Zalando lanceert beautyassortiment in België, Frankrijk, Zweden, …

  • Zalando breidt zijn beautygamma uit naar vijf nieuwe markten: België, Frankrijk, Zweden, Denemarken en Italië – • Vanaf 17 maart 2019 kunnen Belgische klanten beauty- en verzorgingsproducten kopen bij Zalando – • Het met zorg samengestelde assortiment beauty- en verzorgingsproducten voor vrouwen en mannen omvat huidverzorging, make-up, haar- en baardverzorging en veel meer van populaire internationale en niche merken

Vanaf 17 maart kunnen consumenten in België hun favoriete beautyproducten ook bij Zalando bestellen. Met meer dan 6500 producten om uit te kiezen, vult dit ruime schoonheidsassortiment Zalando’s uitgebreide mode-aanbod aan. Met het beautyassortiment wordt het voor klanten makkelijk om snel en eenvoudig een totaallook – kleding, accessoires, schoenen en make-up – te bestellen. De perfecte lippenstift uitkiezen voor een outfit wordt vanaf nu bovendien een koud kunstje met de “Shop the Look” -functie van Zalando. Deze feature beveelt vanaf nu schoonheidsproducten aan die passen bij een outfit, voor een complete look van lip tot teen.

Het assortiment van Zalando Beauty omvat meer dan 200 merken. Het is een mix van internationale merken, gespecialiseerde huidverzorgingsmerken en natuurlijke cosmetica. Het gamma bestaat uit make-upproducten en -tools, huidverzorging, haarverzorging, haaraccessoires eva. van innovatieve huidverzorgingsproducten tot sprankelende nieuwe make-uphebbedingen en de nieuwste verzorgingsproducten voor mannen.

Klanten zullen vanaf 17 maart merken zoals MAC, Clinique, Estée Lauder, L’Oréal, Esthelle & Thild, Löwengrip, Peter Thomas Roth en vele andere kunnen shoppen.

“Met de lancering van Zalando Beauty zetten we een logische volgende stap om hét platform te worden voor al je kleding- en lifestyle-aankopen in België. We willen het onze klanten zo makkelijk mogelijk maken om hun stijl en individualiteit uit te drukken, en een beautyassortiment sluit daar vanzelfsprekend bij aan”, zegt Jacintha de Graaf, Market lead Benelux. “Met dit beautyassortiment kunnen onze klanten hun liefde voor mode en verzorging koppelen in één bestelling. Uit de andere markten, waarin Zalando reeds actief is met beauty, blijkt dat 3 op 5 klanten mode- en beautyaankopen combineren. Een beauty-aanbod is dus iets waar onze klanten naar vragen ,en we zijn dan ook zeer enthousiast dat we meer dan 6500 producten kunnen lanceren in België.”

In het voorjaar van 2019 breidt het beautysegment van Zalando zich uit naar België, Frankrijk, Zweden Denemarken en Italië. In maart 2018 lanceerde Zalando, Europa’s toonaangevende online platform voor mode en lifestyle, Zalando Beauty in Duitsland. In het najaar van 2018 volgden Oostenrijk en Polen. In Berlijn opende in juli 2018 zelfs een fysieke winkel, ‘Zalando Beauty Station’, om rechtstreeks in contact te staan met beauty-hongerige klanten en om hen een tastbare productervaring te bieden, evenals evenementen en workshops.