Hilton Trends Report onthult dat ‘rust en ontspanning’ in 2024 de belangrijkste drijfveer is voor reisbeslissingen tussen generaties.
Het rapport voorspelt dat reizigers van alle leeftijden connectiviteit en personalisatie zullen waarderen, op zoek zullen gaan naar cultuur en unieke ervaringen en nieuwe zakelijke reistrends zullen omarmen naarmate de reishausse voortduurt. Volgens een recent wereldwijd onderzoek uitgevoerd door Hilton en Ipsos, zeggen reizigers dat ze andere gebieden van persoonlijke uitgaven zullen verminderen om prioriteit te geven aan vrijetijdsreizen in 2024, waarbij een meerderheid van de generaties aangeeft dat hun nummer 1 reden om te reizen in 2024 zal zijn om te rusten en op te laden, met meer nadruk op slaap dan ooit tevoren. Deze inzichten werden onthuld met de lancering van Hilton’s derde jaarlijkse trendsrapport: “Wat millennials, Gen Z, Gen X en babyboomers ons vertellen over reizen in het komende jaar.” Naast het definiëren van de voorkeuren en passies van de reiziger van 2024, gaat het rapport dieper in op hoe elke generatie naar reizen kijkt – van de digital-native Gen Zer tot de ervaren babyboomer.
Een Polynesische barbecue bij Conrad Bora Bora Bui… “Over de generaties heen zien we dat gasten hun verblijf bij ons aanpassen, investeren in een goede nachtrust, nieuwe culturele ervaringen nastreven en de grenzen van zakenreizen verleggen. Bij Hilton leunen onze teamleden van wereldklasse aan op deze trends en creëren ze onvergetelijke ervaringen voor elke gast die bij ons verblijft.”
Reizigers zullen investeren in hun slaap
Ontdek Trend : Persoonlijk welzijn is belangrijk voor reizigers, en nog specifieker, er zal een verhoogde focus zijn op het genieten van een goede nachtrust terwijl je weg bent van huis – een trend die is versneld na de uitdagingen van de afgelopen jaren verhoogde het verlangen van reizigers naar rust en ontspanning. In 2024 zullen reizigers op zoek gaan naar producten en merken die zijn afgestemd op deze beter-voor-u-imperatief.
Gen Z is het meest bewust bezig met ontspannen en maakt gedurende de dag kleine keuzes die een grote impact kunnen hebben op hun slaap.
Reizigers zullen connectiviteit en personalisatie waarderen
Ontdek Trend : In 2024 zullen reizigers op zoek gaan naar consistente en naadloze ervaringen die hyper-gepersonaliseerd zijn voor hun behoeften, van boeking tot on-property ervaringen. Tachtig procent van de ondervraagde wereldwijde reizigers zei dat het belangrijk is om hun reis volledig online te kunnen boeken, waarbij 86% van de millennials en 83% van de Gen Zers de leiding hebben – en 76% van de wereldwijde reizigers zei dat ze reis-apps waarderen die de wrijving en stress van reizen verminderen.
Volgens de Trends Global Survey vindt 80% van de reizigers het belangrijk om hun reis volledig online te kunnen boeken.
Cultuur en ervaringen zullen beslissingen over vrijetijdsreizen stimuleren
Ontdek Trend : Dineren, cultuur en connecties zijn inspirerende beslissingen over vrijetijdsreizen, omdat mensen steeds meer prioriteit geven aan de aankoop van ervaringen boven dingen.
“Elke generatie zorgt voor een levendige mix van reiservaringen en verwachtingen voor 2024”, zegt Jason Dorsey, president van The Center for Generational Kinetics en Hilton’s generatieconsultant voor het rapport van dit jaar. “Een belangrijke bevinding binnen is de generatie-overschrijdende prioriteit voor connectiviteit en personalisatie gedurende de hele reiservaring. Dit belooft veel goeds voor het aanwakkeren van innovatie in de reisindustrie en voor reisleiders, zoals Hilton, die nieuwe en unieke ervaringen creëren die alle vier de generaties volwassen reizigers aantrekken.”