IHG debuteert voco-merk in Libanon

IHG® Hotels & Resorts, een van ‘s werelds toonaangevende hotelbedrijven met meer dan 6.000 hotels, verdeeld over 18 verschillende merken, kondigt de ondertekening aan van een franchiseovereenkomst met DIA SARL voor het debuut van IHG’s premium merk voco in de Libanese hoofdstad. De ondertekening vond plaats in Beiroet, in aanwezigheid van Z.E. Walid Nassar, de minister van Toerisme van Libanon. Het voco Beirut Central District wordt eind dit jaar gerenoveerd en voegt 123 kamers toe aan IHG’s portfolio in het land.

Wereldwijd, met 46 open hotels en meer dan 50 hotels in de pijplijn, blijft voco een belangrijke aanjager van IHG’s totale groei in de conversieruimte. Het onderscheidende merk voco biedt gasten een premium ervaring en combineert de informaliteit en charme van een individueel hotel met de kwaliteit en zekerheid van een wereldwijd en gerespecteerd merk. Sinds de wereldwijde lancering in 2018 heeft voco een snelle groei doorgemaakt met meerdere ondertekeningen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië (EMEAA), waaronder markten als Saoedi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten en Egypte. De ondertekening van voco Beirut Central District markeert het debuut van het merk in de regio Levant.

Het voco Beirut Central District ligt in een van de meest prominente gebieden van de Libanese hoofdstad en biedt de nabijheid van verschillende populaire attracties, waaronder de luxe F&B-strip van Zaituna Bay, de waterkant van Beiroet en de souks van Beiroet.  Naast eersteklas gastenkamers beschikt het hotel over een buitenzwembad, een verjongende spa en een goed uitgeruste fitnessruimte voor gasten die willen ontspannen. voco Beirut Central District huisvest ook een businesscentrum en een speciale theaterruimte, evenals vier vergaderzalen waaronder een zaal in banketstijl. Voor gasten die op zoek zijn naar uitzonderlijke culinaire ervaringen, biedt het nieuwe hotel drie eetgelegenheden en een rooftop bar, die aan verschillende voorkeuren tegemoet komt.

De drie kenmerken van het merk – ‘come on in’, ‘me time’ en ‘voco life’ – zijn verweven in het DNA van de hotels. Van een snelle check-in en een lokaal geïnspireerde welkomstbehandeling bij aankomst tot grote, comfortabele bedden en levendige bar- en restaurantruimten, voco geeft elk verblijf een bijzondere charme. Als de grootste hotelexploitant in het land heeft IHG momenteel 4 hotels (bijna 900 sleutels) onder 3 merken in Libanon, waaronder: InterContinental, Crowne Plaza en Staybridge Suites.