In maart 2023 gaat de Veggie Challenge van start. Deze uitdaging, gelanceerd door de niet-gouvernementele organisatie ProVeg en ondersteund door Carrefour, moedigt een grotere consumptie van plantaardige producten aan.
Wat is de Veggie Challenge?
De ngo ProVeg, waarvan de Belgische tak vroeger Eva (Ethisch Vegetarisch Alternatief) heette, zit achter deze uitdaging die vergelijkbaar is met de ‘Tournée Minérale’. De Veggie Challenge wil consumenten aanmoedigen om gedurende 30 dagen meer plantaardige producten te eten, zonder de consumptie van niet-plantaardige producten volledig te verbieden. Deze actie heeft veel voordelen, vooral voor de gezondheid, de dieren en het milieu. Bovendien kan iedereen zo nieuwe smaken ontdekken en nieuwe consumptiegewoonten ontwikkelen.
De acties van Carrefour
Carrefour sluit zich aan bij deze uitdaging om haar betrokkenheid op het gebied van de voedseltransitie te markeren en biedt haar klanten verschillende mogelijkheden om deze uitdaging aan te gaan:
Het 100% vegetarische veggie-assortiment van Carrefour, Carrefour Végétal, is ontworpen voor flexitariërs en vegetariërs, en veel van de producten in het assortiment zijn ook geschikt voor een veganistisch dieet. Dit assortiment, dat alternatieven biedt voor vlees, vis, enz., bestaat uit tal van smakelijke producten (groenteburgers, falafels, vegetarische nuggets, enz.
De hele maand maart zullen via de sociale netwerken van Carrefour vegetarische recepten aan de klanten worden aangeboden. Een volledige 100% veggie folder met sterke promo’s en aantrekkelijke aanbiedingen zal ook worden voorgesteld tijdens de maand maart.