Debuut van ultraluxe merk Regent Hotels & Resorts
IHG® Hotels & Resorts, een van ‘s werelds toonaangevende horecabedrijven, heeft een managementovereenkomst getekend met Almuhaysin Group voor de opening van het eerste Regent Hotel in het Midden-Oosten, in Saoedi-Arabië. Het Regent Jeddah wordt medio 2024 geopend op een van de meest prestigieuze locaties aan het water in Jeddah. Het biedt een ononderbroken uitzicht op de Corniche en het Formule 1-racecircuit van Jeddah en zet een nieuwe standaard voor moderne ultraluxe in Saoedi-Arabië.
Het nieuwe Regent Jeddah voegt zich bij de bestaande Regent hotels in glamoureuze bestemmingen zoals Bali, Santa Monica en Hong Kong. De ondertekening volgt op de opening van het iconische Carlton Cannes, A Regent Hotel, dat bekend staat als het toppunt van elegantie en de ‘Grande Dame’ van de hotelwereld in Cannes. Het debuut van Regent in Saoedi-Arabië is in lijn met de Vision 2030 van het land en zal baanbrekende luxe ervaringen bieden aan een groeiend aantal reizigers die het Koninkrijk bezoeken.
Het merk, opgericht om luxereizen opnieuw uit te vinden, bouwt voort op een lange geschiedenis van innovatie, buitengewone uitzichten, bijzondere bestemmingen en uitzonderlijke service. Wereldberoemd om nieuwe luxe en gevierd om gedurfde nieuwe ideeën, zet het merk al tientallen jaren de ultieme standaard voor reizen en leven. Het Regent Jeddah wordt een ongeëvenaarde bestemming voor luxe ervaringen in Saoedi-Arabië en zal een van de eerste Regent Hotels van de nieuwe generatie zijn die wereldwijd wordt geopend.
Regent Jeddah ligt aan de prachtige Corniche van Jeddah, tegenover het Formule 1-circuit en met bijna 182 kamers met uitzicht op de Rode Zee. Het hotel biedt een nieuwe kijk op pracht en praal aan het strand en biedt gasten een ultraluxe hotelervaring via een verzameling ruimten die smaak en luxe weerspiegelen op 29 verdiepingen. Daarnaast zal het nieuwe hotel met zijn vijf ruime penthouses en een ongeëvenaard niveau van luxe en verfijning zakelijke executives en Saudische gasten aantrekken die op zoek zijn naar buitengewone gastvrijheid.
Het hotel richt zich op de meest veeleisende reizigers en beschikt over een spa van 1.500 m² van Raison d’Etre, die ook bekend staat om hun werk met Six Senses Spa, een healthclub van 200 m² en binnen- en buitenzwembaden, naast een scala aan uitzonderlijke culinaire ervaringen, waaronder drie conceptrestaurants en een lounge.
IHG heeft momenteel 39 hotels onder vijf merken in Saoedi-Arabië, waaronder InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, Staybridge Suites en voco, met nog eens 30 hotels die in de komende drie tot vijf jaar worden geopend.