Radisson Blu maakt zijn entree aan de westkust in Anaheim

Radisson Blu kondigt de opening van Radisson Blu Anaheim aan. Het 326-kamerhotel ligt op slechts vier blokken van Disneyland en biedt een unieke ervaring met drie verschillende eet- en drinkgelegenheden, twee zwembaden en een prachtig rooftop op de 12e verdieping. Sinds eind 26 oktober kunnen gezinnen, zakenreizigers en avonturiers het beste wat Zuid-Californië te bieden heeft verkennen in een stijlvolle omgeving.

“We zijn verheugd om door te gaan met het opbouwen van impulsen voor het Radisson Blu merk in Amerika met ons eerste West Coast bezit in Californië,” zegt Aly El-Bassuni, chief operating officer, Americas, Radisson Hotel Group. “Radisson Blu Anaheim ligt op slechts een korte afstand van de belangrijkste attracties van Orange County en vormt de perfecte achtergrond voor zakenreizigers en vakantiegangers die op zoek zijn naar een magisch verblijf. “

Om de opening te vieren, onthult het hotel hun “A Magical Opening at Radisson Blu Anaheim” pakket aan gasten die een verblijf boeken tot 31 maart 2021. Het aanbod omvat gratis parkeergelegenheid (een auto per nacht), een Disney Visa cadeaubon van $25 per nacht en een gastvrijheidskrediet van $25 per nacht om te gebruiken bij een culinair aanbod. De jaarlijkse Pashouders van Disneyland zullen een extra 20% korting voor on-property voedselaankopen als deel van dit pakket ontvangen.

Radisson Blu Anaheim toont internationale designinspiratie en elementen verbonden met de nonchalante elegantie van het Californische buitenleven. Het hotel omarmt zijn locatie met subtiele knipogen naar de omliggende attracties die een verfijnde stijl belichamen geschikt voor alle type reizigers. De gastenkamers en suites, openbare ruimtes en eet- en drinkgelegenheden zijn ontworpen door het gastvrijheidsteam van het wereldwijde ontwerpbureau HKS, onder leiding van directeur van Design Mary Alice Palmer en Senior Interior Designer Vanessa Redman. Contrasten tussen licht en donker zijn door het hele hotel geweven, van de liften tot de gangen en van de gastenkamers tot de eetgelegenheden. Meer dan 130 kamers zijn voorzien van stapelbedden die ideaal zijn voor familieverblijven van maximaal zes gasten, evenals 40 paar aansluitende kamers en 20 hoeksuites.

HKS zag de bestaande architectuur van het gebouw als een Zuid-Californië “welkom” met de gevel en de porte-cochere die de gasten bij aankomst omarmen. De lichte lobby is voorzien van een ronde, aan het plafond hangende schommel en een grote raammuur met grote Franse deuren, die naar de patio opent en zo een exterieur uitbreiding van de comfortabele gemeenschappelijke ruimte creëert. Het middelpunt van de lobby is een kunstopdracht van de gerenommeerde Californische kunststudio Nikolas Weinstein Studios.

Radisson Blu Anaheim is de perfecte thuisbasis voor alle reizigers. Het hotel verwelkomt echt alle leden van het gezin om samen te reizen met huisdiervriendelijke accommodaties. Radisson Blu Anaheim beschikt ook over twee verwarmde buitenzwembaden, compleet met zwembadservice. Het Oasis zwembad op de begane grond is voorzien van een whirlpool, een spatbad en cabana’s voor het gezinsplezier, terwijl het zwembad op het dak een pittoresk uitzicht biedt op de omgeving. Het fitnesscentrum, dineren op de kamer, wasservice, oplaadpunten voor elektrische auto’s en gratis Wi-Fi maken de “home away from home” ervaring compleet. De gezondheid, veiligheid en beveiliging van gasten en teams hebben altijd de hoogste prioriteit voor Radisson Blu, en in het licht van COVID-19 heeft het hotel het Radisson Hotels Safety Protocol geïmplementeerd, een 20-stappen programma van diepgaande reinheids- en desinfectieprocedures in samenwerking met SGS.

Onder leiding van Executive Chef Edgar Beas en Food & Beverage Director Daniel Rivera, beschikt Radisson Blu Anaheim over drie restaurants en twee bars – FireLake Grillhouse & Cocktail Bar, een full-service restaurant; Blu SkyBar, een bar op het dak en een lounge, en Blu Marketplace, een grab-and-go stop voor handige snacks, ambachtelijke koffie van Lavazza, en koude dranken.

De 12e verdieping van de Blu SkyBar biedt een spectaculair uitzicht waar gasten het hele jaar door kunnen genieten van het prachtige weer van SoCal, maar ook van een tentoonstellingskeuken, buitenzwembad en whirlpool, vuurplaatsen en een privédineruimte. Chef Beas haalt zijn inspiratie uit zijn ervaring met koken in Baskenland om speelse en toch vertrouwde gerechten uit Spanje en Zuidoost-Azië te bereiden in Blu SkyBar. Bij het menu hoort een Spaans-beïnvloed drankprogramma met de nadruk op traditionele gin en tonics en moderne klassiekers, wat resulteert in een moeiteloos coole ambachtelijke cocktailbar. Elk van de 20 kranen van de bar schenken lokale ambachtelijke bieren uit heel Californië, en de wijnkaart bevat flessen uit Spanje, Californië en de Oude Wereld.

Radisson Blu Anaheim richt zich ook op zakelijke reizigers met 2 vergaderzalen en 810 sq ft die kunnen worden geboekt als vergaderlocatie of voor breakout-sessies na afloop van beurzen in het Anaheim Convention Center. Van kleine recepties en privé-diners tot intieme bruiloften en familiebijeenkomsten, de twee moderne vergaderzalen kunnen worden gecombineerd voor maximaal 70 gasten of verdeeld voor 30 personen. Voor grotere evenementen zijn FireLake Grillhouse en Cocktail Bar en Blu SkyBar beschikbaar voor semi-private evenementen en buy-outs.

Radisson Hotel Group exploiteert momenteel 324 Radisson Blu hotels wereldwijd – Radisson Blu Anaheim is het vierde eigendom van het merk in de Verenigde Staten. Voor het einde van 2020 verwacht Radisson Hotel Group extra Radisson Blu eigendommen te openen in Noord- en Zuid-Amerika: Fargo, North Dakota; Punta Cana, Dominicaanse Republiek; en Toronto, Canada.

www.radissonhotels.com/en-us/hotels/radisson-blu-anaheim