Marriott International opent eerste Aloft hotel in Japan

Aloft Hotels, het merk van Marriott International voor muziekliefhebbers en techneuten, kondigt de opening aan van Aloft Tokyo Ginza, het eerste Aloft hotel in Japan. Met zijn zeer originele ontwerp, geconceptualiseerd als een knipoog naar Ginza’s “Miyuki-zoku” jeugdsubcultuurbeweging van de jaren ’60, toont Aloft Tokyo Ginza een eclectische mix van neonkleuren, graffiti en stedelijke kunst, geïnspireerd op de iconische straatcultuur van Tokio.

Het nieuwe Aloft Tokyo Ginza is gelegen in Ginza, het beroemdste winkel-, eet- en uitgaanscentrum van Tokio, op slechts een korte loopafstand van het winkelcentrum Ginza Six, het Mitsukoshi Ginza warenhuis, de Tsukiji Markt en het historische Kabuki-za theater. De nabijheid van de Ginza- en Higashi-Ginza-stations van het hotel biedt de gasten ook snelle en gemakkelijke toegang tot andere gebieden van Tokio en daarbuiten.

Het hotel beschikt over 205 stijlvolle en uitnodigende kamers die zijn ontworpen met het oog op de kenmerkende kunstzinnige en innovatieve loftachtige lay-out van het merk. Elke kamer is voorzien van een luchtige negenvoets-plafond en is compleet met snel en gratis Wi-Fi, 55-inch flatscreen 4K-tv’s, terwijl de moderne badkamers zijn voorzien van een inloopdouche.

Het hotel beschikt over een mix van eetgelegenheden en sociale ruimtes, waaronder The WAREHOUSE, een dinerrestaurant dat de hele dag door een speelse Ginza Factory Club-stijl heeft, waar gasten ‘s ochtends kunnen genieten van een informeel ontbijt, overdag van een prix-fixe en ‘s avonds van een uitgebreid a la carte-menu. Roof Dogs, de stijlvolle bar op het dak van het hotel, beschikt over een vintage VW-combibusje met de naam “Eddie” dat een verscheidenheid aan mousserende wijn, verschillende soorten hotdogs en andere hapjes voor de gasten serveert. Re:fuel by AloftSM geeft de gasten de mogelijkheid om 24/7 een selectie van smakelijke lichte maaltijden en slimme snacks en drankjes te nuttigen voor of na het verkennen van de stad.

De open en expressieve lobby grenst aan de kenmerkende Re:mix℠ Lounge die de lokale bevolking en reizigers een ruimte biedt om te mixen en zich te mengen, dag of nacht. W XYZ® Bar biedt ambachtelijke cocktails en lichte hapjes voor gasten om te eten en te genieten van live muziek als onderdeel van het kenmerkende Live At Aloft Hotels muziekprogramma van het merk, dat opkomende lokale artiesten een platform biedt om hun muziektalenten ‘s avonds te laten zien. Voor gasten die onderweg hun fitnessroutines bijhouden, is Re:chargeSM, het fitnesscentrum van het hotel, 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend.

www.marriott.com/tyoal