W Hotels onthult debuut W Philadelphia

W Hotels Worldwide, onderdeel van Marriott International, kondigt de opening aan van W Philadelphia. De 51 verdiepingen tellende wolkenkrabber ligt in het hart van downtown en is een viering van de straatkunst, het muzikale erfgoed en de historische omhelzing van originaliteit van de stad – gezien door de provocerende lens van het W-merk. Het W Philadelphia omarmt dezelfde gedrevenheid, durf en oneerbiedigheid die de revolutie van onze natie hebben aangewakkerd en bevrijdt de traditionele regels van luxe van de stad door zijn ontwerp en een reeks lokale creatieve partners die elk verblijf authentiek en verheffend maken.

Van The Sound of Philadelphia en het legendarische nachtleven van de stad uit de jaren 1970 tot het beroemde stedelijke raster dat rijkelijk wordt geflankeerd door levendige groene ruimten, het ontwerp van W Philadelphia is net zo rijk en divers als de stad zelf. Het hele hotel is doorspekt met een uitgebreide collectie kunstwerken, waarvan een groot deel exclusief in opdracht van het hotel is gemaakt met behulp van het talent van lokale kunstenaars. Van abstracte muurschilderingen ter ere van stadstuinen tot portretten in olieverf en digitale prints van de beroemdste muzikanten van de stad uit heden en verleden, de kunst van W Philadelphia is even doordacht als tot nadenken stemmend.

W Philadelphia beschikt over 295 gastenkamers, waaronder 39 suites, met ramen van vloer tot plafond en een adembenemend, panoramisch uitzicht over de stad. Knipoogjes naar het traditionele vakmanschap van Pennsylvania zijn te zien in de tegelpatronen bij de ingang en in de badkamer, en in de Shaker-stijl stoelen in elke werkruimte.

W Philadelphia heeft een eclectische selectie van ruimtes voor gasten en de lokale bevolking om te socializen terwijl ze ontspannen en genieten. Als eerste is er de Living Room, met een ontwerp geïnspireerd op de historische verzonken tuinen van Fairmount Park. Het middelpunt van de Living Room is een muur van handbeschilderde, op maat gemaakte keramische schedels die hun inspiratie halen uit de Hyrtl Skull Collection in het nabijgelegen Mutter Museum en verwijzingen bevatten naar hip-hop, mode- en tuiniconen. Weggestopt achter de schedels en een tweerichtingsspiegel vinden gasten “Stevens’ Profetie”, een salon versierd met kunstwerken ter ere van Hollywood en Philadelphia royalty, Grace Kelly. De naam is een verwijzing naar het verhaal van Grace Kelly’s high school yearbook superlative waarin werd voorspeld dat ze “a famous star of stage and screen” zou worden. De salon zal binnenkort een eigen specialiteitenmenu hebben met zowel kleinschalige als in beperkte oplage gemaakte sterke dranken.

Op de 7e verdieping beschikt het WET Deck over een verwarmd zwembad dat het hele jaar door gebruikt kan worden. Alle WET Deck-talenten dragen aangepaste uniformen van Grant BLVD uit Philadelphia, een duurzaam modemerk dat vintage kleding hergebruikt. Dolce, een kenmerkend concept van LDV Hospitality, wordt binnenkort dé plek voor ontbijt, lunch en diner in Center City Philadelphia en is het doelrestaurant van W Philadelphia. De tijdloze geest van Fellini’s Rome uit de jaren 1960 wordt naar Center City gebracht met een menu van verse, regionale Italiaanse gerechten.

W Philadelphia is de thuisbasis van de kenmerkende AWAY Spa van het merk die, in tegenstelling tot andere spaconcepten, socialisatie omarmt met een lounge, schoonheidsbar en DJ set-up voor privé evenementen. AWAY bevindt zich op de 7e verdieping en beschikt over vijf behandelkamers die geïnspireerd zijn op het kleurenpalet en de levensvreugde van Sofia Coppola’s Marie Antoinette, evenals twee grootschalige behangprints van Marilyn Minter’s provocerende kijk op schoonheid en plezier – Kicksilver en Goldkicker. In het verlengde van deze Detox filosofie, beschikt het hotel over FIT, een 24/7 fitness centrum en zal een regelmatige line-up van FUEL programmering hebben waar gasten en de lokale bevolking intieme lessen kunnen volgen met top locale fitness professionals.

Het W Philadelphia heeft meer dan 45.000 sq ft aan evenementenruimte, geïnspireerd door de jarenlange passie van het merk voor muziek. Elk van de 37 vergaderzalen is voorzien van natuurlijk licht en verlichtingsconcepten die het gevoel geven van privé-opnamestudio’s.