InterContinental Hotels & Resorts lanceert InterContinental Icons

Met InterContinental ICons wil ’s werelds grootste luxehotelmerk InterContinental® Hotels & Resorts reizigers een frisse kijk bieden op enkele van ’s wereld meest opwindende steden, maar tevens het publiek uitnodigen om deel te nemen aan een wereldwijd gesprek over wat deze steden juist zo iconisch maakt.

Een onafhankelijk onderzoek in zeven grote steden toont aan dat de meeste inwoners (59%) het gevoel hebben dat bezoekers de ware geest van de plaats missen, terwijl 75% van de luxereizigers die steden als een goed geïnformeerde lokale bevolking willen ervaren. Sociale media-analyse toont ‘zee van gelijkheid’ aan: driekwart (77%) van de reizigers voelt zich verplicht om over dezelfde traditionele toeristische route te lopen. InterContinental wil deze versleten routes terzijde schuiven en reizigers en inwoners uitnodigen om de meest iconische punten naar voren te schuiven.

De onafhankelijke studie uitgevoerd in Parijs, Londen, New York, Shanghai, Dubai, Sydney en Mexico-Stad, toonde aan dat reizigers vaak het gevoel hebben dat ze de stad slechts oppervlakkig ontdekten. Meer dan driekwart (77%) zegt zich verplicht te voelen om de populairste toeristische trekpleisters te zien, ondanks het feit dat 75% de wens uitspreekt om andere facetten te kunnen ontdekken. Bijkomende analyse van Instagram-posten toonde aan dat de Eiffeltoren in Parijs de meest geposte toeristische site is, die 10% van alle berichten wereldwijd vertegenwoordigt. Buckingham Palace is de meest gelabelde site in Londen (21%) en Central Park is de meest gelabelde site in New York City (20%), wat benadrukt dat toeristen vaak gericht zijn op het bezoeken van dezelfde “must-see” sites. Deze bevindingen werden bevestigd door de lokale bevolking in elk van de zeven steden, meer dan de helft (59%) heeft het gevoel dat toeristen de essentie van hun stad volledig missen.

De nieuwe campagne van InterContinental wil reizigers laten ontdekken wat elke stad werkelijk fascinerend maakt. Een online stemming vraagt het publiek om de meest symbolische bezienswaardigheden, geluiden, smaken, geuren en gevoelens in deze steden te selecteren.

Enkele van de multi-sensoriële ervaringen die tot uiting kwamen zijn o.m. : Parijs – De geur van ovenvers brood op de boulangerieën van Oberkampf, Parijs 11e, Londen – De warmte van een bruisend vuur in een oude Londense pub op een kille dag; New York – Ruikt naar geroosterde kastanjes van een winkelwagen op Broadway; Shanghai – De warme geur van Xiaolongbao in de tempel van de stadsgoden: Dubai – het kabbelend geluid van water van een abra (traditionele houten boot) die langs Dubai Creek glijdt; Sydney – Het gevoel van de koele bries op je gezicht op de Manly to Circular Quay veerboot; Mexico-Stad – De Mariachi muziek in Garibaldi plaza.

Ginger Taggart, Vice President, Global Marketing, IHG Luxury Portfolio verduidelijkt: “Als pionier op het gebied van luxe reizen is InterContinental Hotels & Resorts altijd al de poort geweest naar fascinerende plaatsen en lokale culturen, we begrijpen dat reizigers verlangen naar een diepere ervaring van de plaatsen die ze bezoeken. Met deze campagne willen we authentieke locaties ontdekken die echt deel uitmaken van wat een stad bijzonder maakt. Of het nu gaat om het gevoel van zilte lucht tijdens het varen op de Hudson River ferry in New York, de melodieuze klokkentoren van de Bund in Shanghai, of het gevoel van kasseien onder de voet van oude Parijse straten. We willen deze drukbezochte steden nieuw leven inblazen en een discussie op gang brengen over wat hen werkelijk iconisch maakt.”.

De stemming sluit op 31 december 2019. Een wereldwijde jury, met de veelgeprezen National Geographic Photographer Charlie Hamilton James en de veelgevraagde leden van het InterContinental Ambassador loyaliteitsprogramma, zal hun expertise inzetten om de top vijf van InterContinental ICons in elke stad te selecteren en het resultaat begin 2020 bekendmaken.