37.500 gedoneerde maaltijden

dankzij Deliveroo en de Belgische Federatie van Voedselbanken

 

Wereldwijd succes van Deliveroo’s ‘Full life’ campagne werpt ook zijn vruchten af in België; Partnerschap tussen Deliveroo en de Belgische Federatie van Voedselbanken wordt verlengd.

Een jaar na de lancering van hun partnerschap stellen Deliveroo België en de Belgische Federatie van Voedselbanken​​​​​​​ (BFVB) de impact van hun gezamenlijke inzet tegen voedselarmoede voor. Dankzij de introductie van de innovatieve round-up functie in de Deliveroo-app, waarbij klanten hun bestelbedrag kunnen afronden ten voordele van de BFVB, werden er in dit eerste jaar 37.500 maaltijden gedoneerd aan mensen in armoede.

In oktober 2023 werd ook in België de round-up feature geïntroduceerd. Een innovatieve technologie die Deliveroo-klanten in staat stelt om eenvoudig bij te dragen aan voedselhulp in België. Elk afgerond bedrag gaat rechtstreeks naar de BFVB, die het vervolgens inzet om voedsel te distribueren via haar netwerk van regionale Voedselbanken en meer dan 670 aangesloten distributiepunten.

Groeiende vraag naar voedselhulp : Sinds de samenwerking met Deliveroo is het aantal gedoneerde maaltijden aanzienlijk toegenomen, mede dankzij de vrijgevigheid van Deliveroo-klanten. België telt momenteel zo’n 210.000 mensen die afhankelijk zijn van voedselhulp—aantallen die door stijgende kosten van levensonderhoud en inflatie naar verwachting zullen blijven toenemen.

Marc Mertens, Gedelegeerd Bestuurder van de Belgische Federatie van Voedselbanken, stelt: “We zijn verheugd dat we samen met Deliveroo 40.000 mensen in nood hebben kunnen ondersteunen. Ondanks onze dagelijkse inspanningen is de vraag naar voedsel groter dan ooit, en zonder partners zoals Deliveroo en hun klanten zouden we niet in staat zijn deze stijgende vraag het hoofd te bieden. We zijn dan ook verheugd dat we de samenwerking met Deliveroo kunnen voortzetten.”

Meer dan 2,5 miljoen maaltijden wereldwijd gedoneerd

Het initiatief is onderdeel van Deliveroo’s globale ‘Full Life’-campagne, gericht op het ondersteunen van voedselarmoede in 10 markten waar Deliveroo actief is. Het delivery platform heeft hiervoor nauwkeurig goede doelen geselecteerd die zich inzetten voor voedselarmoede. Gedurende 2023, heeft Deliveroo met Full Life, in meer dan 3 miljoen gratis maaltijden kunnen voorzien dankzij hun partnerschappen met goede doelen.

Luiz Richter, General Manager van Deliveroo België, zegt: “Ons partnerschap met de Belgische Federatie van Voedselbanken is voor ons een manier om direct impact te maken in België. Het raakt ons persoonlijk om te zien hoe onze klanten bijdragen aan deze missie en de positieve verandering die het teweegbrengt. Ik wil dan ook onze loyale klanten van harte bedanken.”