Sofitel onthult nieuwe “French IT!” beweging

Als eerste internationale luxe hotelmerk afkomstig uit Frankrijk, is Sofitel Hotels & Resorts een gerenommeerde wereldwijde ambassadeur van de moderne Franse Art de Vivre en stijl. Sofitel lanceert FRENCH IT!, een wereldwijde digitale campagne van zes stijlvolle korte films die de passie van het merk voor kunst en cultuur benadrukken door de eigenzinnigheid van de Franse taal tot leven te brengen.

De FRENCH IT! films vangen een intrigerende nieuwe sfeer met hun verfrissende kijk op Franse uitdrukkingen die buiten Frankrijk weinig bekend zijn, en nodigen iedereen uit om The French Way te leven via de rijkdom van de Franse taal. Als een krachtige, invloedrijke en respectvolle stem in de moderne Franse Art de Vivre, deelt Sofitel de speelse houding waarin de Fransen zich uitdrukken, met een selectie van eigenzinnige gezegden die creatief zijn vastgelegd door een zeer conceptuele en eigentijdse lens.

De campagne is gericht op het idee dat de Franse taal grappige, alledaagse uitdrukkingen bevat, die universeel verbinden en aanspreken door middel van humor. Via deze uitdrukkingen maakt Sofitel in een reeks digitale afleveringen op een onverwachte, ironische manier contact met zijn hotelervaring. De films en bijhorende Franse uitdrukkingen zijn: Poser un lapin = Iemand laten opstaan; Tomber dans les pommes = Flauwvallen; Ne pas être de la tarte = Heel iets zijn; Etre canon = Verbluffend zijn; Avoir un coup de foudre = Verliefd worden en Monter sur ses grands chevaux = in een roes uitbarsten.

Gezien door de lens van de chique en gepassioneerde persoonlijkheid van het merk, toont de nieuwe digitale campagne van Sofitel een diverse cast van zelfverzekerde en krachtige vrouwen, die elk belichamen wat het is om The French Way te leven. Onder hen bevinden zich danseres Helena Olmedo Duynslaeger, muzikante Lomijoh en de Koreaanse art director Moon Kyu Lee.

Moon Kyu Lee, Helena Olmedo Duynslaeger en Lomijoh

Elke film maakt gebruik van dynamische camerahoeken en een scherpe compositie, waardoor de onderwerpen op een gedurfde, zelfverzekerde en speelse manier naar de voorgrond worden gehaald. Deze sterke visuele taal, die het hotelaanbod weerspiegelt van wellness en gastronomie tot sociale en kamerervaringen, wordt gebruikt om interesse te wekken en betrokkenheid te creëren in een luchtige sfeer. De soundtrack van FRENCH IT! getiteld “À La Française” door Annie Plummer, Yan Gorodetzki en Bruce Keen en bewerkt door Benzene Editions. werd exclusief voor Sofitel gecomponeerd en opgenomen.

Sofitel is een onbetwiste wereldleider in de luxe hotelsector met als slogan ‘Live the French Way’, geboren met de visie om haar cultuur van Art de Vivre te brengen in een vaak fantasieloos en ongedifferentieerd segment van de industrie. Moderne luxereizigers worden uitgenodigd om te eten, te slapen, te genieten, te reizen, te verblijven, te vieren en ‘Live the French Way’ te beleven bij Sofitel via de passies van het merk: design, gastronomie, kunst & cultuur, en welzijn. Bij aankomst worden gasten in het Frans begroet door Sofitel-medewerkers in op maat gemaakte ontwerpen van de Parijse modeontwerpster Léa Peckre. In de lobby worden de zintuigen geprikkeld door de doordringende geur van Essence de Sofitel, een heerlijke geur gecreëerd door de gerenommeerde parfumeur Lucien Ferrero, en in de kamers wachten heerlijke Franse badartikelen en het iconische Sofitel MyBed op u, voor de ultieme verjonging. De kenmerkende Sofitel Sounds van de Franse muziekartiest Mosey zorgen voor een zwoele en onbeschaafde sfeer. In de late namiddag kunnen gasten genieten van Le Goûter of L’Apéritif in de hotelbars, gevolgd door Gastronomie Française in de eetgelegenheden.

“Sofitel is een wereldwijde ambassadeur van de Franse savoir-faire en Art de Vivre,” zegt Joao Rocco, Senior Vice President, Global Sofitel Brand Leader. “Onze ‘Frenchness’ is het attribuut dat het vaakst wordt geprezen door onze gasten en het vaakst wordt genoemd binnen hun feedback, dus we weten dat onze cultuur belangrijk voor hen is. Ons unieke gevoel van joie de vivre is voelbaar in onze hotels in meer dan 40 landen op vijf continenten, en het is een bepalend element dat de handtekening van het merk is geworden.”

Naast de digitale campagne blijft Sofitel verleidelijke ervaringen aanbieden in de geest van moderne Franse luxe, waaronder Le Goûter afternoon teas, mode- en kunstpartnerschappen, La Nuit by Sofitel social events en Sofitel Art de Noël-festiviteiten. De wereldwijde campagne FRENCH IT! van Sofitel ging op 8 november 2021 van start in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk op de belangrijkste sociale platforms, waaronder Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube, en op 30 november 2021 in China.