Schiphol, HMSHost International en Deliveroo starten met maaltijdbezorging aan de gate

Nog even pizza en sushi bestellen op de luchthaven voordat je kan boarden? Dat kan vanaf nu. Schiphol, Food & Beverage operator HMSHost International en maaltijdbezorger Deliveroo starten een pilot waarbij passagiers die vanaf de E-pier vliegen, gemakkelijk via hun telefoon eten en drinken kunnen bestellen. Binnen 15 minuten wordt de maaltijd bezorgd aan de gate.

De diverse gerechten zijn ook te bestellen als room-service in het Mercure hotel, gevestigd in Lounge 3 – eveneens achter de paspoortcontrole. In maart wordt de pilot uitgebreid naar de D-pier. De partijen willen met de ‘Food Delivery at the Gate’ testen of er belangstelling is voor deze nieuwe dienst.

“Schiphol is altijd op zoek hoe we onze passagiers het beste kunnen bedienen. Dit is een extra service die we hen graag willen bieden. Passagiers brengen relatief een lange tijd door bij hun gate. Ondanks dat we natuurlijk een divers aanbod hebben op onze pieren, is er niet alles te krijgen. Op deze wijze kunnen wij onze passagiers breder bedienen.” Tanja Dik, directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol.

Passagiers kunnen met de app of via de website van Deliveroo een gerecht bestellen. De maaltijden worden bereid in Kebaya- en in The Market, The Grill en The Oven, locaties van de Street Food Market en bezorgd door een van Schiphols grote horeca-partners, HMSHost International. Zij leveren het met de step af aan de gate of in het Mercure Hotel. De bestelkosten bedragen 2,50 euro.

“Het is Deliveroo’s missie om de beste ter wereld te zijn als het aankomt op maaltijdbezorging. Dit gaat verder dan het bezorgen van eten en drinken aan huis of op kantoor. Dankzij onze samenwerking met Schiphol Airport en HMSHost International zijn we nu in staat passagiers van ontbijt, lunch en diner te voorzien met het aanbod vanuit verschillende restaurants. Zelfs als reizigers slechts enkele minuten over hebben voordat ze moeten boarden.” Mathieu de Lophem, General Manager van Deliveroo Benelux

“Wij creëren plekken en omstandigheden waar aandacht voor de gasten centraal staat. Onze locaties zijn Places To Be. Plekken waar beleving, gastvrijheid en aandacht voor detail voorop staan, waar mensen zich prettig voelen. Innovatieve technologische ontwikkelingen helpen ons om de gast te bereiken in een drukke omgeving als een luchthaven en het reisproces efficiënter en gemakkelijker te maken.  Met Food Delivery at the Gate hebben we in samenwerking met onze business partner Schiphol een primeur binnen Europese luchthavens, en proberen we op deze manier nog meer reizigers te bereiken die in alle rust bij de Gate willen eten voor ze op het vliegtuig stappen. Hiermee geven we oprecht aandacht aan de digitale behoeften van onze gasten. Hence creating Places To Be.” Marlijn van Straaten Director Marketing& Communications HMSHost Internationalgate-maaltijden1

“Naast de extra service voor passagiers zit er ook een praktische kant aan. Schiphol verwelkomt al jaren meer passagiers. Afgelopen jaar kwamen hier ruim 68 miljoen mensen uit honderden landen. De ruimte voor meer winkels en eetgelegenheden in de terminal en op de pieren is nu eenmaal beperkt. Daarom bedenken we innovatieve concepten en houden we trends in technologische en digitale ontwikkelingen scherp in de gaten.  Als we kansen zien passen we die vervolgens toe in de hoop dat we de beleving voor passagiers nog meer kunnen verbeteren. We zijn erg benieuwd naar de feed back van onze passagiers.” Tanja Dik, directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol

De service is dagelijks tussen 07.00 en 20.30 uur beschikbaar. De proef loopt in eerste instantie tot en met eind maart. Daarna volgt een evaluatie. Schiphol is de eerste luchthaven in Europa die experimenteert met bezorging bij de passagier.