Reizigers willen vaker kunnen sporten

Indoor fitnessmogelijkheid voor één op drie zakelijke klanten doorslaggevend. Zowel zakenmensen als vrijetijdsreizigers willen steeds vaker hun gezonde levensstijl aanhouden wanneer ze overnachten in een hotel. Dat blijkt uit een onderzoek van AccorHotels en databedrijf DAN DNA. Ze vroegen aan 2.572 reizigers op basis van welke factoren ze een hotel kiezen. Zich fysiek kunnen uitleven op hotel – zij het in een in-house fitness, gym in de buurt of via oefeningen in hun hotelkamer – beïnvloedt de hotelkeuze van 18% van de plezierreizigers en liefst een derde van de zakenmensen.

Naast een ideale ligging, een comfortabel bed en een goede prijs-kwaliteitverhouding, geven ook fitnessmogelijkheden en gezonde maaltijden steeds vaker de doorslag. Dat komt doordat 67% van de zakelijke klanten en 65% van vrijetijdsreizigers de afgelopen twee jaar naar eigen zeggen een gezondere levensstijl zijn gaan aanhouden. Dat vertaalt zich in 72% van de zakelijke en 63% van de vrijetijdsreizigers die momenteel minstens één sport beoefenen. Die gezonde gewoonte trekken ze maar al te graag door wanneer ze verblijven in een hotel.

Zo geeft 42% van de zakelijke klanten aan te sporten op hotel en werkt 21% tijdens zijn hotelverblijf aan zijn conditie op een externe locatie. Voor vrijetijdsgasten ligt dit tweede percentage op 10%. Opvallend is dat de wil om te sporten bij beide groepen zo hoog ligt dat respectievelijk 26% en 15% van hen bereid zijn 5 à 15 euro per nacht extra neer te leggen voor indoor fitnessmogelijkheden.

Loopband binnen de hotelmuren het populairst

Alle sportende hotelgasten, ongeacht of ze overnachten voor zaken of op vakantie zijn, werken zich het vaakst in het zweet op de loopband. Sporten op de crosstrainer en heffen met gewichten vervolledigen het podium. Verder wint bij zakelijke reizigers ook sporten op hun hotelkamer aan populariteit. Niet minder dan 21% stretcht, 20% waagt zich aan push-ups en 18% aan sit-ups. AccorHotels geeft zijn sportieve gasten alvast tips met deze tien fitnessoefeningen en workouts voor op je hotelkamer.

De groep AccorHotels is naast wereldwijde marktleider op het gebied van reizen en lifestyle ook een digitale innovator die unieke ervaringen aanbiedt in ruim 4.600 hotels, resorts en vakantiewoningen in 100 landen. Het ongeëvenaarde aanbod omvat internationaal gerenommeerde hotelmerken, van luxe- tot budgethotels, van kwaliteits- tot lifestylemerken, zonder ook het middensegment uit het oog te verliezen. AccorHotels gaat prat op meer dan 50 jaar ervaring en knowhow in de sector.

De business van AccorHotels reikt verder dan het hotelwezen. Zo is de groep ook uitgegroeid tot wereldwijde marktleider voor de verhuur van exclusieve privévakantiewoningen met meer dan 10.000 luxeresidenties wereldwijd. Verder baat de groep restaurants uit, organiseert ze evenementen en biedt ze naast digitale oplossingen ook conciërge- en coworkingdiensten aan.

AccorHotels kan rekenen op een team van ruim 250.000 geëngageerde mannen en vrouwen wereldwijd dat er samen alles aan doet om haar belangrijkste missie te volbrengen: ervoor zorgen dat iedere gast zich welkom voelt – Feel Welcome. De gasten hebben toegang tot een van de aantrekkelijkste loyaliteitsprogramma’s ter wereld – Le Club AccorHotels.

AccorHotels speelt een actieve rol bij de lokale gemeenschappen waar ze gevestigd is en zet zich in voor duurzame ontwikkeling en solidariteit via Planet 21 Acting Here, het programma waarbij zowel medewerkers als gasten en partners betrokken worden om een duurzame groei te realiseren. Sinds 2008 is daar ook het donatiefonds Solidarity AccorHotels bij gekomen, dat dankzij de inzet van de medewerkers de strijd aangaat met de sociale en economische uitsluiting van de meest behoeftigen.