Sheraton hotels & resorts inspireert

De nieuwe visie van het iconische merk wordt overal ter wereld gepresenteerd … Van Dubai tot Denver, Marriott International’s meest internationale merk trekt het gordijn open met een eerste blik op het nieuwe design

Reizigers dromen van nieuwe ontdekkingen in 2021 en Sheraton Hotels & Resorts is klaar om hen te verwelkomen met de onthulling van de eerste hotels over de hele wereld die de nieuwe visie van het merk illustreren: Sheraton Phoenix Downtown, VS; Sheraton Denver Downtown, VS; Sheraton Tel Aviv, Israël; Sheraton Grand Dubai, VAE; Sheraton Guangzhou, China en Sheraton Mianyang, China.

Na de aankondiging van Marriott International in 2018 om het iconische merk op te frissen voor de reizigers van vandaag, is de voltooiing van de renovaties in deze hotels een belangrijke mijlpaal in de reis van het merk naar de heruitvinding, meer dan 40 hotels over de hele wereld zullen naar verwachting tegen het einde van 2022 de nieuwe merkvisie weerspiegelen.

“Dit is een cruciaal moment voor Sheraton nu we zien dat hoteleigenaren de nieuwe visie omarmen en voor het eerst tot leven brengen,” aldus Amanda Nichols, Senior Director en Global Brand Leader van Sheraton Hotels. “Gedurende de afgelopen 80 jaar heeft Sheraton gasten altijd de aloude zekerheid van een gastvrije gemeenschap geboden. Het nieuwe concept is op deze erfenis voortgebouwd en er is een omgeving gecreëerd waar gasten kunnen genieten van alle vertrouwde gemakken maar met frisse, eigentijdse updates..”

Voortbouwend op zijn wortels als een gemeenschapshub voor de lokale bevolking en gasten op vlaggenschip locaties wereldwijd, creëert de nieuwe aanpak voor Sheraton een intuïtieve en holistische ervaring met plaatsen om te verbinden, productief te zijn en het gevoel te hebben ergens deel van uit te maken. De gelaagde ontwerpbenadering, die een gevoel van tijdloosheid in evenwicht brengt met een fris en modern gevoel, is gericht op het creëren van een omgeving waar gasten zich comfortabel en op hun gemak voelen, of ze nu werken, vergaderen of ontspannen.

Het hart van de nieuwe Sheraton ervaring is de lobby, opnieuw ontworpen als het “Openbare Plein” van het hotel; een holistische, open ruimte die mensen uitnodigt om samen te komen of alleen te zijn tussen anderen, waardoor een gevoel van energie en saamhorigheid ontstaat.

Sheraton Grand Dubai :

In het nieuwe ontwerp zijn kenmerkende elementen opgenomen zoals de Community Table, een uitnodigende, speciaal gebouwde werkruimte die de lobby van elk hotel zal verankeren en waar gasten kunnen werken, eten en drinken terwijl ze de energie van de ruimte opsnuiven. In navolging van Sheratons filosofie om zowel vorm als functie te omarmen, zijn deze tafels ontworpen met voorzieningen om gasten productief te houden, o.m. ingebouwde verlichting, stopcontacten en draadloze oplaadstations.

De Studio’s, flexibele ontmoetingsruimten die kunnen worden geboekt wanneer nodig, zijn gebouwd op verhoogde platforms en omsloten met glas. Ze verwelkomen gasten om bij te dragen aan de energie van de openbare ruimte, maar bieden ook privacy en focus voor alles van vergaderingen met kleine groepen tot privédiners. Geluiddichte cabines zijn ook strategisch geplaatst in de lobby, perfect voor een spontaan telefoongesprek om privé in contact te komen met vrienden, familie of collega’s van veraf. Sheraton creëert een nieuwe, verbeterde food & beverage-filosofie, centraal in de lobby-ervaring. De Coffee Bar, deels bar, deels koffiebar, deels markt, is een centrale pijler van deze nieuwe visie, die gasten naadloos van de dag naar de nacht laat overgaan met eten en drinken van lokale oorsprong.

De nieuwe gastenkamers verwelkomen gasten in een heldere, goed verlichte ruimte met een warme, residentiële uitstraling, bestaande uit zachte afwerkingen en lichte houttinten geaccentueerd met zwarte metalen accenten. De kamers zijn ingericht met nieuwe hulpmiddelen voor de productiviteit, zoals een in hoogte verstelbare werktafel, geïntegreerde stroomvoorziening en opladen en gelaagde verlichting; met behoud van een aantal van de klassieke Sheraton kenmerkende voorzieningen, waaronder het luxe Sheraton Sleep Experience platformbed. De badkamer is ook volledig heringericht met nieuwe en moderne inloopdouches en badartikelen van Gilchrist & Soames.

De Sheraton Club Lounge, een exclusieve ruimte voor Marriott Bonvoy Elite leden en Sheraton Club level gasten, heeft ook een upgrade ondergaan. Het nieuwe ontwerp zorgt ervoor dat de ruimte gastvrij, verheven en doelgericht is ontworpen voor een gelaagde en boeiende ervaring die naadloos overgaat met activiteiten van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat. Gasten vinden er een vernieuwd aanbod van eten en drinken, eersteklas voorzieningen, verbeterde connectiviteit en 24/7 toegang om een privéomgeving te bieden.

Sheraton Hotels volgen de “Commitment to Clean”-protocollen van Marriott International, die tot stand zijn gekomen in samenwerking met toonaangevende deskundigen op het gebied van voedsel- en waterveiligheid, hygiëne en infectiepreventie, en hotelexploitatie.

Er zijn momenteel 446 Sheraton hotels in 74 landen over de hele wereld, waardoor het Marriott International’s meest wereldwijde merk is. In 2021 zal Sheraton Hotels doorgaan met zijn transformatie reis, het merk verwacht nieuwe gastervaring programma’s te presenteren en renovaties te voltooien in locaties waaronder Nashville, VS; Toronto, Canada; Nice, Frankrijk; Kiev, Oekraïne; en Xi’an, China.