Konichiwa Osaka W hotels

Het iconische W merk betreedt Japan met een langverwacht hotel met een gedurfd design, verrukkelijke restaurants en een nieuwe culturele hub in de lokale scene van Osaka. Het wachten is voorbij. W Hotels Worldwide, onderdeel van Marriott Bonvoy’s portfolio van 30 buitengewone merken, heeft vandaag het doek gehesen van Japan’s allereerste W hotel. W Osaka maakt zijn debuut op de levendige Midosuji Boulevard en zal de lokale hotellerie herdefiniëren met de pittige draai van het merk aan luxe als perfecte aanvulling op deze bruisende stad.

W Osaka is aanwezig in het drukke straatbeeld van de stad met een zwarte monolithische gevel, ontworpen door de in Osaka geboren, wereldberoemde architect Tadao Ando. Het intrigerende designconcept van het hotel wordt uitgedrukt als een minimalistische buitenkant die kleurrijk uitbundige interieurs verbergt, een knipoog naar de Edo-periode toen overdadig vertoon van rijkdom verboden was en handelaars zich naar verluidt in het openbaar bescheiden kleedden. In de privésfeer waren flamboyantie en weelde echter vrij om tot uiting te komen, en W Osaka typeert deze transformatie. Het designverhaal richt de schijnwerpers op het contrast tussen Japans minimalisme en de grenzeloze excessen van het stadsleven, dat ‘s avonds wordt verlicht door de felle neonlichten van Osaka.

Bij aankomst in W Osaka betreden de gasten een verlichte tunnel die geïnspireerd is op de Japanse kunstvormen van het knippen en vouwen van papier, origami en kirigami, met op de muren weerspiegelde beelden van de natuur en de seizoenen. Op de derde verdieping begroet LIVING ROOM, de sociale hub van het hotel, de gasten met levendige kleuren en een opvallend design met een originele interpretatie van grillige Kawaii Kokeshi houten poppen die de diversiteit van W Osaka’s internationale gasten vieren.

Heldere ruimtes, strakke lijnen en gedurfde kleurenschema’s zijn geïnspireerd op het levendige straatbeeld van Osaka en worden weerspiegeld in de 337 gastenkamers en suites van het hotel. Ramen van vloer tot plafond bieden een prachtig uitzicht op de skyline, terwijl ruime badkamers met regendouches en luxe voorzieningen gasten uitnodigen om zich terug te trekken en op te laden. Voor een onverwachte touch, een verrassing is opgesloten achter de kasten: een unieke “pixorama” van Osaka, een grafische gevuld met de beroemde bezienswaardigheden van de stad, ontworpen door pixel kunst groep eBoy. Om de beroemde roze kersenbloesems van Japan en de azuurblauwe oceaan van Osaka weer te geven, schijnen kleurenthema’s en neonlichtaccenten roze of blauw op elke alternatieve verdieping.

De twee bars en vier restaurants van W Osaka verleiden gasten met unieke, onverwachte aanbiedingen en een onvergetelijke gastronomische ervaring. Wereldse smaken versmelten met de iconische Japanse keuken om de smaakpapillen op onverwachte manieren te prikkelen.

Bistro-diner OH.LALA… brengt een samenwerking tot leven met Chef Yusuke Takada, een van de topchefs die erkend zijn in de “Asia’s 50 Best Restaurants” rangschikking, die hoge verwachtingen waarmaakt om samen met het creatieve culinaire team van W Osaka de gastronomie opnieuw uit te vinden. In het hart van W Osaka bevindt zich de LIVING ROOM, waar gasten het onverwachte kunnen verwachten – van een optreden van een standup comedian tot een DJ-set van W Osaka muziekcurator. De Living Room serveert een reeks kleurrijke cocktails en W Osaka’s eigen huismerk champagne. TEPPANYAKI MYDO biedt naast exquise Japanse Kuroge en Akaushi Wagyu beef ook een eigen draai aan lokale soul food. Aan het einde van een zigzaggang met gordijnen ligt het omakaserestaurant SUSHI UKIYO waarvan het interieur het concept van “ukiyoe” weerspiegelt, of een drijvende wereld, als metafoor voor Osaka, een stad van waterwegen. Naast het WET zwembad van het hotel bevindt zich de WET BAR, met een eclectische lijst van creatieve cocktails.

Op de vierde verdieping van W Osaka biedt FIT het nieuwste op het gebied van fitnessapparatuur, evenals een yogaruimte met uitzicht. WET is de overdekte zwembadruimte van het hotel met een LED-plafond om het plezier te verlichten en te versterken. Voor gasten die leven volgens de ‘Detox.Retox.Repeat’-filosofie van het merk, wacht de AWAY SPA met vijf privébehandelkamers om te herstellen en te herbronnen.

Het nieuwe hotel heeft in totaal vier evenementen- en vergaderruimten, waaronder de GREAT ROOM, balzaal met hoge plafonds, diepe eikenhouten pilaren en champagnegouden metallic details. Met WED YOUR WAY kunnen gasten de bruiloft van hun dromen samenstellen op een volledige privéverdieping in W Osaka.