IHG hotels & resorts en Sun Hospitality group

IHG Hotels & Resorts (IHG), kondigt een strategische alliantie raamovereenkomst aan met langetermijnpartners Sun Hospitality Group (SHG) om frisse en innovatieve concepten, ervaringen en producten te introduceren in Vietnam. IHG en SHG breiden  hun tienjarige relatie uit met een multi-vastgoedovereenkomst voor de ontwikkeling van vier hotels verspreid over twee bestemmingen, met 2.709 kamers om te voldoen aan de stijgende vraag van binnenlandse en internationale gasten.

IHG’s Crowne Plaza, Holiday Inn Resort en voco merken zullen centraal staan in de uitbreiding van Ba Na Hills – het grootste entertainmentcomplex in de hooglanden van Vietnam; het geliefde Holiday Inn Resort merk maakt zijn debuut in de Quang Ninh provincie, in Yoko Park – het eerste grootschalige warmwaterbronnenresort in het land. De aankondiging valt samen met twee belangrijke mijlpalen: de 15e verjaardag van Sun Group, en 10 jaar gasten verwelkomen in het bekroonde InterContinental Danang Sun Peninsula Resort, dat in juni 2012 werd geopend. IHG en SHG willen ook andere samenwerkingsmogelijkheden zoals maatschappelijk verantwoord ondernemen in Vietnam, onderzoeken.

Deze nieuwste samenwerking tussen IHG en SHG introduceert de Vignette Collection in Vietnam. IHG’s nieuwste luxe en lifestyle merk is een collectie van luxe, onafhankelijke en unieke hotels die profiteren van IHG’s wereldwijde schaal en expertise, met behoud van hun unieke identiteit en ervaring.

Het 178-villa Sun Onsen Village, Vignette Collection en 194-villa Quang Hanh Onsen Village, Vignette Collection, gelegen naast het populaire Yoko Onsen, zijn de eerste twee projecten onder samenwerking. Net als andere projecten die zullen volgen, zal elk project zijn eigen thema en focus hebben, en beschikken over individuele ervaringen en producten op maat gemaakt door Raison d’Etre (RdE), de spa en wellness adviseur en partner van het project. Deze holistische wellnessbestemmingen sluiten perfect aan bij de groeiende trend van wellnessreizen. Na lange perioden van isolement heroverwegen reizigers hun persoonlijke prioriteiten en zoeken ze mogelijkheden om hun fysieke, mentale en spirituele gezondheid te verbeteren. Volgens een statistiek van de Wellness Tourism Industry zal de wereldwijde wellness-toerismemarkt tegen het einde van dit jaar naar verwachting de US$900 miljard overschrijden.

Vietnam blijft een sterke groeimarkt voor IHG, dat 15 hotels heeft geopend in het land en streeft naar een verdubbeling van het aantal hotels tegen 2027 via een pijplijn van 20 eigendommen, waardoor meer dan 6.000 extra kamers beschikbaar worden voor gasten. Na het recente merkdebuut van Regent Hotels & Resorts met Regent Phu Quoc, zal IHG haar premiummerk voco hotels introduceren door volgend jaar voco Ma Belle Danang te openen. IHG blijft groeien in alle marktsegmenten en verwelkomt binnenlandse en internationale reizigers op vele nieuwe secundaire en tertiaire bestemmingen, waaronder Ha Long Bay, Sapa, Ba Na Hills, Yoko Park, Phu Quoc, Vinh Yen en meer.