Luis RIU: met de aankoop van Riu Buena Vista bestendigen we onze inzet op de Canarisch eilanden

  • Nadat het sinds 2008 op verhuurbasis is geëxploiteerd, grijpt de keten het verkregen eigendom van het emblematische hotel in Tenerife aan om ongeveer 30 miljoen euro te investeren in de renovatie en zo de trouwe klanten een verbeterd aanbod te bieden. – • Met deze investering bevestigt de keten opnieuw haar inzet op de Canarische Eilanden, voor het welzijn van en de zekerheid voor de werknemers, en op kwaliteit

RIU Hotels & Resorts heeft zojuist de aankoop afgerond van Hotel Riu Buena Vista, gelegen in het zuiden van Tenerife, met een spectaculair uitzicht op de Atlantische Oceaan vanaf een uitgelezen locatie in Costa Adeje. Het hotel werd sinds 2008 door de keten geëxploiteerd, maar nu kon het gebouw aangekocht worden, met als doel te investeren in een belangrijke renovatie die de kwaliteit van het aanbod zal moderniseren en verbeteren.

RIU heeft drie hotels in het zuiden van Tenerife. Riu Palace Tenerife en Riu Arecas zijn in 2015 volledig gerenoveerd om de modernisering van hun aanbod op de bestemming compleet te maken, waarbij de renovatie van Riu Buena Vista nog ontbreekt. Na de aankoop van het hotel wordt deze nu ook mogelijk.

“Deze overname is een nieuwe stap in onze sterke betrokkenheid bij de Canarische eilanden, waar we in 1985 ons eerste hotel hebben geopend en steeds de kwaliteit van ons aanbod hebben verhoogd. Bovendien betekent de aankoop van het hotel ook baanzekerheid en brengt het welzijn voor het gehele personeelsbestand na een periode van onzekerheid tot de bevestiging van de aankoopoperatie”, legt Luis Riu, CEO van Riu Hotels & Resorts, uit.

Met 4 sterren, all-inclusive service, 509 kamers, twee restaurants en drie bars, is het hotel ideaal voor een familievakantie, ook dankzij het uitgebreide amusements-programma overdag en de avondshows. De renovatie, gepland voor het jaar 2020, betekent een belangrijke kwalitatieve verbetering van de faciliteiten, met een nieuw ontwerp en nieuwe diensten om alle loyale gasten tevreden te stellen.

Luis Riu gelooft dat “de inzet op kwaliteit de enige manier is om klanten en de marktpositie te behouden, vooral nu concurrerende bestemmingen zoals Tunesië, Egypte of Turkije aan kracht winnen in de belangrijkste Europese landen waar ook veel klanten vandaan komen op de Canarische Eilanden. Ik vertrouw erop dat deze hervorming ook zal dienen om de voorkeur van onze klanten te behouden, inclusief de Britten, een zeer belangrijke markt voor de bestemming en voor dit hotel in het bijzonder.”

De RIU Group hanteert de komende vijf jaar een ambitieuze expansiestrategie met de focus op nieuwe bestemmingen, met name Azië en grote wereldsteden waar zij Riu Plaza stadshotels wil vestigen. De hotelketen, met meer dan 65 jaar geschiedenis, kenmerkt zich door een sterke betrokkenheid bij hun bestemmingen middels investeringen in langlopende projecten waar de lokale gemeenschap bij wordt betrokken door het inkoop-, werkgelegenheids- en duurzaamheidsbeleid. Riu investeert ook in de ontwikkeling en verbetering van een duurzame bedrijfsvoering. Bij alle projecten is respect voor het milieu en de lokale omgeving en cultuur leidend. Voor meer informatie: www.riu.com

De internationale keten RIU heeft haar oorsprong in 1953 op Mallorca, Spanje, met de opening van een klein vakantiehotel van de familie Riu, oprichter en huidig eigenaar in de derde generatie. Het bedrijf concentreert zich op toeristische hotels. Meer dan 70% van de hotels biedt de gerenommeerde All inclusive by RIU service. Met de opening van het eerste stadshotel in 2010 heeft RIU zijn aanbod van producten uitgebreid met een lijn van stadshotels genaamd Riu Plaza. RIU Hotels & Resorts heeft op dit moment 92 hotels in 19 landen en 28 894 werknemers die elk jaar meer dan 4 miljoen gasten ontvangen.Tegenwoordig neemt RIU de 34ste plaats in tussen de grootste ketens ter wereld, de derde plaats in Spanje op basis van inkomsten en de vierde plaats op basis van het aantal kamers.