voco hotels groeit naar meer dan 50 openingen

De vraag naar het geliefde voco™-merk van IHG® Hotels & Resorts blijft toenemen. IHG® Hotels & Resorts’ premiummerk voco™ Hotels heeft officieel de mijlpaal bereikt van 50 ondertekende en geopende hotels in meer dan 20 landen over de hele wereld – en markeert daarmee IHG’s snelste wereldwijde expansie ooit.

Na zijn debuut met de eerste ondertekening en opening in Australië in 2018, betrad voco Hotels eind 2020 IHG’s grootste markten in de VS en China, met nieuwe eigenschappen die nu open zijn in New York en Hangzhou. De mijlpaal 50e ondertekening, voco Brisbane City Centre in Australië, dat later dit jaar de deuren zal openen, voegt zich bij een groeiende lijst van voco hotels die nu open zijn op iconische locaties over de hele wereld, van Parijs en New York, tot Dubai en Riyadh.

Mede dankzij het gemak waarmee het kan worden omgebouwd, trekt het voco-merk veel belangstelling van eigenaars die hotels willen ombouwen, hun rendement willen maximaliseren en snel willen profiteren van de wereldwijde schaal van IHG, haar technologische platforms en een van ‘s werelds grootste loyaliteitsprogramma’s voor hotels, IHG® Rewards. Te midden van de pandemie meldde IHG in 2020 een toename van de conversieactiviteit met 25% van de ondertekende contracten van het bedrijf gerapporteerd als conversies – en 13% van die voor het voco-merk. De veelzijdigheid van het merk blijft zich ook ontwikkelen, met de ondertekening van het eerste all-suites hotel in Doha en de eerste nieuw gebouwde hotels van het merk: een is nu open in Edinburgh, Schotland, en een ander wordt later dit jaar geopend in Nanjing, China.

Dankzij de betrouwbaarheid, verrassende individualiteit en kwaliteit van het voco-merk, in combinatie met de charme en het comfort van elk hotel, hebben voco hotels over de hele wereld een verhoogde gasttevredenheid gemeld na de conversie in het IHG-systeem. Terwijl de wereldwijde uitbreiding van voco doorgaat, zit IHG goed op schema met het groeidoel van 200 voco hotels in aantrekkelijke stedelijke en vrijetijdslocaties over de hele wereld binnen 10 jaar.

Europa, Midden-Oosten, Azië & Afrika (EMEAA) : Het merk is onlangs van start gegaan in Schotland met de opening van voco Grand Central in Glasgow en voco Edinburgh – Haymarket. Het merk zal ook debuteren in Nederland, Italië en Duitsland, met de geplande openingen van voco Den Haag en voco in Milaan later dit jaar, evenals voco Frankfurt in 2022. De nieuwe openingen voegen zich bij een sterke portfolio van voco hotels in Europa in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Oostenrijk en Montenegro. voco Paris Montparnasse, dat werd ondertekend en geopend in 2020, heeft na de conversie dubbelcijferige stijgingen in gasttevredenheid gerapporteerd.

De groei van het merk zet zich voort in het Midden-Oosten met de ondertekening van voco Jeddah North in Saoedi-Arabië aangekondigd in december 2020 en de eerste all-suites voor voco ondertekend in Doha, Qatar. Wanneer het later dit jaar opent, wordt voco Johannesburg Rosebank de eerste voco accommodatie op het Afrikaanse continent zijn.

In Australië behoren voco Gold Coast en voco Kirkton Park Hunter Valley tot de eersten die zich bij de collectie aansluiten. De komende jaren zullen er nog vijf voco hotels in Australazië worden geopend, de 50e vestiging van het merk, voco Brisbane City Centre, en hotels in Sydney, Melbourne en Auckland. Het merk maakt binnenkort zijn debuut in Vietnam met de voco Ma Belle Danang, ideaal gelegen aan het strand langs de belangrijkste doorgangsweg van de kuststad.

Groot-China : IHG creëerde voco met een oplossing voor een snelle conversie, waardoor het voor eigenaren van hoogwaardige, onafhankelijke hotels snel en gemakkelijk wordt om deel uit te maken van het systeem van IHG. In 2020, na de lancering van het merk in de regio, werd het 148 kamers tellende voco Hangzhou Binjiang Minghao ondertekend en geopend in iets meer dan twee maanden. IHG’s eerste voco ondertekening in Wuhan is ook een conversie eigendom, dat officieel zal worden geopend als voco Wuhan Xinhua in 2021 nadat de renovaties zijn voltooid. Het pand ligt op een ideale locatie voor zowel vakantiegangers als zakenreizigers. Dit jaar zal voco in China twee hotels openen in Nanjing – één is een nieuw gebouwde accommodatie gelegen in de Garden Expo met verbazingwekkende architectonische en landschappelijke ontwerpen; de andere is omgebouwd van het erfgoed Nanjing Oriental Pearl Hotel op een eersteklas locatie in het centrum.

Amerika : Nauwelijks een paar maanden na de aankondiging van de eerste locaties voor Noord- en Zuid-Amerika vorig jaar, opende het eerste voco hotel in de VS – voco The Franklin New York – in november 2020. Het hotel ligt aan de prestigieuze Upper East Side van Manhattan en weerspiegelt de 19e-eeuwse glamour van de Gilded Age. Het combineert historische charme met hedendaags gemak, op een steenworp afstand van Museum Mile en Madison Avenue. Het volgende voco hotel dat dit jaar in de VS wordt geopend is naar verwachting voco The Tiger in Columbia, Missouri. Waar modern en historische architectuur elkaar ontmoeten, is The Tiger Hotel een geliefde bezienswaardigheid in Columbia die de magie van de Roaring Twenties ademt. Het hotel ligt in het hart van het centrum, op een goede locatie voor boetieks en vlak naast de Universiteit van Missouri.