Marriott international opent 800ste hotel in regio Asia-Pacific

Marriott International, Inc. kondigt de opening aan van zijn 800ste hotel in Asia Pacific, het JW Marriott Nara in Japan. Deze opening markeert de intrede van het merk JW Marriott in Japan. Het bedrijf verwacht ook dat de merken EDITION en Aloft voor het einde van het jaar in Japan zullen debuteren. Ook het merk Moxy verwacht zijn eerste hotelopening in de regio Azië-Pacific in 2020 en dit in China.

“We blijven vertrouwen in de veerkracht van het reizen, onze eigenaars en franchisenemers, gasten en medewerkers en de toekomstperspectieven van accommodatie in Asia Pacific, onze tweede grootste markt, ” aldus Craig S. Smith, Group President Asia Pacific voor Marriott International. ” We worden aangemoedigd door recente trends, vooral in China, waar de vraag vooral door binnenlands toerisme wordt gedreven, we blijven ons richten op het versterken van onze voetafdruk in deze belangrijke, groeiende markt.

JW Marriott Hotel Nara

Marriott International heeft in de regio Asia Pacific in de afgelopen drie jaar gemiddeld bijna 80 hotels per jaar toegevoegd, waarbij de pijplijn in dezelfde periode met bijna 10 procent per jaar is gegroeid. Alleen al in de eerste helft van 2020 registreerde het bedrijf 73 nieuwe ondertekeningen, waarvan 43 in de regio Groot-China.

“Deze langverwachte merkdebuten zijn een bewijs van het vertrouwen dat de eigenaar en de franchisenemersgemeenschap in Asia Pacific hebben, evenals de langetermijnvisie van Marriott International, vooral in het huidige uitdagende bedrijfsklimaat”, aldus Paul Foskey, Chief Development Officer, Marriott International, Asia Pacific. “Zij kiezen voor Marriott International vanwege onze algemene reputatie op het gebied van productkwaliteit, onze krachtige en gedifferentieerde merkenportefeuille, ons Marriott Bonvoy loyaliteitsprogramma met meer dan 142 miljoen wereldwijde leden, en onze bewezen staat van dienst op het gebied van operationele uitmuntendheid”.

Voortdurend vertrouwen van de eigenaar en de franchisenemers.

In de afgelopen drie jaar heeft Marriott International in Azië-Pacific een toename van 20 procent gezien in het aantal hotels dat op jaarbasis aan de portefeuille is toegevoegd. Door conversies kunnen eigenaren en franchisenemers sneller op het Marriott-systeem aansluiten in vergelijking met het openen van een nieuw te bouwen hotel. Dit jaar ondertekende het bedrijf de eerste twee hotels van de Autograph Collection in Singapore – Marriott International’s dynamische collectie van onafhankelijke hotels die opkomen voor individualiteit – hotels die beide in 2021 de vlag van het merk Autograph Collection verwachtten te voeren.

Met alleen al in 2019 zes miljard binnenlandse reizen in China, die grotendeels worden toegeschreven aan een stijging van het gemiddelde besteedbare inkomen, is de vraag naar merken die tegen een gematigd prijspunt zijn gepositioneerd, zoals Fairfield en Moxy, in een stroomversnelling geraakt bij zowel reizigers als hoteleigenaren. Om aan deze groeiende vraag te voldoen en de franchisenemers te ondersteunen, heeft Marriott International een “Enhanced Franchise” model geïntroduceerd. Onder dit model zal Marriott voor het eerste jaar van de opening van een hotel een general manager aanstellen om de franchisenemers te helpen bij het trainen en uitrusten van de krachtige systemen van Marriott.

Klaar om gasten te verwelkomen met vertrouwde merken en ervaringen. Marriott International introduceerde onlangs de AC Hotels door het Marriott merk in Asia Pacific met drie AC door Marriott hotels in Maleisië eerder dit jaar en de AC Hotels Tokyo Ginza eerder deze maand. AC Hotels by Marriott combineert de schoonheid van het moderne design met zijn Europese ziel en Spaanse wortels met hotels die intuïtief zijn ontworpen. Nog in Japan, gelegen aan de rand van een 1.300 jaar oude tuin op het voormalige koninklijke paleisterrein, is het 158-kamer JW Marriott Nara het eerste aanbod van het merk JW Marriott in het land. Bovendien wordt de EDITION Toranomon in Tokio, die naar verwachting eind dit jaar zal worden geopend, het debuut van het merk in Japan.

De verwachte opening van de Moxy Shanghai Xujiahui zal naar verwachting een ideale aanvulling zijn op de bruisende kosmopolitische stad, met millennials die naar verwachting als eerste zullen terugkeren om te reizen. Het millenium getinte merk Moxy is voorzien van levendige openbare ruimten, minimalistische designelementen en kamers die zijn uitgerust met op maat gemaakte meubels die een speelse stijl van reizen bieden.

Eerder dit jaar kondigde Marriott International een meervoudige aanpak aan om tegemoet te komen aan de gezondheids- en veiligheidsuitdagingen die de huidige omstandigheden met zich meebrengen. Het bedrijf richtte een wereldwijde reinheidsraad op om een nieuwe generatie van wereldwijde reinheidsstandaarden, -normen en -gedrag te ontwikkelen en te implementeren voor zijn meer dan 7.400 eigendommen over de hele wereld.