Tempo by Hilton breaks ground – Louisville, Kentucky

Hilton’s nieuwste brand gaat meteen van start met een project in Louisville, Kentucky minder dan 60 dagen na de lancering van de brand. Hilton kondigde de start aan van de bouw van het allereerste Tempo by Hilton, dit tijdens een baanbrekende ceremonie in Louisville, Kentucky’s trendy NuLu buurt. Het 130-kamer, zes verdiepingen tellende hotel is gelegen op 710 East Jefferson Street en is mede-eigendom van First Hospitality en Weyland Ventures en zal in 2021 de deuren openen.

Breaking ground minder dan acht weken na de Tempo by Hilton merk lancering. Daarnaast blijft het merk een robuuste deal dynamiek vertonen, met meer dan 30 bevestigde deals in steden als New York, Maui, Boston en Washington D.C., evenals een extra 40 deals in verschillende stadia van ontwikkeling.

“We hebben een ongelooflijke reactie gezien van eigenaren die enthousiast zijn over Tempo by Hilton, en we werken samen met hen om dit nieuwe aanbod in recordtijd op de markt te brengen”, aldus Phil Cordell, SVP en wereldwijd hoofd van de ontwikkeling van nieuwe merken, Hilton. “Het merk levert een unieke mix van verhoogde en toch binnen handbereik zijnde aanbiedingen speciaal ontwikkeld om de ontluikende klasse van moderne presteerders aan te spreken, en we geloven dat de NuLu-wijk precies het soort plek is waar Tempo by Hilton niet alleen zal passen, maar ook zal floreren”.

“We zijn verheugd om de eerste stad ter wereld te zijn die de Tempo by Hilton vlag verwelkomt,” zei Louisville burgemeester Greg Fischer. “De economie van onze stad is booming, met meer dan $15 miljard aan investeringen sinds 2014, meer dan 1.200 extra hotelkamers in de afgelopen 18 maanden, en nog eens 1.100 extra hotelkamers in aanbouw. Het Tempo by Hilton zal aan die grote economische vitaliteit bijdragen.”

Na de opening biedt het nieuwe Tempo by Hilton Louisville NuLu een bar op het dak zodat de klanten in stijl kunnen genieten van de omringende skyline. De kamers zijn ontworpen als gastvrije traktaties met de kenmerkende Power Up en Power Down collecties van het merk zodat de gasten de nodige energie kunnen opdoen, terwijl de openbare ruimten, met inbegrip van flexibele vergaderruimte, een state-of-the-art fitnesscentrum, en verrassende uplifting als ontspanningsruimte fungeren.

“Als onderdeel van de volgende generatie toonaangevende First Hospitality, een oude Hilton-partner, ben ik trots dat we met het allereerste hotel van dit merk van de volgende generatie aan de slag gaan”, aldus Sam Schwartz, VP Asset Management voor First Hospitality. ” Dit pand in NuLu, een buurt bekend om zijn rijke kunst en culinaire scènes, is ideaal voor deze lancering.”

Het nieuwe Tempo by Hilton Louisville NuLu is zorgvuldig ontworpen en biedt ook gratis koffie en thee via de lobby van de Fuel Bar, evenals een scala aan extra voedsel en drank opties, waaronder een innovatieve café-stijl met een verscheidenheid aan smoothies, lattes, ontbijtbroodjes, edm en een lobby bar die gespecialiseerd is in zowel pittige als niet-spiritgeuze ambachtelijke cocktails.