TUI Bleu plant een derde hotel in Oostenrijk door stijgende vraag naar hotels in de bergen

HET LIFESTYLEMERK VAN DE TUI GROUP BREIDT ZIJN WANDEL- EN SKIAANBOD UIT. TUI verwacht weer een recordjaar voor wintersport in de Alpen en ook in de zomer worden de bergen steeds populairder. Tegen die achtergrond breidt TUI Group de portfolio van zijn TUI Blue lifestyle hotelmerk uit met het plannen van een derde hotel in Oostenrijk. Met TUI Blue Fieberbrunn zal de portfolio van het hotelmerk uitgroeien tot een totaal van 12 hotels voor het seizoen Winter 2019/2020.

TUI Blue Fieberbrunn is de perfecte locatie voor wintersportfans die de skioorden Saalbach / Hinterglemm / Leogang / Fieberbrunn willen verkennen. Voor de zomer biedt de vallei ongeveer 400 km wandel- en mountainbikeroutes voor sportliefhebbers. Het berghotel, direct gelegen aan de skipiste, beschikt over 144 tweepersoonskamers, een restaurant, een bar met terras, een vergaderruimte en een spa. De opening is gepland tegen het einde van 2019. De kenmerken van TUI Blue zijn het moderne technologieconcept en het innovatieve Bluefit concept voor fitness, wellness en voeding. Het hotelmerk richt zich op authentieke vakantie-ervaringen in de betreffende regio.

“Met TUI Blue Fieberbrunn zullen we deze zomer een bestaand hotel restylen in de stijl van ons lifestyle-merk”, zegt TUI Blue Managing Director Artur Gerber. “Het unieke berglandschap van Tirol biedt de perfecte omgeving voor ons op beleving gericht merk. Met de opening van ons derde hotel in de Alpen is Oostenrijk, naast Turkije, een van de bestemmingen waar TUI Blue de sterkste groei doormaakt. ”

TUI Group kondigde eind september 2018 een tweede hotel van het merk TUI Blue aan in Oostenrijk. Het toekomstige hotel TUI Blue Montafon, ook perfect gelegen voor skiërs en wandelaars, beschikt over 149 tweepersoonskamers. Het nieuwe hotel staat gepland om zijn deuren te openen voor het winterseizoen 2019/2020. Naast de twee nieuwe TUI Blue-hotels in Vorarlberg en Tirol, exploiteert TUI nog een TUI Blue-hotel in Stiermarken en vier Robinson Clubs in Vorarlberg, Salzburgerland en Karinthië.

Met zijn nieuwe lifestyle hotelmerk blijft TUI Group de groei van zijn hotelsegment verder stimuleren. Met zijn filosofie “Explore the more” combineert TUI Blue het beste van een eersteklas hotelpakketervaring met individuele reizen. De kenmerken van de hotels zijn regionale architectuur, een hypermodern technologisch design en het innovatieve Bluefit-concept voor fitness, voeding en wellness. Het hoogwaardige aanbod van het hotel wordt aangevuld met individuele belevingsmodules. Het eerste hotelmerk in de Hotels & Resorts-portfolio van TUI om beleving centraal te stellen, richt zich op een authentieke vakantie-ervaring die de omliggende regio maximaal integreert. De Managing Directors van het hotelmerk zijn Artur Gerber en Jano Martin.