Omzet Logis +8% in 2018: lokale onafhankelijke hotels-restaurants groeien

LOGIS sluit een uitstekend jaar 2018 af met een omzet van 140 miljoen euro, dit is een stijging met 8% (tegenover +4% in 2017). Recordomzet voor de boekingscentrale: +14% De omzet van de boekingscentrale steeg met +14%, een recordgroei. Met zijn website www.logishotels.com slaagt LOGIS erin zoekopdrachten om te zetten in overnachtingen. Bovendien is een nieuw reserveringskanaal gelanceerd: de mobiele app, die zo performant is als de mobiele versie van de website. Om de zichtbaarheid van de leden op deze platforms te vergroten, is de begeleiding op het terrein door 23 operationele LOGIS-adviseurs van cruciaal belang. Dankzij hun 6500 bezoeken in de hotels van het netwerk en hun operationele begeleiding bij de dagelijkse werking kunnen de zelfstandigen hun commerciële strategie optimaliseren (foto’s, prijzen, distributie) en hun online zichtbaarheid verbeteren.

Nieuw getrouwheidsprogramma: +4%

Het succes van LOGIS berust ook op een gunstig vergoedingssysteem dat zowel de reizigers beloont voor hun loyaliteit als de hotels voor hun generositeit. O’LOGIS, dat is ingevoerd in de zomer van 2018, vormt een van de meest gulle getrouwheidsprogramma’s op de markt en haalt een omzet van meer dan 71,2 miljoen euro: een record. Het zijn trouwens de meest gulle hotels die het meest zijn gegroeid, tot 40% omzet in de laatste 5 maanden van het jaar.

Ambitieuze groeistrategie : Ook de ambitieuze groeistrategie werpt haar vruchten af: wekelijks hebben zich gemiddeld 3 nieuwe hotels bij LOGIS aangesloten, dit zijn 141 zelfstandigen over het hele jaar. Het netwerk is aantrekkelijk, omdat het inzet op de lokale knowhow en veel investeert in ‘een meer lokale wereld’. In de lente van 2019 legt het merk trouwens de laatste hand aan zijn expansieplan in stedelijke gebieden en breidt het zijn netwerk uit in het kader van de samenwerking met CITOTEL, expert in stadshotels. Zo komen er 180 nieuwe hotels bij.

3e aankoopcentrale van de sector : Een van de sterktes van LOGIS is dat het exclusieve voordelen biedt, waardoor de lokale zelfstandigen over dezelfde tools beschikken als de grote groepen en aldus hun competitiviteit kunnen versterken. Zo biedt LOGIS een sterke dienstverlening dankzij de oprichting van een echte aankoopcentrale een jaar geleden, die uitgegroeid is tot de 3e centrale van de sector, met een omzet van 35 miljoen euro en 120 leveranciers, onder wie 43 nieuwe in 2018.

Opleidingsprogramma op maat van de zelfstandigen : Via de opleidingen van LOGIS Academie konden 600 werknemers van het netwerk hun kennis bijspijkeren, met in totaal 6687 opleidingsuren.

 

Karim Soleilhavoup, Algemeen Directeur LOGIS: “Dankzij de investeringen in 2018 is LOGIS nog aantrekkelijker geworden op de markt van de onafhankelijke hotels-restaurants en is de groei van het netwerk versneld. De uitstekende jaarresultaten bewijzen dat onze strategie vruchten afwerpt. In 2019 willen we sterker aanwezig zijn in steden, ons platform van ‘à la carte’-diensten uitbreiden en onze nieuwe positionering versterken met ons engagement voor een meer lokale wereld.”

Fabrice Galland, President van LOGIS voegt eraan toe: “LOGIS verenigt en begeleidt al 70 jaar zelfstandige hotel- en restauranthouders en wil zoveel mogelijk ervan in Europa verenigen. Hoe talrijker we zullen zijn, hoe sterker we zullen staan en hoe meer gewicht we zullen hebben aan de onderhandelingstafel met instellingen, leveranciers of OTA’s. Laten we onze krachten bundelen, zodat onze stem wordt gehoord!”

Meer informatie: www.logishotels.com