Marriott opent all-inclusive Delta hotel in Mexico

Marriott International, Inc. heeft aangekondigd dat het een overeenkomst heeft getekend voor het beheer van de eerste all-inclusive Delta Hotels door Marriott resort in de wereld, wat aangeeft dat de interesse van investeerders voor het all-inclusive platform dat het bedrijf in augustus 2019 heeft gelanceerd, nog steeds groot is. Volgens de overeenkomst zal het huidige 117 kamers tellende Grand Matlali Hills Resort & Spa resort, gelegen aan de Riviera Nayarit (Mexico), een belangrijke transformatie ondergaan om te voldoen aan het nieuwe all-inclusive merkuitbreidingsconcept van de Delta Hotels by Marriott en zal het naar verwachting in 2021 een nieuwe naam krijgen en worden beheerd door Marriott International. De verwachting is dat het resort tegen 2023 zal worden uitgebreid tot 300 kamers.

Gelegen op een heuvel in La Cruz de Huanacaxtle in de populaire Riviera Nayarit, is het 117 kamers tellende hotel klaar om een spannende, nieuwe accommodatie te bieden aan bezoekers en de lokale bevolking als het eenmaal is omgebouwd tot de Delta Hotels by Marriott merk. Op slechts 30 minuten van de luchthaven van Puerto Vallarta zal het beschikken over zes eet- en drinkgelegenheden, een spa, een fitnessruimte en een strandclub, die de Delta Hotels by Marriott’s benadering van de all-inclusive ervaring belichamen.

“We zijn verheugd om een Delta Hotels by Marriott all-inclusive resort te tekenen en samen te werken met Marriott International om het pand te beheren,” zei Armando Vejar, CEO van PB Puerto Bahia Residence, S.A. de C.V. “Door dit nieuwe concept en merk naar Riviera Nayarit te brengen hopen we het aanbod voor bezoekers te verhogen en een nieuw segment van gasten naar de bestemming aan te trekken”.

Sinds 2014 heeft het bedrijf meer dan 10.000 kamers omgebouwd tot Marriott-merken, waaronder Delta Hotels van Marriott Mexico City, ondertekend in december 2019, en Elegant Hotels in Barbados, dat het bedrijf eind vorig jaar heeft overgenomen.

De conversies, die al lang deel uitmaken van het groeiverhaal van Marriott, blijven aantrekkelijk voor de eigenaar en de franchisenemers. Het bedrijf heeft een sterke portefeuille van conversievriendelijke merken zoals Autograph Collection, The Luxury Collection en Delta Hotels by Marriott, dat een flexibel full-service conversieplatform biedt.