Marriott International blijft groeien in Afrika

Uitbreidingsplannen omvatten sterke groei in het select-service segment en het debuut van Delta Hotels by Marriott op het continent

Vanaf het Africa Hospitality Investment Forum in Taghazout Bay, Marokko, kondigde Marriott International, Inc. plannen aan om haar activiteiten in Afrika uit te breiden met de verwachte toevoeging van meer dan 30 hotels en meer dan 5.000 kamers tegen eind 2024. De groei van het bedrijf in Afrika wordt grotendeels gedreven door zijn select-service merken die de helft van de huidige ontwikkelingspijplijn van het bedrijf in het continent vertegenwoordigen. Het bedrijf zal naar verwachting ook zijn merk Delta Hotels by Marriott in de regio introduceren.

De select-service merken van Marriott International in de regio, geleid door Protea Hotels by Marriott en Four Points by Sheraton, zijn goed voor meer dan 50% van de toevoegingen van het bedrijf in Afrika tot 2024. Protea Hotels by Marriott blijft het meest herkenbare horecamerk in Afrika, met meer dan 60 hotels in negen landen. Protea Hotels by Marriott biedt een voorproefje van de lokale smaak op een authentieke manier en verwacht zijn aanwezigheid op het continent verder uit te breiden met 10 verwachte toevoegingen tegen eind 2024. De plannen omvatten de eerste hotels van het merk in Kenia, Malawi en Angola, en verdere uitbreiding in Zuid-Afrika, waar naar verwachting vijf nieuwe hotels worden geopend.

Met zijn authentieke en tijdloze design, gecombineerd met stijlvol comfort, blijft Four Points by Sheraton voortbouwen op zijn momentum in Afrika met vijf verwachte toevoegingen tegen eind 2024. Deze omvatten de introductie van het merk in Oeganda, Senegal, de Democratische Republiek Congo en Kaapverdië. Het merk verwacht ook zijn tweede vestiging in Nigeria te openen, Four Points by Sheraton Ikot Ekpene.

Marriott International blijft ook in Afrika groeimogelijkheden zien voor zijn ongeëvenaarde premium- en luxemerken. De uitbreidingsplannen omvatten de verwachte lancering van Delta Hotels in 2023. De intrede in Afrika wordt de opening van Delta Hotels by Marriott Dar es Salaam Oyster Bay in Tanzania.

Plannen voor Tribute Portfolio, een groeiende wereldwijde familie van karaktervolle, onafhankelijke hotels die samen worden getrokken door hun passie voor boeiend design en levendige sociale scènes, omvatten de verwachte opening van laïla, Seychellen, een Tribute Portfolio Resort. Het bedrijf zal ook het merk Westin Hotels & Resorts introduceren in Ethiopië met de verwachte opening van The Westin Addis Abeba. Daarnaast is Marriott International van plan zijn iconische collectie onafhankelijke hotels onder het merk Autograph Collection Hotels uit te breiden met nieuwe hotels in Tanzania en Algerije.

Marriott International plant ook zijn portefeuille van luxemerken uit te breiden met vijf verwachte openingen in Afrika tegen eind 2024. Dit wordt wellicht de merken The Ritz-Carlton en St. Regis in Marokko met de verwachte openingen van The Ritz-Carlton, Rabat Dar Es Salam, en The St. Regis La Bahia Blanca Resort, Tamuda. JW Marriott zal naar verwachting zijn intrede doen in Kenia met de opening van JW Marriott Hotel Nairobi en JW Marriott Masai Mara Lodge, de eerste luxe safarihotels van het bedrijf. De huidige portefeuille van Marriott International in Afrika omvat bijna 130 hotels en meer dan 23.000 kamers in 20 landen.