Marriott International breidt voetafdruk uit in Japan

Het bedrijf debuteert met zes nieuwe merken in Japan, wat de kracht van de internationale portefeuille van Marriott onderstreept.

Marriott International kondigt de uitbreiding van zijn voetafdruk in Japan aan met het debuut van zes van zijn hotelmerken in het land in 2020. Nieuw geïntroduceerde merken zijn AC Hotels by Marriott, Aloft Hotels, EDITION, JW Marriott, Fairfield by Marriott en Ritz-Carlton Reserve. Met deze toevoegingen en andere openingen in de loop van het jaar zal het bedrijf het jaar 2020 afsluiten met een totaal van 63 openstaande panden in Japan, verdeeld over 18 merken.

“Met zijn prachtige contrasten tussen moderniteit en tradities, toekomstgerichte steden en adembenemende plattelandslandschappen is Japan altijd een belangrijke markt geweest voor Marriott International als favoriete bestemming voor reizigers”, aldus Rajeev Menon, President, Marriott International Asia-Pacific (met uitzondering van Groot-China). “Onze uitgebreide portefeuille met zeer onderscheidende merken biedt reizigers in Japan meer keuze om te voldoen aan hun behoeften en interesses in een breed scala van segmenten.

Van Neon City Lights tot Powder Snow Skiing, de luxemerken van Marriott International nodigen reizigers uit om de schoonheid van Japan te herontdekken.

EDITION, het merk dat Ian Schrager en Marriott International voor ogen hadden, ging op 20 oktober in Japan in première met het eerste van twee geplande hotels, The Tokyo EDITION, Toranomon. Het nieuwe luxe lifestyle hotel vertegenwoordigt een zeer delicaat evenwicht tussen de verfijnde, elegante, eenvoudige en pure benadering van de Japanse cultuur, stijl en tradities en EDITION’s passie, emotie, verfijning, voortdurende ondermijning van de status quo en het verlangen om regels te breken om iets heel nieuws te creëren en dat is nog nooit eerder gezien. JW Marriott Hotel Nara, het 800ste hotel van Marriott International in Azië-Pacific, is het eerste internationale luxehotel in de prachtige stad Nara, beroemd om zijn iconische vrij rondlopende herten en de tempels en heiligdommen van UNESCO die op de werelderfgoedlijst staan. Het Higashiyama Niseko Village, een Ritz-Carlton Reservaat, verwelkomt gasten voor het winterseizoen 2020-2021 in Niseko, de belangrijkste skibestemming van Japan, en biedt een uitje voor reizigers die het gebied van 2.190 hectare skigebied willen verkennen. Momenteel zijn er 41 hotels in Marriott’s Luxury en Premium tiers in Japan.

Select-Service brands blijen toegang bieden tot nieuwe bestemmingen in heel Japan.

Het nieuwe AC Hotel Tokyo Ginza, dat in juli werd geopend, brengt de passie van het merk voor tijdloos en doelgericht design naar het hart van het chique winkel-, culinaire en modegebied van Tokio. Het onlangs geopende Aloft Tokyo Ginza, het merk van Marriott voor muziekliefhebbers en techneuten, toont een eclectische mix van neonkleuren, graffiti en originele kunst, geïnspireerd op de iconische straatcultuur van de hoofdstad.

Het Fairfield by Marriott “Michi-no-eki” project, dat gericht is op het revitaliseren van lokale bezienswaardigheden, zorgde voor een grote uitbreiding van het Fairfield merk in Japan, met acht nieuwe hotels die nu geopend zijn naast de nationale rustgebieden van de Japanse snelwegen. De hotels zijn handige bases van waaruit reizigers de lokale schoonheid van Japan kunnen verkennen en bieden toegang tot voorheen ondergewaardeerde gebieden. In samenwerking met de bekende Japanse ontwikkelaar Sekisui House zal Marriott 18 extra Fairfield hotels openen als onderdeel van het initiatief.

“Dit jaar is zonder twijfel een uitdaging geweest”, aldus Karl Hudson, Area Vice President, Japan en Guam, Marriott International. “Ondanks de reisonzekerheden en uitdagingen, hebben we dit jaar een aantal nieuwe merken in Japan gedebuteerd. We vertrouwen in de toekomst van het reizen in Japan en zijn klaar om reizigers te verwelkomen om dit prachtige land te verkennen en te ontdekken”.

De voetafdruk van Marriott International in Japan zal de komende jaren naar verwachting verder groeien met meer dan 30 hotels in de ontwikkelingspijplijn. Deze spannende ontwikkelingen omvatten het langverwachte debuut van The Bulgari Tokyo en bijkomende Fairfield hotels van Marriott Michi-no-eki in heel Japan.