Motel One verhoogt omzet tot 267 miljoen en blijft eigen digitale strategie uitbreiden …

Motel One sluit het eerste halfjaar succesvol af met een omzetstijging van 20 procent tot 267 (222) miljoen euro. Op 30 juni 2019 telde de hotelgroep Budget Design 71 (65) hotels en 20.157 (18.064) kamers met een gemiddelde bezettingsgraad van 75 (74) procent. Terwijl de EBITDA steeg met 28 procent tot 83 (65) miljoen euro, steeg de nettowinst tot 37 (25) miljoen euro. De focus in de eerste helft van het jaar lag op het herontwerpen – met Salzburg en Edinburgh – en het uitbreiden van onze eigen digitale strategie: het beOne lidmaatschapsprogramma, dat in 2017 werd gelanceerd, werd uitgebreid met nieuwe voordelen en zal met het “One Click Book” zijn leden in de toekomst een vereenvoudigde boekingsmethode bieden. In de tweede helft van het jaar zullen Motel One in München-Haidhausen en Motel One in Linz nog twee hotels in de DACH-regio openen, terwijl de opening van het eerste hotel in Warschau in juli de intrede op de Poolse markt markeerde.

Lancering van “One Click Book”: Motel One breidt digitale boekingskanalen uit. Gratis mineraalwater op uw kamer, laat uitchecken op zondag en snel en eenvoudig boeken via de Motel One-kanalen – het digitale lidmaatschapsprogramma beOne is sinds de lancering in december 2017 met 436.000 leden zeer populair. Bijna 132.000 leden hebben zich in de eerste helft van 2019 geregistreerd en hebben sindsdien geprofiteerd van de voordelen van de hotelgroep Budget Design. Het Digital Membership Program is het platform voor tal van digitale projecten en daarmee ook een centraal onderdeel van de digitale strategie van Motel One. De onlangs gelanceerde “One Click Book” functie staat hier ook voor. In de toekomst kunnen BeOne-leden nog sneller een verblijf in elk Motel One boeken.

Motel One blijft consequent investeren in de herinrichting van bestaande woningen en tegelijkertijd in de verdere ontwikkeling van het product en de kwaliteit. De herinrichtingen bij Motel One Salzburg-Süd en Motel One Edinburgh-Royal werden in de eerste helft van het jaar afgerond. Terwijl Motel One Salzburg-Süd geïnspireerd is door het unieke natuurlijke landschap, de eeuwenoude gebruiken en traditionele ambachten van Oostenrijk, is Motel One Edinburgh-Royal geïnspireerd door de ware Schotse flair van de Highlands.

Motel One ontving twee prijzen in het tweede kwartaal: Met de gouden “Duitse Brand Award” onderscheidt de succesvolle Budget Design hotelgroep zich met zijn marketingconcept in de categorie “Uitstekende Merken – Toerisme” van andere ketens. Motel One veroverde deze gerenommeerde prijs reeds voor de tweede maal. De Budget Design hotelgroep kreeg ook de felbegeerde “Leading Employer Award” en behoort hiermee tot de top werkgevers in Duitsland.