Kimpton lanceert ‘stay human project’

Elke Kimpton Stay Human kamer is gevuld met ervaringen die ontworpen zijn om menselijke connecties te bevorderen… Het luxemerk Kimpton® Hotels & Restaurants lanceert voor het eerst het Kimpton Stay Human Project in Europa. Kimpton is van mening dat de menselijke contacten het leven van mensen beter maken en dat er overeenkomsten en connecties bestaan tussen alle mensen – ongeacht hun achtergrond of levensverhaal. Met dat in het achterhoofd zal Kimpton hotels één kamer in elk hotel transformeren met als doel om gasten met elkaar, met zichzelf en met de inwoners van de stad te verbinden. De unieke gastenkamers zijn nu tot het einde van het jaar te boeken in de vier hotels van het merk in Engeland en Nederland.

Hoewel de kamers van Kimpton Stay Human Project verschillen in thema en aanpak, bieden alle kamers ‘idee van de dag’ kaarten met suggesties voor uitdagingen en ervaringen die gasten kunnen doen om tijdens hun verblijf menselijke contacten aan te gaan. De kamers hebben ook een instant camera en gastenboek; perfect om berichten achter te laten voor toekomstige gasten en om de verhalen van vroegere gasten te begrijpen.

Kimpton® Fitzroy London – Ooit een hotel bezocht dat u actief aanmoedigt om op de muren te schrijven? De Kimpton Stay Human Project kamer in Kimpton® Fitzroy London heeft een toepasselijk genoemde muurschildering, “Fill the Gap”, van de in Bristol gevestigde graffitikunstenaar Jody Thomas. De bedoeling van de kamer is om de bekende Londense ondergrondse fase “Mind the Gap” en de onrechtvaardige reputatie die Londen heeft als onvriendelijk te ondermijnen. In plaats daarvan nodigt de muurschildering de gasten uit om momenten van inspirerende menselijke connecties te delen die het ware weefsel en de energie van Londen tot leven brengen. Kimpton moedigt haar gasten ook aan om weer in contact te komen met mensen waarmee ze het contact verloren hebben via een analoge typemachine die de verloren kunst van het schrijven verwelkomt. Het hotel biedt zelfs een gratis postdienst aan om de brieven van de gasten naar die speciale persoon te sturen.

Kimpton® De Witt, Amsterdam – Waarom zou een groep vreemden meer met elkaar in contact kunnen komen dan het in leven houden van planten en het drinken van cocktails op maat van hun humeur? Kimpton® De Witt in Amsterdam verenigt gasten door middel van een gezamenlijk ‘pass it forward’ project. Gasten zullen een moment van mindfulness en kalmte beleven terwijl ze de planten in de kamer water geven en verzorgen, waardoor ze bloeien voor de volgende gast. Gasten kunnen de geur van hun kamer kiezen op basis van hun stemming en bezoekers worden gevraagd om hun gedachten en gevoelens te delen in het gastenboek. In de Super Lyan bar van het hotel verkennen de gasten hun humeur verder met de Head Bartender die een aangepaste cocktail maakt die gebaseerd is op hoe ze zich voelen.

Kimpton® Charlotte Square Hotel, Edinburgh – Kamer met weefgetouw? Weven wordt niet langer beschouwd als een niche ambacht en heeft een grote comeback gemaakt op het Frieze van dit jaar, met kunstenaars als Grayson Perry die werk tonen dat geïnspireerd is door het weven. In het Kimpton® Charlotte Square Hotel in Edinburgh wordt aan gasten gevraagd om betekenisvolle banden met elkaar te smeden door samen te werken aan het kamerweefgetouw en zo een uniek tapijt te co-creëren. De gezamenlijke inspanning zal over een paar weken worden afgerond, waarbij elke gast zich kan verbinden en op een zinvolle manier kan bijdragen. Gasten die in de kamer verblijven kunnen ook hun verborgen pareltjes van de stad delen met behulp van de instant camera op de kamer, waardoor toekomstige bezoekers worden geïnspireerd om in hun voetsporen te treden, terwijl ze worden geleid door een prachtige, met de hand geschilderde kaart van de Edinburgh Sketcher.

Kimpton® Blythswood Square Hotel, Glasgow waar vriendelijkheid altijd de overhand heeft. Het Kimpton® Blythswood Square Hotel in Glasgow, dat door Time Out de nummer één stad ter wereld is op het gebied van vriendelijkheid, inspireert gasten om zich te laten verwennen met willekeurige daden van vriendelijkheid en verslag uit te brengen door de locatie te delen van de plaats waar de daad van vriendelijkheid plaatsvond op een grote kaart van de stad, in de hoop andere gasten te inspireren om hetzelfde te doen. Gasten zullen vriendelijke kaarten worden gegeven om hen te bedanken met wie zij een oprechte menselijke band hebben tijdens hun verblijf. Een bibliotheek met inspirerende literatuur over vriendelijkheid is ook beschikbaar in de kamer en het briefpapier voor gasten om een boodschap te sturen naar een geliefde.

Tom Rowntree, Vice President, Global Luxury Brands bij IHG®, geeft commentaar: “De Kimpton Stay Human Project kamers bieden veel meer dan alleen maar mooie slaapplaatsen. De ervaringen in de gastenkamer moedigen oprechte menselijke contacten aan en zetten de erfenis van de charismatische oprichter van het merk, Bill Kimpton, en zijn missie om luxe boetiekhotels met een verschil te cultiveren voort. Bij Kimpton Hotels & Restaurants stellen we met trots de mensen op de eerste plaats”.

In overeenstemming met Kimpton’s doel om gasten altijd te begroeten met geïnspireerde, doordachte ontwerpen en daden die voortdurend verrassen en verrukken, heeft elke kamer een spectaculair neon #StayHuman teken, waardoor Kimpton’s speelse verfijning tot in de details doorschijnt.

Kimpton Stay Human Project kamers kunnen vanaf nu tot het einde van het jaar geboekt worden in de volgende hotels in Europa: Kimpton® Fitzroy London – Kimpton® Blythswood Square Hotel, Glasgow – Kimpton® De Witt, Amsterdam – Kimpton® Charlotte Square Hotel, Edinburgh.