Marriott International, Inc. heeft de lancering aangekondigd van Four Points Express by Sheraton, ontworpen voor het middensegment. Dit nieuwe merk is een antwoord op de groeiende vraag van consumenten naar betrouwbare maar betaalbare accommodatie in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. In overeenstemming met de aanpak van het bedrijf om te voldoen aan de behoeften van gasten met regionaal relevante accommodatieproducten voor elk verblijfsdoel, volgt de aankondiging op de recente verhuizing van het bedrijf naar de betaalbare middelgrote ruimte met City Express by Marriott in het Caribisch gebied en Latijns-Amerika en de aankondiging van zijn plannen voor StudioRes in de VS en Canada. Four Points Express by Sheraton biedt prijsbewuste consumenten een naadloze hotelervaring op een gunstige locatie, met principes van betrouwbaarheid, eenvoud en waarde in zowel het ontwerp als de gastervaring.
“We zijn verheugd om de midscale groei van Marriott International te stimuleren met de lancering van Four Points Express by Sheraton. Dit nieuwe merk is zorgvuldig onderzocht, ontworpen en gelokaliseerd om middelgrote reizigers de fundamenten te bieden van een verblijf dat voldoet aan elk reisdoel tegen de juiste prijs,” aldus Satya Anand, President, Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA), Marriott International. “Midscale is een veerkrachtig industriesegment dat momenteel bijna 1,2 miljoen kamers in EMEA vertegenwoordigt, en 68% van die kamers is merkloos. Four Points Express biedt hoteleigenaren de mogelijkheid om te profiteren van de krachtige distributiesystemen van Marriott International en het bekroonde Marriott Bonvoy-loyaliteitsprogramma, met een betaalbare conversiemogelijkheid, concurrerende voorwaarden en een licht operationeel ontwerpmodel.”
Four Points Express biedt gasten de echte, vriendelijke service waar de merken van Marriott International bekend om staan. Middelgrote reizigers zijn praktische planners die prioriteit geven aan elementen die zowel zakenreizen als vakantiereizen moeiteloos maken. Het merk zal deze basisprincipes met groot belang behandelen door schone, comfortabele kamers, ontbijt en gratis Wi-Fi te bieden, waardoor een efficiënte en ontspannende ervaring tegen een betaalbare prijs wordt geleverd. Four Points Express hotels zullen designhandtekeningen bieden die karakter en een herkenbare, gelokaliseerde esthetiek bieden. Het merk is afgestemd op de behoeften van gasten en het efficiënte kostenmodel is bedoeld om een effectieve prijsstrategie voor eigenaren te bieden en een zinvolle groei voor Marriott International te stimuleren. Het bedrijf heeft al drie deals getekend in het Verenigd Koninkrijk en Türkiye en heeft intentieverklaringen ondertekend voor toekomstige Four Points Express-hotels in markten zoals Polen, België en het Verenigd Koninkrijk.
Het eerste Britse hotel is gepland om te openen op een toplocatie in het centrum van Londen, op minder dan 500 meter van Euston Station en een kilometer van Kings Cross en St Pancras International. Four Points Express by Sheraton London Euston zal naar verwachting in 2024 worden geopend met 201 kamers na een aanzienlijke renovatie van het huidige pand. Het hotel biedt een ideale locatie voor het hoofdkantoor van technologiebedrijven in Kings Cross, het British Museum en gemakkelijke toegang tot de winkel- en theaterwijken van Londen, evenals vele toeristische bezienswaardigheden.
In Turkije zijn twee Four Points Express hotels getekend in Antalya en Bursa. Four Points Express by Sheraton Antalya Lara is van plan om 52 kamers aan te bieden bij de verwachte conversie eind 2023. De wijk Çağlayan heeft fantastische verbindingen met zowel het stadscentrum als de luchthaven, terwijl u profiteert van de nabijheid van de kust. Four Points Express by Sheraton Bursa Nilüfer ligt in Bursa op een gunstige locatie dicht bij de snelweg die Bursa, Istanbul en Izmir met elkaar verbindt.