SSP neemt de horeca-vestigingen over op Brussels Sourh Charleroi airport

Starbucks en Burger King voor het eerst in de BSCA-terminal

Vanaf 1 oktober 2018 werden op Brussels South Charleroi Airport werken opgestart om de infrastructuur aan te passen aan de komst van de SSP Groep en extra commerciële ruimte te creëren. In het kader van de aanbesteding die BSCA in 2017 uitschreef, kreeg SSP de commerciële vestigingen toegewezen waar passagiers terecht kunnen voor een hapje en een drankje. En dat zowel aan de kant van de stad (openbare zone) als aan de kant van de landingsbanen (zone na veiligheidscontrole). Daar zal trouwens een derde verdieping worden opgetrokken om nieuwe merken onderdak te bieden. Het eerste Horeca-verkooppunt van de Groep moet in december 2018 opengaan. Naarmate de werken vorderen, zullen stap voor stap elf bijkomende verkooppunten de deuren openen op verschillende locaties in de terminal. Alle merken van de Groep zullen tegen augustus 2019 op de luchthaven actief zijn. Tegen dan moeten ook de werken klaar zijn.

Na de nodige reflectie rond de Horeca in de terminal en een analyse van de infrastructuur, besloot Brussels South Charleroi Airport haar platform te herwerken. Daarmee wil BSCA inspelen op de vragen van reizigers en hen nóg meer laten genieten van de aanwezige voorzieningen. In die optiek werd in 2017 een aanbesteding uitgeschreven voor die locaties waar passagiers terecht kunnen voor een hapje en een drankje.

Aan de hand van het samengestelde lastenboek werd een partner gezocht die de visie van de luchthaven onderschreef en een Horeca-aanbod kon uitwerken dat aan de verwachtingen van de reizigers zou voldoen.

Na een grondige vergelijking tussen de ontvangen offertes, werd het contract toegewezen aan operator SSP, internationaal food expert op reislocaties. Hun aanbod omvatte precies wat Brussels South Charleroi Airport zocht. Er zullen dan ook bijzondere concepten worden uitgewerkt die rekening houden met alle verzuchtingen van passagiers. En die zullen vanaf december worden aangeboden: van een snelle hap tot bediening aan tafel, van eenvoudige tot chique formules.

Prestigieuze internationale merken maken hun opwachting in de terminal van Brussels South Charleroi Airport. Zo openen Burger King, Starbucks en Panos er binnenkort een vestiging. Camden Food uit met concepten op maat. En andere verkooppunten (eigen aan de luchthaven van Brussel-Charleroi) lanceren vernieuwende concepten in een prettig kader. In totaal worden er tussen december 2018 en augustus 2019 twaalf verkooppunten geopend. Starbucks wordt het allereerste verkooppunt dat in de openbare zone (ter hoogte van de aankomsthal) de deuren opent.

‘We zijn bijzonder gelukkig en trots dat we die nieuwe opening met de stempel van SSP Frankrijk – en in nauwe samenwerking met de luchthaven van Brussel-Charleroi – kunnen voorstellen,’ verklaart Gérard d’Onofrio, Algemeen Directeur van SSP Frankrijk-Benelux.

Jean-Jacques CLOQUET, Chief Executive Officer van Brussels South Charleroi Airport, stelt: ‘We verheugen ons in de samenwerking met de Groep SSP als nieuwe luchthavenpartner. Dankzij de vernieuwende concepten die onze passagiers aangeboden krijgen, kunnen we een kwalitatieve dienstverlening en een ‘voor-elk-wat-wils’ aanbod waarborgen. We hebben lang gezocht naar een oplossing die aan alle verzuchtingen beantwoordt en wilden tegelijk onze infrastructuur optimaliseren. Na verregaande reflectie hebben we besloten een Food Court in te richten: een derde (tussen)verdieping die zowel de oppervlakte van de luchthaven als het aanbod voor de passagiers uitbreidt.’