Samenwerkingsproject tussen Logis en Citotel: een groot en uniek aanbod van onafhankelijke hotels en restaurants

De samenwerking tussen Logis en Citotel zal de positie van de zelfstandigen in Europa, zowel in de stad als op het platteland, op de lange termijn versterken. Logis versnelt haar groeibeleidsplan en de ontwikkeling van de dichtheid van het netwerk. De merken Citotel en Urban Style versterken hun diensten en hun leiderspositie in het stedelijke gebied en net daarbuiten.

Logis, 2200 hotels-restaurants – 10% van de Franse hotelmarkt, voornamelijk gevestigd op het landelijke gebied – en Citotel – 180 hotels, expert op het stedelijke gebied sinds 25 jaar – bundelen hun krachten om hun zelfstandige leden een vergrote zichtbaarheid en een versterkt aanbod van diensten te bieden. Deze nieuwe eenheid vormt een grote organisatie van zelfstandige hotels en restaurants met ongeveer 2500 hotels en 47.000 kamers.

De bedoeling van het samenwerkingsproject is een vooruitstrevende verdeling van de diensten en een verbeterde zichtbaarheid (brochures, beurzen, etc.). De komende maanden wordt er gewerkt aan een gemeenschappelijk reserveringssysteem, aan de toegang tot de Logis aankoopcentrale voor de leden van Citotel, net zoals het loyaliteitsprogramma om de directe inbreng van klanten te versterken voor de leden. Naar aanleiding hiervan staat het programma open voor bedrijven, met een nieuwe klantenkaart voor bedrijven en een verbeterde dekking (op 1-8-2018 heeft het Logis programma een groei van +12% op de omzet vs. n-1 geregistreerd, met een omzet die wordt geschat op 72 miljoen euro voor 2018). Deze samenwerking wordt medio april 2019 ter goedkeuring voorgelegd aan de algemene vergadering van Citotel.

Fabrice Galland, Directeur van Logis vertelt: “De ambitie die ik heb voor Logis is een zo groot mogelijke samenwerking in Frankrijk en in Europa van zelfstandige hotels en restaurants, want samen staan we sterker om te kunnen blijven bestaan, zowel op het platteland als in de stad. Samen met de bestuurders van Citotel hebben we manieren gevonden om onze krachten te bundelen en om samen te werken, in plaats van de concurrentie met elkaar aangaan, en dat alles in het belang van de onafhankelijke spelers in onze sector.”

Eric Fuchs, directeur van de vereniging Citotel: “De netwerken van Citotel en Logis vullen elkaar volledig aan. De bestuurders van Logis delen dezelfde waarden als die van onze leden en zo zal onze expertise, binnen de Logis familie, een toegevoegde waarde vormen en zal de ontwikkeling van onze merken Citotel en Urban Style worden versneld.”

“De merken Citotel en Urban Style zijn marktleiders en vertegenwoordigers van onafhankelijke hotels in stedelijke gebieden en net daarbuiten, daarbij komt ook nog het merk Châteaux Demeures et Grandes Etapes des Vignobles dat is gericht op charmehotels op het platteland. Onze expertise en onze rol als marktleider zullen worden versterkt met de talloze eigenschappen van de Logis groep, ook op internationaal niveau”, vult Pascal Macé, algemeen directeur van de Citotel groep, aan.

Karim Soleilhavoup, algemeen directeur van Logis concludeert: “Deze samenwerking met Citotel ligt in lijn met het ontwikkelingsplan van Logis, waarbij het belang van de leden van beide netwerken in acht worden gehouden. Op basis van de expertise van het Citotel team ontstaat er zonder twijfel een nieuw aanbod voor onze 200 hotels zonder restaurant. Meer dan ooit positioneert Logis zich als verbindend orgaan om het hotel- en restaurantwezen in Europa te verdedigen en economisch te ontwikkelen.»

 

Logis is al 70 jaar createur van authentieke ervaringen en de grootste keten van onafhankelijke restaurant-hotelexploitanten in Europa met 2.200 vestigingen in 8 landen. Logis verzekert een gepersonaliseerd en vriendelijke ontvangst, accommodatie van goede kwaliteit en een keuken die lokale seizoensproducten gebruikt om huisgemaakte gerechten te bereiden. De garantie goed te eten en goed te slapen in een mooi ingericht etablissement leiden tot een zeer goede beoordeling van onze gasten, 8.6/10 (90.000 gecontroleerde beoordelingen). Alle Logis-etablissementen zetten de streek waar ze gevestigd zijn voorop; ze stimuleren de lokale economie, geven de voorkeur aan korte afzetkanalen en regionale producten. www.logis.com

Het onafhankelijke netwerk Citotel viert binnenkort haar 25e verjaardag en telt 180 hotels van eigenaren. Citotel is de eerste hotelvereniging die in 2003 het “Plan Qualité France”, (c.q. Kwaliteitskeurmerk Frankijk) heeft toegepast, dat bestaat uit een belofte van respect voor een persoonlijk en vriendelijk welkom, garantie voor comfort, informatie voor klanten en het benutten van lokale middelen. De groep is verdeeld in 3 verschillende onderdelen: •Citotel, •Urban Style en •Châteaux Demeures Hotels & Grandes Etapes des Vignobles. Citotel beschikt over een catalogus, een website, een applicatie voor Smartphone en Android en haar eigen online reserveringscentrale. Ieder aangesloten etablissement kan ook direct via boekingssystemen en via reisbureaus verkocht worden. www.citotel.fr