Bevestiging groei van boodschappenlevering aan huis – 100 % dekking in Brussel, Antwerpen en Gent – aanwezig in meer dan 10 Belgische steden
Omdat de Belg steeds vaker kiest voor gemakkelijke en efficiënte winkeloplossingen, bundelden Deliveroo en Carrefour België de krachten om daarop in te spelen. Vandaag zijn consumenten namelijk meer dan ooit op zoek naar snelle en betrouwbare manieren om hun dagelijkse boodschappen te doen. Sinds de start van de samenwerking tussen beide partners in 2021 blijft de service voor boodschappen aan huis groeien: het platform telt nu zo’n 50 Carrefour-winkels in meer dan 10 steden. Deliveroo maakt van deze gelegenheid gebruik om enkele feiten en cijfers bekend te maken over de favoriete bestellingen via de app.
Food- en non-foodproducten binnen 30 minuten geleverd
Via Deliveroo zijn duizenden producten beschikbaar, van dagelijkse benodigdheden zoals melk en brood, over ingrediënten om zelf te koken tot heerlijke tussendoortjes. Hiermee is Deliveroo uitgegroeid tot het platform bij uitstek voor klanten die hun boodschappen vlot thuis geleverd willen krijgen in slechts 30 minuten. Dankzij de samenwerking tussen Carrefour en Deliveroo kunnen klanten food- en non-foodproducten eenvoudig combineren in één bestelling, waardoor boodschappen thuis laten leveren nog gemakkelijker wordt.
Groeiende dekking
Met hun service bereiken Carrefour en Deliveroo vandaag 30 % van de Belgische bevolking en zelfs 100 % van de inwoners van Brussel, Antwerpen en Gent. In deze vijf steden worden het vaakst boodschappen besteld via die weg: Brussel, Antwerpen, Luik, Gent en Mechelen.
“Waar de vraag groot is, merken we dat het aanbod overeenkomstig groeit”, zegt Quirin Dalemans, algemeen directeur van Deliveroo België. “Door de krachten te bundelen met Carrefour België zorgen we ervoor dat onze klanten hun boodschappen snel en efficiënt in huis hebben. Ze kunnen bovendien kiezen uit een gevarieerd assortiment producten voor elk budget en voor elke gelegenheid. We willen nog nauwer gaan samenwerken met Carrefour, zodat we deze service aan steeds meer mensen kunnen aanbieden.”
Voor Carrefour is de samenwerking met Deliveroo zinvol omdat het haar e-commerceaanbod verder wil uitbreiden. De retailer biedt een breed assortiment food- en non-foodproducten aan via haar meer dan 700 winkels met drie formules: Hypermarkt, Market en Express. Er zijn ook 180 Carrefour Drive-afhaalpunten waar klanten hun onlinebestellingen kunnen oppikken.
“Onze samenwerking met Deliveroo is een geslaagde aanvulling op ons eigen e-commercekanaal carrefour.be en op de Carrefour app. Via die wegen bieden we al click & collect en een thuisleveringsdienst aan”, bevestigt Jan Pollier, directeur e-commerce bij Carrefour België.
Voorkeuren
In Brussel, Antwerpen en Luik bestellen klanten het vaakst ‘s ochtends, ‘s middags en in het weekend. Ook in Gent zijn de weekenden populair. Daar is er bovendien extra activiteit tijdens de lunch en het avondeten op maandag. In de top tien van bestelde levensmiddelen in deze steden zien we uiteenlopende producten, waaruit blijkt dat klanten voor elke behoefte een bestelling plaatsen.
Top 10 van bestelde artikelen bij Carrefour-winkels via Deliveroo: 1. Carrefour bronwater 1,5 l – 2. Coca-Cola Zero Coke softdrink sleek can 330 ml – 3. Carrefour stokbrood 250 g – 4. Clementines – 5 stuks – 5. Nalu Fruity Energizer 250 ml – 6. Carrefour Classic halfvolle melk 1 l – 7. Avocado ‘ready to eat’ – 8. Spa Reine niet-bruisend natuurlijk mineraalwater 1,5 l – 9. Carrefour mozzarella 125 g en 10. Jupiler Belgische pils blik 50 cl
Enkele van de meest bestelde non-foodproducten: ● Carrefour Maxi zakdoeken zacht 2-laags 180 stuks – ● Carrefour Essential keukenpapier ultra 3-laags 2 rollen XXL – ● Carrefour javel natuur 2 l – ● Carrefour Eco Planet afwasmiddel mint & rosemary 500 ml – ● Carrefour Expert Optimal Clean wasmiddel 18 x 24,5 ml