Rebelse nieuwkomer Chalo komt met innoverende, healthy snacks

» Chalo verovert de foodmarkt: traditionele producten met een eigenwijs smaakje – » Salty Peas & Funky Chunks: vegan én lekker – » Award winner van o.a. The Best New Specialty Beverage op het prestigieuze World of Coffee

Goodbye snaccident drama! De Belgische food brand Chalo lanceert een nieuw gamma natuurlijke en gezonde snacks. Zo inspireert Chalo foodies op een toegankelijke, funky manier. Met een missie: gezond blijven en recepten uit andere culturen en klimaten te ontdekken. Next level healthy snacking!

Snacken is vooral een emotioneel gegeven en vaak een reactie op stress of tijdtekort. Mensen maken zo slechte keuzes. Maar: foodtrends veranderen. We kiezen bewuster wat we eten, ook op het gebied van snacks. De ooit zo populaire snaccident blijkt aan een funky en vooral healthy vervanging toe.

Voedselproducenten en retailers gaan mee in deze trend. Suikerarme superfoods, proteinerijke en zo natuurljk mogelijke powersnacks zijn de next best thing. Producten met een laag vet – en suikerpercentage, die vaak nog een pak gezonde voordelen claimen, zoals toegevoegde vitaminen en oxidanten. Maar daar waar zij falen – gezond is vaak niet lekker – bewijst Belgische food brand Chalo hoe het wel moet.

Chalo doorbreekt als eerste de traditionele foodmarkt met authentieke producten in een rebels jasje. Een funky alternatief voor traditionele koffie, thee én snacks. Als innovator zet Chalo de trend in de foodsector, ingaand op de grote vraag naar gezonde snacks. Met hun nieuwe productlijnen Guilty&Proud en Happy&Healthy laat Chalo op rebelse wijze zien dat snacks wél gezond en lekker kunnen zijn.

  1. Guilty & Proud: ‘A little badass’ is waar Chalo om draait! Guilty & Proud bestaat uit een breed assortiment chai latte’s en gezoete funky chunks

Trakteer jezelf op de perfecte zoete bite: de lekkere Funky Chunks van Chalo zijn ideaal als tussendoortje of on the go. Ze zijn een gezonder alternatief voor koekjes en chocolaatjes, want met vier verschillende soorten op basis van gezonde ingrediënten, gedroogde vruchten en noten hoef je je niet langer schuldig te voelen. Alle Funky Chunks zijn proteïnerijk en veganistisch en bevatten een paar krachtige, gezonde voordelen: een enorme energieboost en het gezond houden van het hart.

Funky Chunks: Pumpkin & Raisin: proteïnerijke, veganistische en biologische snack op basis van pompoen en rozijn; Cashew & Caramel: vol met vitaminen, mineralen en antioxidanten; Pomegranate & Nuts: nutty mix vol vezels, ideaal voor een energieboost; Sesame & Cranberry: rijk aan magnesium, bevat sesamzaad, vitamines en mineralen.

Funky Chunks van Chalo. Ook verkrijgbaar in mini-vorm. Pumpkin en Raisin en Sesame & Cranberry, vanaf €1,99. Cashew & Caramel en Pomegranate & Nuts, prijs vanaf €2,50.

  1. Happy & Healthy: “Happy makes Healthy and Healthy makes Happy”!

Happy & Healthy bestaat uit een pittige mix van peulvruchten, ideaal als tussendoortje. Met de Salty Peas biedt Chalo een gezonder en toegankelijker alternatief voor ongezonde tussendoortjes. Chalo gelooft sterk in de big food switch en eert de traditionele peulvruchten in hun originele vorm, maar met een heerlijk verleidend kantje! Hemels lekker en vol met gezonde proteïne: de Salty Peas zijn geschikt voor elke snackgelegenheid, of het nu een vieruurtje is of een feestelijk cocktailmoment met al je vrienden. Ze zijn de go to snack voor een gelukkige en gezonde levensstijl, zelfs tijdens het aperitieven.

Salty Peas van Chalo. Bbq Edamame, Black Pepper, Wasabi Beanworks en Chili Green: Prijs vanaf €1,99

Salty Peas: Black Pepper: kikkererwten vol met gezonde proteïne; Chili Green: gezonde erwtensnack met een hemelse chilismaak; Wasabi Beanworks: pittige mix van edamames, sojabonen, zwarte en rode bonen; Bbq Edamame: heerlijke edamames met een hemelse barbecuesmaak

Chalo blijft innoveren met een rebelse blend van peulvruchten

Chalo laat zich helemaal gaan met zijn Funky Feel Good Food missie en brengt binnnenkort biologische, organische mixes op de markt. Alle 6 boordevol hip and happening ingrediënten: organische peulvruchten, granen, zaden en superfoods. Variërend van perfect voor op een salade, als extra touch in een lekkere curry of zelfs in de ochtend op je yoghurt. Chalo blijft zo de inspiratiebron voor een healthy en funky lifestyle.

Chalo Indian Chai

Als eerste productlijn lanceerde Belgische chai-producent Chalo het heerlijke & wereldberoemde Indisch drankje Chai Latte met aandacht voor de authenticiteit van het recept & haar ontdekkers. De Chai latte is gebaseerd op het oorspronkelijke traditionele Indiase recept: sterke zwarte thee uit Assam, India, en de juiste mix van Indiase specerijen die voor die kenmerkende, spicy afdronk zorgen. Chalo gebruikt hiervoor uitsluitend natuurlijke ingrediënten. Doordat de chai uit poeder bestaat, kan je je Chai Latte perfect maken met je eigen melkvoorkeur, soja of gewone melk.

De Indische Chai Latte vind je terug in 4 authentieke smaken: authentieke masala, kardemon, vanille en citroengras. Nieuw in het assortiment is de Chini Chai met 20% minder suiker.

Wist je dat?…

-Een deel van de opbrengst naar het goede doel gaat? Chalo steunt met een substantieel deel van de opbrengst een goed doel in India. Momenteel is dit een bestaand project in Kolkata. De grote droom van het Chalo team is om op termijn een eigen project op te zetten. Hiernaast willen ze deze theeplantages regelmatig bezoeken om van dichtbij een bijdrage te leveren aan onder meer de educatie en empowerment van de meisjes ter plaatse.

-Tennisser Zizou Bergs de eerste Global Brand ambassadeur van Chalo wordt? Chalo koos talent Zizou als boegbeeld voor zijn natuurlijke producten. Net zoals de funky brand is de tennisser bekend om zijn optimistische en eigenwijze persoonlijkheid. Chalo is ook sponsor van de European Open 2018, het grootste tennistoernooi van België.

The Chalo Company werd opgericht in 2015 door Peter Goethals en Gita van den Boer. Twee positieve, ambitieuze ondernemers die elkaar vonden in enthousiasme, energie en de wil om op een funky, rebelse manier professionele producten in de markt te zetten. Chalo betekent ‘let’s move forward together’ in het Hindi, wat perfect weergeeft waar Chalo voor staat: een ‘funky feel good’ food-merk die heel wat mensen een gezonder alternatief wilt aanbieden.

Gita van den Boer ontdekte de Indian chai tijdens een maandje vrijwilligerswerk in haar ‘eigen weeshuis’. Gita werd geboren in India, maar werd als peuter geadopteerd. Op haar dertigste trok ze voor het eerst terug naar haar geboorteland. Ze leerde er de chai latte kennen, maar kon het drankje in België moeilijk even kwalitatief terugvinden. Daarom besliste ze om zelf een Indian Chai Label op te richten.

Chalo houdt drie jaar na zijn oprichting nog steeds de vinger aan de pols bij de consumenten. Anno 2018 is Chalo een succesvol bedrijf met een breed gamma aan Chai-smaken waaronder de Chini Chai met 20 procent minder suiker. Naast hun funky chai lattes, breidt Chalo nu ook zijn gamma uit met healthy snacks: Salty Peas en Funky Chunks. www.chalo.eu