Waalse toeristische sector lanceert brede promotiecampagne

Het Waalse toerisme, dat hard getroffen werd door de lockdown als gevolg van de coronacrisis, lanceert nu een brede promotiecampagne om het toerisme in Wallonië te herlanceren en de volledige toeristische sector te ondersteunen.

Multimediale promotiecampagne

De promotiecampagne met positieve insteek en als rode draad “Ruimte voor verademing” moet de Belgen eraan herinneren wat een heerlijke vakantiebestemming hun eigen land kan zijn. Vergezeld van de baseline “Wallonië en de Ardennen – Zóveel te beleven”, wordt het publiek aangespoord om na de lockdown de natuurlijke en culturele troeven van Wallonië te (her)ontdekken.

Wallonië België Toerisme zal deze multimediale campagne, bedacht en uitgewerkt met behulp van het agentschap Hungry Minds, in heel België uitrollen, en daarna progressief ook in het buitenland. Er zal ook een TV-reclamespot uitgezonden worden op verschillende zenders, met inspirerende luchtbeelden die een echt vakantiegevoel oproepen.

Daarnaast komt er ook een affichagecampagne, net als publicaties in print- en op sociale media, om de bezoeker onder te dompelen in inspiratie voor zijn volgende vakantie in Wallonië en de Ardennen.

VISITWallonia.be

Er komt ook een nieuw webadres: visitwallonia.be. Dat zal gaandeweg het huidige walloniebelgietoerisme.be vervangen. De website richt zich tot het grote publiek en verzamelt alle nuttige informatie om Wallonië te ontdekken en er een verblijf te organiseren. Op termijn zullen ook reservaties via deze website mogelijk zijn.

In de loop van de verschillende versoepelingsfases na de lockdown, kan de bezoeker op dit adres ook informatie terugvinden over de heropeningsdata en de toegangsvoorwaarden van toeristische sites, attracties en accommodatie in Wallonië voor de zomer van 2020.

Werkinstrumenten voor de toeristische operatoren

De toeristische operatoren worden actief betrokken bij deze herlancering van het toerisme. Zij kunnen terecht op een nieuw platform dat hen helpt om bezoekers opnieuw te ontvangen conform de versoepelingsmaatregelen na de lockdown. Zij kunnen al het beeldmateriaal van de nieuwe campagne en hun varianten gedeeltelijk aanpassen om deze in hun communicatie te integreren en zo ambassadeur van hun eigen streek te worden.

Ze kunnen eveneens gebruikmaken van een “gids voor goede praktijken”, uitgewerkt door het Commissariat Général au Tourisme. Deze gids zal regelmatig bijgewerkt worden in fucntie van de informatie verkregen van en bevestigd door de Nationale Veiligheidsraad.

Meer dan een herlanceringscampagne

Voor Waals Minister van Toerisme Valérie De Bue, “is deze promotiecampagne van het Waalse toerisme veel meer dan een herlanceringscampagne. Het betekent een nieuw tijdperk voor het Waalse toerisme. Een toerisme waarvan ik verlang dat het duurzamer wordt, nog aantrekkelijker, en de motor van een heel eco-systeem”.