Marriott International zet groei Azië-Pacific voort

 

Naar verwachting bijna 100 geopende vestigingen in 2021 en 75 geopende panden in Azië-Pacific in 2020. Marriott International, Inc. blijft zijn portfolio uitbreiden en verwacht in 2021 ruim 100 eigendommen te openen in Azië-Pacific. In 2020 vierde het bedrijf zijn 800e hotelopening in de regio met 75 hotels die in de loop van het jaar aan de portefeuille werden toegevoegd, wat neerkomt op meer dan één opening per week in de hele regio. Alleen al in 2020 werden bijna 27.000 kamers toegevoegd aan de ontwikkelingspijplijn van de regio, naast de ondertekening van Marriott’s grootste project voor merkresidenties met bijna 4.200 eenheden.

“Ik ben trots op de manier waarop we zijn blijven groeien en snel hebben aangepast aan de uitdagingen die door de pandemie ontstonden. De lancering van nieuwe wereldwijde hygiënenormen in april 2020, innovatieve aanbiedingen zoals work anywhere-pakketten en hypergelokaliseerde marketing- en verkoopstrategieën, blijven onze wendbare en vooruitdenkende aanpak leiden,” aldus Craig S. Smith, Group President, International, Marriott International.

Groot-China heeft het wereldwijde herstel tot nu toe geleid, en het bedrijf verwacht binnenkort zijn 400e hotel in Groot-China en zijn 50e hotel in Shanghai te vieren met de opening van JW Marriott Shanghai Fengxian in het voorjaar van 2021. Met de opening van dit hotel heeft Shanghai de eer om deze belangrijke mijlpaal voor het bedrijf in Azië-Pacific te bereiken. Volgens adviesbureau Bain & Co. en Alibaba’s Tmall Luxury unit, is het vasteland van China op weg om ‘s werelds grootste persoonlijke luxemarkt te worden tegen 2025. Marriott International blijft zijn luxeportfolio versterken met verwachte openingen in 2021, zoals W Changsha, W Xiamen, St. Regis Qingdao en The Ritz-Carlton Reserve Jiuzhaigou. Met de opening van het Ritz-Carlton Reserve zal China het eerste land in Azië-Pacific zijn dat alle luxemerken van Marriott International huisvest.

Buiten Groot-China blijft Marriott International haar aanwezigheid versterken, met verschillende verwachte debuten van merken in Azië-Pacific in 2021. In Japan zal W Hotels naar verwachting debuteren met de opening van W Osaka, terwijl The Luxury Collection ook zal debuteren in Australië met de opening van The Tasman in Hobart. Het iconische merk Ritz-Carlton zal naar verwachting aan het begin van de zomer zijn debuut vieren in de toonaangevende resort-bestemming Malediven, en legendarische service brengen naar de beeldschone archipel.

Marriott breidt zijn aanwezigheid in adembenemende resortbestemmingen verder uit, JW Marriott brengt zijn warme luxe-ervaring naar het eiland Jeju in Zuid-Korea in het najaar 2021. Het wellness-merk Westin zal deze zomer ook debuteren in een van de topstrandbestemmingen van India, Goa. Ter ondersteuning van binnenlandse reizen in Japan plant Marriott om in 2021 zes extra Fairfield by Marriott hotels te openen langs ‘Michi-no-Eki’ wegstations, gericht op het revitaliseren van de lokale bezienswaardigheden van het land. Melbourne Australië, aangeprezen als een van de beste steden ter wereld voor kunst, cultuur, muziek en eten, zal naar verwachting in het voorjaar het tweede W Hotel van het land openen evenals het Melbourne Marriott Hotel Docklands.