Radisson hotel group overwint uitdagingen

Hotelgroep voegde in 2020 maar liefst 84 nieuwe hotels toe aan zijn portfolie in Azië-Pacific.

Radisson Hotel Group overwon aanzienlijke wereldwijde uitdagingen in 2020 om zijn portfolio van eigendommen in Azië-Pacific uit te breiden, met de toevoeging van 84 uitzonderlijke nieuwe hotels en resorts, die acht van zijn verschillende merken omvatten. Deze snelle groei maakt deel uit van de ambitieuze vijfjarenstrategie van de onderneming om haar portfolio op middellange termijn te verdrievoudigen. Dit zal worden bereikt door een mix van organische groei in belangrijke markten, zoals China, India, Zuidoost-Azië, Australië en Nieuw-Zeeland, en master brand development-overeenkomsten met Jin Jiang International en haar dochterondernemingen in China, ‘s werelds grootste reismarkt.

Radisson Hotel Group is een van India’s grootste en meest gerenommeerde internationale hotelketens, met een uitgebreide landelijke portefeuille van hotels. Deze positie werd in 2020 versterkt met de ondertekening van acht nieuwe hotels, waaronder het 125-key Park Inn by Radisson Mashobra Resort, 115-key Park Inn by Radisson Jabalpur, 100-key Park Inn by Radisson Prayagraj, 120-key Radisson Hotel Dehradun, 103-key Radisson Resort & Spa Lonavala, 180-key Radisson Blu Hotel Jaipur Malviya Nagar, 120-key Radisson Resort Pondicherry Bay en 196-key The White Hotel, Katra, dat is ook het eerste lid van Radisson Individuals in India.

In Zuidoost-Azië versterken de ondertekening van het 84-sleutel Radisson Resort Phan Thiet en het 309-sleutel Radisson Blu Resort & Spa Van Phong Bay de strategie om haar toonaangevende merken te introduceren in de opkomende steden en idyllische vakantiebestemmingen van Vietnam.

In China werden twee historische hotels getekend in Nanjing, de hoofdstad van de provincie Jiangsu. Het 300-key Radisson Blu Hotel Nanjing South New Town en het 151-key Radisson Collection Resort, Nanjing zullen het stijgende aantal gasten bedienen die op zoek zijn naar internationale standaard accommodatie van hogere klasse in dit belangrijke regionale centrum. De overeenkomsten voor de ontwikkeling van grote merken in China zullen een centrale rol spelen in de versnelling van de uitbreiding van de groep in Azië en de Pacific. In samenwerking met Jin Jiang International en haar dochterondernemingen werden in 2020 72 nieuwe hotels en resorts toegevoegd aan de Chinese portefeuille, waardoor de inventaris met bijna 9.000 kamers werd uitgebreid. Deze omvatten acht select-service Radisson RED hotels met 1.108 kamers, zes moderne Park Plaza hotels met 1.020 kamers, 21 Park Inn by Radisson hotels met 2.969 kamers en 37 gastvrije Country Inns & Suites by Radisson hotels met 3.868 kamers, gelegen in een mix van grote tier one steden, provinciale hoofdsteden, stedelijke centra, luchthavens, treinstations, pretparken, industriële zones en winkelcentra over heel China.

In 2021 gaat Radisson Hotel Group door met het brengen van uitzonderlijke accommodatie en hoogstaande gastvrijheid aan meer gasten in Azië en de Pacific. Het luxe Radisson Individuals-concept, dat ideaal is voor conversieprojecten, zal reizigers aantrekken die op zoek zijn naar ervaring, en een nieuwe focus op serviceappartementen zal tegemoetkomen aan de stijgende wereldwijde vraag naar producten voor langer verblijf.

“Ik ben erg trots op wat we in 2020 hebben bereikt. We zijn ons blijven richten op onze langetermijndoelen en hebben tegelijkertijd gereageerd op een ongekende wereldwijde omwenteling. We hebben verschillende belangrijke mijlpalen bereikt, waaronder de lancering van Radisson Individuals, de introductie van Radisson Collection in China, en de ondertekening van nieuwe hotels in vele spannende nieuwe markten. Met gerespecteerde kernmerken, innovatieve nieuwe concepten, en een frisse focus op snelgroeiende sectoren zoals serviced apartments, hebben we vertrouwen in een mooie toekomst,” aldus Katerina Giannouka, President, Asia Pacific, Radisson Hotel Group.

“Onze groei in 2020 is een prachtige weerspiegeling van de diepgang van onze regionale allianties, het onderliggende vertrouwen in ons bedrijf en de kracht van onze merken. Ondanks de unieke uitdagingen van 2020, blijven de fundamenten van de reis- en gastvrijheidsindustrie sterk. Als onderdeel van ‘s werelds op één na grootste hotelgroep is Radisson Hotel Group perfect gepositioneerd om zijn ontwikkeling te versnellen en het herstel van de gastvrijheidsindustrie te leiden. We kijken uit naar de samenwerking met al onze partners in 2021 en daarna,” aldus Ramzy Fenianos, Chief Development Officer, Asia Pacific, Radisson Hotel Group.