Kimpton Mallorca: IHG zet luxe uitbreiding in Europa voort

IHG® (InterContinental Hotels Group), een van ‘s werelds meest toonaangevende hotelbedrijven, heeft een mijlpaalovereenkomst gesloten voor de ondertekening van hun eerste luxehotel op Mallorca, onder het merk Kimpton® Hotels & Restaurants. Wanneer het in 2022 opent, zal Kimpton Mallorca de aanwezigheid van het merk in Spanje verder uitbreiden, na de lancering van het Kimpton® Vividora Hotel in Barcelona eerder dit jaar. Het hotel opereert onder een managementovereenkomst met Calvia Country Club S.A.

Het 79 kamers tellende luxe boetiekhotel zal worden genesteld naast een van de meest gerenommeerde golfbanen van het eiland, Santa Ponsa Golf, op het terrein van de bestaande Santa Ponsa Country Club. De site zal een grote renovatie en uitbreiding ondergaan om het geïnspireerde ontwerp van Kimpton tot leven te brengen tegen de achtergrond van de heuvels en de met bomen omzoomde lanen die het zuidwesten van het eiland doorkruisen. Kimpton Mallorca ligt op minder dan 30 minuten van de luchthaven van Palma de Mallorca en zal de uitgesproken relaxte benadering van luxe van het merk naar het eiland brengen als een perfecte aanvulling op de relaxte maar chique styling en gastvrijheid van Mallorca.

Met de reputatie van het merk voor het naadloos leveren van een hartelijke klantenservice, want-for-nothing voorzieningen, een gedurfd en speels design en onderscheidende restaurants en bars, zal Kimpton Mallorca een nieuw boutique luxeaanbod naar het eiland brengen. Gasten kunnen zich ontspannen met een keuze uit twee buitenzwembaden, waarvan één direct toegang biedt tot het strand, een binnenzwembad, tennisbanen, een yogastudio en een spa met 16 behandelkamers. Creatieve en inspirerende vergaderingen en evenementen zijn ook gegarandeerd dankzij de meer dan 300m² aan multifunctionele vergaderruimte.

Als een van Europa’s meest populaire bestemmingen wordt Mallorca vaak aangeduid als de “ster van de Middellandse Zee”, die de bezoekers een prachtige kustlijn biedt met kobaltblauwe uitzichten, adembenemende landschappen en dorpen met honingsteen.

Karin Sheppard, SVP, Managing Director, Europa: “We weten allemaal dat 2020 een jaar van gemiste vakanties is geweest en zodra mensen weer kunnen reizen, zullen ze op zoek gaan naar ervaringen die doordrenkt zijn van betekenisvolle menselijke verbinding en in bestemmingen die rijk zijn aan cultuur en natuurlijke schoonheid; beide zullen overvloedig aanwezig zijn in Kimpton Mallorca. Met deze ondertekening breiden we ons aanbod voor de luxe reiziger uit en voegen we de komende jaren een sterke pijplijn van luxe hotels en resorts in Europa toe. “Ik ben bijzonder verheugd om de uitbreiding van onze luxeportefeuille in Zuid-Europa te zien, de thuisbasis van zoveel populaire vrijetijdsbestemmingen. We hebben al een sterke aanwezigheid in zowel het mainstream als het luxe segment en zijn nu verheugd om onze aanwezigheid in de luxe ruimte ook uit te breiden. Deze ondertekening toont opnieuw de kracht van onze merken en het vertrouwen dat eigenaars en investeerders in IHG hebben”.

Na de recente aankondigingen van Six Senses Rome, Six Senses Antognolla en InterContinental Rome is Kimpton Mallorca de nieuwste toevoeging aan IHG’s groeiende luxeportefeuille in Europa. IHG heeft 44 luxehotels in Europa, met nog eens 17 luxehotels in de pijplijn om in de komende 3-5 jaar te openen.

IHG zet zich al lang in voor strenge schoonmaakprocedures in al haar hotels wereldwijd en begrijpt dat netheid, gezondheid en veiligheid topprioriteiten zijn voor klanten, vooral in deze uitdagende tijd. Daarom heeft IHG aanvullende COVID-19-protocollen en best practices geïntroduceerd, in samenwerking met toonaangevende deskundigen uit de sector Cleveland Clinic, Ecolab en Diversey, en heeft zij de IHG Clean Promise gelanceerd. Eenmaal open en deel uitmakend van de IHG-familie, zal Kimpton Mallorca de Way of Clean van IHG volgen en de gasten de IHG Clean Promise aanbieden.

Kimpton® Hotels & Restaurants werd in 1981 in San Francisco opgericht door Bill Kimpton. De oprechte benadering van gastvrijheid door Kimpton® Hotels & Restaurants heeft zich vertaald naar unieke, design-geleide hotels in stadscentra, strandresorts, bergbestemmingen en meer. Het luxueuze boetiekmerk werd in 2015 door IHG overgenomen en exploiteert momenteel 75 open hotels en 32 in de pijplijn om in de komende 3-5 jaar te openen. Sinds de overname van het merk in 2015 heeft IHG de wereldwijde groei van Kimpton buiten de VS gestimuleerd. Alleen al in Europa, het Midden-Oosten, Azië en Afrika (EMEAA) heeft IHG in 2020 vier hotels geopend, waaronder Kimpton Maa-Lai Bangkok, Kimpton Shinjuku Tokyo, Kimpton Clocktower Hotel in Manchester en Kimpton Vividora Hotel in Barcelona. Het merk zal ook in 2021 zijn debuut maken in Bali en Parijs, Frankrijk, en er staan nog meer hotels op stapel voor Duitsland, Mexico, Maleisië, China, Hong Kong en Nederland.