Moet &Chandon verlicht de feestdagen

Deze feestdagen viert Moët & Chandon voor het tweede jaar op rij de vreugde van het samenkomen in een reeks “Effervescence Events” over de hele wereld, waarmee een spannend nieuw hoofdstuk wordt ingeluid in de eeuwenlange geschiedenis van vrijgevigheid en savoir-fête. Vrienden van het Huis in België beginnen de eindejaarsfeesten met het heffen van een glas Moët Impérial op 23 november in de Zoo van Antwerpen.

EEN ICOON VAN FEESTELIJKHEID SINDS 1743

Een lange geschiedenis van grootse en feestelijke evenementen heeft van Moët & Chandon sinds 1743 een wereldwijd icoon van feestvreugde gemaakt. Eeuwen geleden bracht de unieke stijl van de champagne de koninklijke hoven van Europa in vervoering en betoverde Madame de Pompadour – niet alleen de vertrouwelinge van koning Lodewijk XV maar ook aantoonbaar een van de eerste influencers ter wereld. Geserveerd in het Witte Huis aan het begin van 1900 en genoten bij de kroning van Edward VII en Elizabeth II, heeft Moët & Chandon sinds haar beginjaren de wereld uitgenodigd om een sprankelende sfeer te creëren en onvergetelijke momenten te delen.

Toen de legendarische nachtclub Studio 54 in 1977 zijn deuren opende, werd Moët & Chandon de toost van New York: een geëerde gast op een exclusieve lijst van beroemdheden die de blitse levensstijl van de stad van die tijd definieerde. In 1993 verlichtte de bruisende drank de wereldreis van de iconische luchtballon die thuiskwam in het kasteel van Versailles, op tijd voor de 250ste verjaardag van Moët & Chandon. Dezelfde levendigheid zorgde in 2006 voor een bijzondere uitstraling naar een verlicht Vrijheidsbeeld in New York. In 2019 was de 150e verjaardag van Moët Impérial opnieuw een lichtvonk in de geschiedenis van het Huis.

Dit feestseizoen zal Moët & Chandon zijn legendarische savoir-fête inzetten om samenhorigheid te vieren rond de bruisendheid van zijn champagnes met spectaculaire lichtjes als climax van elk evenement. Van het duizelingwekkende vuurwerk dat ooit de koninklijke paleizen van Europa verlichtte, tot de show-stopping creatieve verlichting van vandaag, Moët & Chandon blijft helderheid brengen aan vreugdevolle feesten overal.

BRUISENDE EVENEMENTEN OVER DE HELE WERELD

De feestdagen gaan over het samenbrengen van mensen om memorabele momenten te creëren en te delen, getekend met bubbels en lichtjes. Voor het tweede jaar presenteert Moët & Chandon een betoverend schouwspel van verlichtingen en niet te missen feesten om de vreugde van samenhorigheid te delen in meer dan 20 steden over de hele wereld.

Het was een wens van Jean-Remy Moët, kleinkind van de stichter van het Huis, om zijn champagne wereldwijd bekend te maken en mensen samen te brengen onder zijn naam en levendigheid. In die zin organiseert Moët & Chandon van half november tot oudejaarsavond overal ter wereld een reeks evenementen om de feestdagen te vieren.

Het gemeenschappelijke kenmerk van deze uitzonderlijke bijeenkomsten is het vermogen van Moët Impérial, de meest gedronken champagne ter wereld, om alle culturen, overal, aan te spreken. Zijn universele sympathie is het speciale ingrediënt van zowel grootse als intieme feesten.

Verrijkt door een spectaculair ontworpen sprankelende scenografie en met als doel deze volgende feestdag werkelijk buitengewoon te maken, zal de volgende reeks Effervescence Events gasten & Vrienden van het Huis bekoren met een uitgebreid programma van muzikale optredens en entertainment, om samen te genieten rond het kurk knallend geluid en het vrolijke savoir-fête van Moët & Chandon.

In België vindt het Effervescence-feest plaats in de Zoo van Antwerpen. In een van de oudste en beroemdste dierentuinen van Europa, opgericht in 1843 ter bevordering van de zoölogische en botanische wetenschappen, bevinden zich prachtige historische monumenten. Van de majestueuze marmeren hal tot de wintertuin zal Moët & Chandon het terrein overnemen om de Vrienden van het Huis een sprankelend en onvergetelijk moment te bieden om samen de feestdagen te vieren.

LIMITED-EDITION “SPECIALLY YOURS” GESCHENKDOZEN

Ter gelegenheid van de eindejaarsfeesten presenteert Moët & Chandon de “Specially Yours” limited edition geschenkdozen die champagneliefhebbers uitnodigen om “Say it with Moët & Chandon” door een speciale boodschap toe te voegen aan hun champagnecadeau. De gepersonaliseerde “Specially Yours” limited edition geschenkdozen, verkrijgbaar met de kenmerkende Moët Impérial van het Huis, drukken een boodschap van liefde uit, een privé mantra, of persoonlijke welgekozen woorden om een betekenisvolle mijlpaal te markeren.  Voorgeselecteerd of op maat gemaakt, de woorden op de kartonnen geschenkdoos van de fles of op de metalen herinneringsdoos zijn het elegante teken van ware emoties die het plezier van het geschenk vergroten.

Al meer dan 275 jaar is Moët & Chandon de champagne bij uitstek voor het herdenken van intieme momenten en de grootste evenementen, dankzij de jarenlange vrijgevigheid en de erkende knowhow van het Huis in de kunst van het vieren. De gepersonaliseerde “Specially Yours” geschenkdozen zetten die lange traditie van vrijgevigheid en feestelijkheid voort, door het geschenk van een fles Moët & Chandon champagne meer betekenis te geven door het te versieren met speciaal gekozen woorden die het hart raken.

Voor degenen die de juiste woorden willen geven aan hun oprechte gevoelens bij het schenken van een fles Moët & Chandon, maakt het Huis het mogelijk te kiezen uit verschillende speciale boodschappen om een vreugdevolle gelegenheid of een gedenkwaardige mijlpaal te markeren – met opbeurende boodschappen als “Make it yours” of “You are going places.”

Om de emotionele reis van geschenken op maat te voltooien, heeft het Huis een digitale ervaring gecreëerd die elke “Specially Yours” versterkt. Een augmented reality filter, toegankelijk dankzij een QR-code op elke geschenkdoos, stelt de geschenkgever of zijn ontvanger in staat om hun champagnefles en de hartelijke boodschap op de geschenkdoos te bekijken, door een unieke, aangepaste animatie te genereren die gedeeld kan worden op sociale media als een video of een stilstaand beeld met de hashtag #SpeciallyYours.

“Onze champagnes zijn ontworpen om te delen, vooral als geschenk om vreugdevolle momenten met geliefden te markeren. Daarom zijn we bij Moët & Chandon, als universeel huis, verheugd om onze ‘Specially Yours’ geschenkdozen over de hele wereld beschikbaar te stellen,” zegt Benoît Gouez, keldermeester bij Moët & Chandon.

De gepersonaliseerde geschenkdozen “Specially Yours” zijn exclusief verkrijgbaar in 75cl-formaat voor Moët Impérial, de signature champagne van het Huis sinds 1869, gekenmerkt door een heldere fruitigheid, een verleidelijke smaak en een elegante rijpheid, en voor Rosé Impérial, bekend om zijn stralende kleur en intense fruitigheid, als de meest extraverte en glamoureuze uitdrukking van de stijl van het Huis.