Vignette Collection, IHG, maakt Europees debuut

IHG® Hotels & Resorts kondigt het Europese debuut aan van haar nieuwe luxemerk Vignette™ Collection in een historische multi-property deal. In samenwerking met de eigenaarsgroep JJW Hotels & Resorts (JJW), tonen de ondertekeningen in Portugal en Oostenrijk de grote vraag van eigenaars naar Vignette Collection, dat minder dan vier maanden geleden werd gelanceerd als het 17de lid van de IHG merkenfamilie.

De Vignette Collection bestaat uit exclusieve hotels in populaire stedelijke en resortlocaties en verwelkomt onafhankelijke hotels van wereldklasse in de Luxury & Lifestyle-collectie van het bedrijf in een stijl die de kenmerkende identiteit van elk hotel combineert met de kracht van IHG’s wereldwijde schaal en expertise. De overeenkomst tussen IHG en JJW omvat ook een nieuwe accommodatie voor IHG’s voco™ hotelmerk met uitzicht op de Atlantische Oceaan in de Algarve van Portugal.

IHG werkt samen met JJW om de ambitie van Vignette Collection waar te maken, namelijk een authentieke en doordachte luxueuze gastervaring bieden in exclusieve hotels:

Grand Hotel Wien, Wenen, Oostenrijk : Op slechts enkele minuten van de Weense Staatsopera heeft het Grand Hotel Wien een jarenlange reputatie als een van de beste hotels van de stad, met 205 gastenkamers, variërend van superior kamers tot een presidentiële suite. Een lijst van uitstekende faciliteiten omvat 11 vergaderzalen, een balzaal, vier restaurants, een bar en lounge, en een spa. Het Grand Hotel Wien, dat voor het eerst werd geopend in 1870, was een lichtend voorbeeld van innovatie.  Het was gedurende zijn hele geschiedenis het middelpunt van de Weense high-society en was in 1894 gastheer voor het 50-jarig jubileum van Johann Strauss. Het hotel zal worden gerenoveerd voordat het in 2022 voor gasten wordt geopend als onderdeel van de Vignette Collection.

Penina Resort & Golf, Algarve, Portugal : Penina Resort & Golf, ook wel de ‘grootvader van de golfbanen’ in de Algarve genoemd, staat bekend om zijn eersteklas service, Portugese charme en uitzonderlijke golfbanen. Het hotel beschikt over 188 kamers, waaronder Grand Suites, en biedt tevens vergader- en banketruimte, vier restaurants, twee bars en 380 hectare met drie golfbanen. Op korte afstand van het strand en dicht bij de stad Portimao, werd dit hotel in 1966 gebouwd naast de Penina Golfbaan. Het hotel wordt gerenoveerd en zal in 2022 worden geopend als onderdeel van de Vignette Collection.

Dona Filipa Hotel, Algarve, Portugal : Gelegen aan de zandstranden naast enkele van de beste golfbanen van de regio en beschikt het over 154 kamers, variërend van klassieke kamers tot eersteklas suites. Met uitgebreide faciliteiten, waaronder twee restaurants en twee bars, een spa, zwembad, tennisbaan, beachclub en kinderclub, en vergaderruimten, is het een populaire keuze bij vakantie- en zakenreizigers.

Het werd voor het eerst geopend op Valentijnsdag 1968, dezelfde dag als het huwelijk tussen Dona Filipa en John I van Portugal; een viering van de unie tussen de twee monarchen en landen. Het zal worden gerenoveerd en in 2022 worden geopend als een Vignette Collection-accommodatie.

voco Algarve, Portugal : voco Algarve krijgt uitzicht op de Atlantische Oceaan aan het strand van Ancão.  Na renovatie en conversie zal het Formosa Park Apartment begin 2022 worden heropend als voco Algarve, het hotel zal 61 appartementen met één of twee slaapkamers, een restaurant en een bar bieden.

In augustus 2021 werd Vignette Collection het zesde merk dat in de afgelopen vier jaar aan het portfolio van IHG werd toegevoegd, portfolio die nu 17 merken omvat, goed voor meer dan 6.000 hotels in meer dan 100 landen. De eerste twee ondertekeningen zetten de toon van het unieke en onderscheidende karakter van de hotels van het collectiemerk, The Aquatique hotel in Pattaya, Thailand, en Hotel X Brisbane Fortitude Valley in Australië. De toevoeging van Vignette Collection verrijkt het Luxury & Lifestyle-aanbod van IHG voor zowel vakantiegangers als zakenreizigers, en IHG verwacht meer dan 100 Vignette Collection-hotels aan te trekken in 10 jaar, waarbij het merk de sleutel is tot het waarmaken van haar ambitie om een toonaangevende nettokamergroei te realiseren.