Tourism Ierland creëert promotiecampagne op basis van de hartslag van de bezoekers

Dit jaar lanceert Tourism Ireland wereldwijd een nieuwe campagne: “Fill your heart with Ireland”. Deze campagne is een primeur in de branche omdat de campagne gebaseerd is op de hartslaggegevens van twee reizigers. Centraal in de campagne staat een Zweeds echtpaar (dat nog nooit in Ierland was geweest) dat op uitnodiging van Tourism Ireland een reis over het eiland maakte. Zij bezochten tal minder bekende bestemmingen, die allemaal invloed hadden op de hartslag van het echtpaar, die steeds werd gemeten.

“Onze nieuwe campagne, Ierland laat je hart sneller kloppen, biedt Ierland de kans de continue groei in de regio’s te bevorderen en stimuleert bezoekers buiten het hoogseizoen te reizen. De gekozen bestemmingen zijn minder bekend en nog niet ontdekt door buitenlandse bezoekers. Daarnaast is er veel aandacht voor outdoor activiteiten zoals fietsen, wandelen en kajakken. We zijn ervan overtuigd dat onze nieuwe campagne het eiland Ierland onderscheidt van de concurrerende bestemmingen en positief gaat bijdragen aan een nieuw recordjaar in 2019”, aldus Niall Gibbons, CEO van Tourism Ireland.

Ontwikkeling nieuwe campagne

De campagne introduceert de nieuwe merkpropositie van Toerisme Ierland: “Ierland laat je hart sneller kloppen”. Speciaal hiervoor nodigde Tourism Ireland een echt echtpaar uit om een reis over het eiland te maken. Zij gingen met een hartslagmeter (op maat gemaakt) en een hoofdcamera op pad om onderweg hun ervaringen emotionele reacties vast te leggen. Op basis van deze gegevens werden de beelden van de promotionele campagnevideo over Ierland gemaakt.

Tourism Ireland richt zich in deze nieuwe campagne op de onbekende bestemmingen. De campagne toont 17 minder bekende plekken op het eiland, die allemaal een positieve invloed hadden op de hartslag van het paar, net als de meest voor de hand liggende attracties.

De campagne van Publicis, muzikaal ondersteund met het nummer ‘Home Again’ van de band Delorentos in Dublin, is vorige maand gelanceerd in bioscopen, op tv en op sociale platforms in Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Frankrijk en Duitsland. De campagne wordt in dit voorjaar verder uitgerold naar onder andere Nederland en België. www.ireland.com