Marnix and Ally lanceert limited edition pettencollectie ‘Nobody Cares’

Marnix and Ally, hét Belgische PR agency dat focust op de groei en communicatie van en rond bewuste en eerlijke merken, lanceert een eigen capsulecollectie met een opvallende quote. Het gaat om een limited edition collectie petten met het opschrift ‘Nobody Cares’. Het communicatiebureau wil hiermee net het tegendeel bewijzen en het gesprek aangaan, oproepen tot betrokkenheid en conversaties uitlokken. De volledige opbrengst van de collectie gaat naar Unicef. In het huidige klimaat is communicatie het startpunt voor verandering en die begint niet alleen vanuit mensen en merken, maar ook vanuit de agencies achter de merken. De petten zijn vanaf 11 november, een weloverwogen dag, verkrijgbaar via de website.

De ‘Nobody Cares’ pet, het sleutelsymbool van de campagne, dient zowel als een modestatement, als een oproep tot actie. Hoewel de zin op het eerste zicht afwijzend kan lijken, draagt zij een diepgaande boodschap: door de pet te dragen, toon je je toewijding om te geven om zaken die er echt toe doen in de wereld van vandaag. De pet is niet zomaar een modeaccessoire; het is een symbool van betrokkenheid. Een conversation starter.

De controversiële campagne markeert een paradigmaverschuiving in de prioriteiten van onder andere de mode-industrie en een toewijding om een positieve impact op de wereld te creëren.

Waarom ‘Nobody Cares’?

De mode-industrie bevindt zich op een kruispunt, en Marnix and Ally erkent de noodzaak van verandering. De meedogenloze jacht op trends, consumentisme en oppervlakkigheid heeft velen overweldigd en losgekoppeld van de ware waarden van de mode. ‘Nobody Cares’ daagt dit uit door een verschuiving van de focus naar meer betekenisvolle prioriteiten te bevorderen.

Marnix and Ally’s founder An-Katrien Dullers: “Ik kreeg een jaar geleden deze pet als kerstcadeau van het team. De zin ‘nobody cares’ is namelijk mijn ‘stopzin’, die ik vaak in brainstormsessies gebruik om reacties uit te lokken om campagnes zo kritisch mogelijk te benaderen. Ik kan je verzekeren dat zowel de zin als de pet een gespreksstarter zijn.”

Een symbool van zorg en bewuste mode

Het dragen van de ‘Nobody Cares’ pet is een bewuste keuze om zich te verzetten tegen oppervlakkigheid en consumentisme. Het roept op tot het nemen van verantwoordelijkheid. Het is een verklaring dat de drager diep geeft om de wereld en gelooft in de kracht van mode én communicatie om een positieve verandering in gang te zetten.

Steun aan Unicef

Marnix and Ally is trots om aan te kondigen dat de volledige opbrengst van de ‘Nobody Cares’ pet zal worden gedoneerd aan Unicef. Deze beslissing weerspiegelt het geloof van het bureau dat kinderen de toekomst zijn en dat investeren in hun welzijn cruciaal is voor een betere en duurzamere wereld. Zeker in het huidige klimaat.

De ‘Nobody Cares’ petten zijn voor 29,95 euro verkrijgbaar in grijs en zwart en zullen vanaf 11/11 beschikbaar zijn op de website van Marnix and Ally. De datum is bewust gekozen om de boodschap van de campagne te benadrukken als een oproep tot actie en betrokkenheid. www.marnixandally.com