Holiday Inn: open lobby naar het Midden Oosten

Holiday Inn brengt zijn nieuwe designkenmerken voor het eerst naar het Midden-Oosten, in het onlangs geopende Holiday Inn Riyadh in Saoedi-Arabië. De opening markeert de uitbreiding van IHG’s mainstream merkenportfolio in het Koninkrijk Saudi-Arabië, in lijn met de vraag die wordt gecreëerd door initiatieven in het kader van Saudi Vision 2030.

Al meer dan 70 jaar is Holiday Inn een van ‘s werelds meest erkende en vertrouwde merken en het blijft elke dag gedenkwaardige ervaringen creëren voor duizenden gasten. Holiday Inn is een iconisch merk dat de standaard in de sector heeft gezet en blijft voldoen aan de veranderende behoeften van gasten door het leveren van uitzonderlijke ervaringen die zichtbaar en voelbaar zijn in de nieuwe actieve, open lobby (met een mix van ruimtes om te loungen, dineren en werken), verbeterde eet- en drinkgelegenheden en een gemoderniseerd ontwerp. Het Open Lobby-concept van het merk combineert alle openbare ruimtes, waaronder de receptie en het restaurant en de bar, in één open, levendige en samenhangende ruimte. Het stelt gasten in staat om zich thuis te voelen en te genieten van hun verblijf op hun eigen

Het pas geopende Holiday Inn Riyadh The Business District in Saoedi-Arabië beschikt over de eerste Open Lobby die kenmerkend is voor het merk en is een perfecte showcase voor de moderne en aantrekkelijke openbare ruimtes waar Holiday Inn wereldwijd bekend om staat. Gasten kunnen genieten van een ‘bright place to connect’ met stijlvolle en eigentijdse accommodatie in het hart van het zakendistrict, terwijl ze binnen 10 minuten bij King Khalid International Airport en andere grote kantoren zijn.

Het hotel beschikt over restaurant Casa Oliva waar authentieke Italiaanse gerechten worden geserveerd naast innovatieve fusiongerechten geïnspireerd op de regionale Saoedische keuken, terwijl L’Espresso Bar een ruim aanbod aan koffieselecties, drankjes en gastronomische snacks biedt. Dit gloednieuwe, speciaal gebouwde hotel beschikt over 138 moderne kamers, waaronder 18 suites met kitchenette, twee zwembaden, een goed uitgeruste fitnessruimte, 24/7 conciërgeservice en veelzijdige vergaderruimten.

Deze opening is de eerste in een spannende periode van groei voor het merk Holiday Inn in het Midden-Oosten met andere hotels in de pijplijn, waaronder de opening van Holiday Inn Jeddah Corniche en Holiday Inn Riyadh, Al Malaz in het Koninkrijk Saudi-Arabië en Holiday Inn Dubai Business Bay in de Verenigde Arabische Emiraten tegen het einde van 2023. De accommodatie in het Business District voegt zich bij het wereldwijde portfolio van IHG Hotels & Resorts dat bijna 5.180 open of in de pijplijn zittende familiehotels van het merk Holiday Inn omvat.