Ricard lanceert limited edition

Een 22-jarige Luikse studente zal haar creatie op 40.000 exemplaren verspreid zien worden in België en Luxemburg. Passie voor kunst en steun aan jonge artiesten: het zit als DNA verweven in de bedrijfscultuur van Ricard. Elk jaar opnieuw vervult het Franse bedrijf – befaamd om zijn weergaloze anijsdrank – zijn mecenaatsroeping door de creativiteit en de innovativiteit van erkend of aanstormend talent te bevorderen. Flessen, karaffen en zelfs glazen krijgen een verrassende en originele look aangemeten dankzij het talent van creatievelingen en designers die daarbij echter wél trouw moeten blijven aan de roots en de waarden van Ricard.

Het Belgische filiaal van Ricard wilde in september van vorig jaar niet achterblijven en besloot de traditie te bestendigen door een uitdaging te lanceren voor jonge Belgische designers en grafici: ontwerp een Ricard-karaf die in beperkte oplage zal worden geproduceerd. Een dertigtal studenten uit de vier hoeken van het land diende een project in. “We hebben veel interessante voorstellen gezien”, zegt Denis Crèvecoeur, Marketing Manager bij Pernod Ricard Belgium. ” De deelnemers hebben een grote blijk van creativiteit getoond. De voorstellen waren stuk per stuk zeer verrassend. De meesten haalden hun inspiratie uit het rijke Ricard universum: Zuid-Frankrijk, Marseille, de zon, de gezelligheid, enz.. Als winnaar werd gekozen voor het werk van Hélène Huc, want zij brengt als beste het erfgoed en tegelijk de vooruitstrevende visie van Ricard in beeld”.

Hélène Huc – studente aan de Ecole Supérieure des Arts Saint-Luc, in Luik – had niet verwacht dat het zo’n vaart zou lopen. De karaf die Hélène Huc ontwierp, wordt in een verpakking van “beperkte” oplage (40.000 stuks!) verspreid in heel de Belux. Het pakket – dat naast de karaf ook twee glazen én uiteraard een fles Ricard bevat – is vanaf vandaag beschikbaar in de meeste grootwarenhuizen van ons land. Indicatieve publieksprijs: 24,99 euro.

Pernod Ricard Belgium werd in april 1996 opgericht als een volle dochteronderneming van Pernod Ricard, een co-leader op wereldniveau in de sector van wijnen en alcoholische dranken. De onderneming heeft als doel om de merken van Pernod Ricard en van zijn gepriviligieerde partners te verdelen op de markt en hun marktpositie te verstevigen. Pernod Ricard Belgium doet dit in overeenstemming met de waarden van de groep: de passie voor gezelligheid en eenvoud, de ondernemerszin en de passie voor integriteit en betrokkenheid.Met een gecommercialiseerd volume van bijna 10 miljoen liter en een omzet van meer dan 70 miljoen euro in de Belux in 2013 behoort Pernod Ricard Belgium tot de dynamische groeiende ondernemingen in zijn sector en tot een van de marktleiders voor België en Luxemburg. www.pernod-ricard-belgium.com