NINA ROSE: Nina Ricci ademt een geur van frisheid en ….

optimisme met een helemaal roze creatie:

De kracht van roze

We zien het leven niet toevallig door een roze bril. Deze kleur, symbool van zowel romantiek als durf, heeft altijd zijn plaats gehad bij Nina Ricci. In het kielzog van Nina en Nina Rouge is Nina Rose een concentraat van optimisme. In lijn met de codes die Nina Ricci’s nieuwe artistieke leiders, Rushemy Botter en Lisi Herrebrugh, hebben bedacht, is het universum van Nina Rose zowel teder als stralend, getint met oneerbiedigheid.

Het vertelt over een brutale en levendige vrouwelijkheid. Cool couture.

Overose

Een roze, natuurlijk, maar niet zomaar een roze. Het flacon van Nina Rose gaat gekleed in een snoepjesroze, ultra-glossy op het glas en een weerspiegeling van de bubbelgumgeest tijdens de SS20-modeshow van het Maison Nina Ricci. Van de kraag tot het etui kenmerkt een lint met het ‘Nina’-signatuur deze nieuwe geurcreatie.

Een tedere en stralende roze delicatesse

Na Nina en Nina Rouge te hebben samengesteld, heeft Meester Parfumeur Olivier Cresp deze nieuwe heerlijke Ricci eau de toilette bedacht. Nina Rose is een frisse delicatesse, doordrenkt met oneerbiedigheid en vrolijkheid. Een elegante bloemengeur die een ongekende wind laat waaien over Nina’s olfactorische geschiedenis.

Helder en levendig bergamot en citroen brengen samen met een sappige peer een stralend en ultra-fris akkoord tot stand. Deze pittige toets versmelt met de fluweelachtige zoetheid van de absolute oranjebloesem- en neroli-essentie, opgetild door een jasmijnnoot. En terwijl de tederheid van dit bloemenboeket wordt vereeuwigd in een wolk van verslavende muskus, brengt de Virginia-ceder een vleugje moderniteit in de compositie.

Think rose!

Alles aan haar is werkelijk Nina.

Na de emblematische heldin van Nina Ricci te hebben gespeeld in de Bella- en Nina Rouge-campagnes, leent het Nederlandse model Estella Boersma haar imago aan Nina Rose. Hier is ze in een jurk gesigneerd Nina Ricci. Het is aan haar gelakte lippen dat we haar herkennen, haar ogen verborgen door niet één, niet twee, maar drie op elkaar gestapelde klokmutsen. Accessoires in poptinten waarvan de ophoping een vrolijk teken van oneerbiedigheid is.

Meer dan ooit is het leven een spel, ‘à la Nina Ricci’.

De appel in al zijn facetten

In 2006 kwam Nina Ricci met de verrassing Nina: door Calabria-citroen, Caipirinha-limoen, gardenia, snoepappel, ceder en witte muskus te mengen, wist deze creatie van Olivier Cresp de toon te zetten in de haute parfumerie. Nina is een uitnodiging om te dromen en te romantiseren. Haar grootste exploot? Een gourmand-facet dat de codes herschikt met een appelflacon dat een echt embleem is geworden.

In 2019 gaat het verhaal verder met Nina Rouge. Het flacon is gegarneerd in de glanzende rode lak van een snoepappel en ontsluit een jus dat de gourmandise naar zijn hoogtepunt brengt: framboos en citroen versmelten, gardenia trilt eenstemmig met gemberbloesem, en bourbon vanille bedekt het crunchy karamel. Nina Rouge bijt in de appel en verklaart haar radicale liefde voor kleur.

Nina – Eau de Toilette Rose 30ml – € 52,20 – Nina – Eau de Toilette Rose 50ml – € 76,20 – Nina – Eau de Toilette Rose 80ml – € 95,60.

Nina Ricci Nina Rose is vanaf 22 juli 2020 beschikbaar in België en Luxemburg bij de Nina Ricci verkooppunten.