RIU lanceert RIU Protect

  • Met deze nieuwe dienst, die ontwikkeld is met medewerking van de verzekeraar AXA XL, onderdeel van AXA, en raadgeving van Mercer Marsh Benefits, biedt RIU medische hulp aan hun gasten, inclusief bij een mogelijke besmetting van Covid-19 tijdens de vakantie – • RIU lanceert een initiatief waarbij deze service inbegrepen is voor iedereen die vanaf 15 juni aanstaande tot eind 2020 direct bij Riu reserveert

De keten RIU Hotels & Resorts lanceert RIU Protect, een nieuwe sanitaire hulpdienst voor hun klanten, die onder andere medische hulp biedt aan hun gasten, inclusief bij een mogelijke besmetting van Covid-19 tijdens de vakantie. Het gaat om een uniek en onderscheidend product, ontworpen met medewerking van de verzekeraar AXA XL en raadgeving van Mercer Marsh Benefits, waarmee de hotelketen extra veiligheid wil bieden aan hun klanten wanneer zij hun vakantie ondernemen tijdens deze crisis die het gevolg is van de pandemie Covid-19.

Toegang tot deze service is zeer eenvoudig. Bij het reserveren bij RIU via de website of het Callcenter ontvangt de klant automatisch deze service. Deze maatregel is van toepassing op reserveringen die gedaan worden vanaf 15 juni.

„In deze tijden van onzekerheid willen we onze klanten alle veiligheid en gemoedsrust bieden die binnen onze mogelijkheden liggen. Daarom beschikken de klanten bij het boeken over de optie om tot 30 april 2021 kosteloos te annuleren of wijzigingen aan te brengen. In het hotel worden de handelingen uitgevoerd volgens de RIU-handleiding voor het post-Covid-hotel, waarin 17 protocollen voor veiligheid en hygiëne worden beschreven. En nu voegen we deze nieuwe service toe om onze klanten extra gemoedsrust te geven, waarbij zij bij een eventuele besmetting met Covid-19 of een ander medisch geval verzorgd worden zonder bijkomende kosten“; bevestigt Luis Riu, CEO van RIU Hotels & Resorts.

José Ramón Morales, Country Leader van AXA XL Iberia verklaarde: „Wij richten ons zonder twijfel op de hotelsector en bieden hen uitgebreide ervaring en verzekeringstrajecten voor oplossingen in de sector, voornamelijk voor hun vermogensrisico‘s en voor hun aansprakelijkheid, zowel in Spanje als op internationaal niveau. Op dit speciale moment versterken wij onze band met RIU, en dekken wij de verplichtingen van de hotelketen naar hun klanten via RIU Protect.“

De door RIU geboden service biedt onder andere medische hulp, chirurgische ingrepen, opname in het ziekenhuis en spoedeisende medische verplaatsing tot 30.000 euro per gast; tevens de verlenging van het verblijf van de betrokkenen van dezelfde reservering wegens medische redenen tot 14 nachten, de repatriëring van de gast wegens medische redenen en de tickets voor de terugreis van de betrokkenen van dezelfde reservering om dezelfde redenen.

RIU Hotels & Resorts moest in maart 99 hotels in 19 landen sluiten wegens de sanitaire noodtoestand. De hotelketen is het proces van heropening begonnen in Berlijn, Guadalajara (Mexico), Miami, Cancun en Bulgarije. In de komende weken worden heropeningen verwacht in Spanje, Portugal, Dominicaanse Republiek, Jamaica en Costa Rica. www.riu.com