DE “OSCARS” VAN DE BELGISCHE REISSECTOR
Op de prestigieuze Travel Awards van het toonaangevende vakblad TravMagazine BeLux kreeg TUI liefst 14 nominaties en sleepte ook 5 belangrijke awards in de wacht, waaronder die van beste touroperator, zowel voor vliegvakanties als voor autovakanties. Minstens even belangrijk zijn de awards voor duurzaamheid en innovatie, belangrijke pijlers voor het toerisme van morgen. De projecten die TUI hiervoor indiende werden beoordeeld door een team van experten van binnen en buiten de sector en zij beloonden TUI met een award voor beide onderwerpen. De grootste toerismegroep van het land en zijn 2100 medewerkers zijn bijzonder opgetogen over deze appreciatie van de professionals, een hart onder de riem om ons marktleiderschap te blijven verdienen.
Het toonaangevende vakblad TravMagazine BeLux andermaal in de Skyhall op Brussels Airport de Travel Awards. Je mag het concept gerust vergelijken met de Oscar-uitreiking: tijdens de feestelijke avond werden er in 35 categorieën telkens drie genomineerden voorgesteld en ging de uiteindelijke award naar de meest verdienstelijke speler binnen de toeristische sector in België. Hierover beslisten de Belgische professionals in de reisindustrie via een rondvraag. Op basis van hun beoordelingen werd TUI Belgium liefst 14 keer genomineerd en won TUI ook vijf belangrijke awards. Dit succes is een grote opsteker voor de 2100 TUI-medewerkers die zich dagelijks inzetten voor het product en de klantenservice.
TUI Belgium werd 2 keer uitgeroepen tot ‘Beste Touroperator’, zowel voor vliegvakanties (“Flying Holidays”) als autovakanties (“Motoring Holidays”). Ook TUI Ticket Shop, het departement binnen TUI Belgium dat de beste tarieven van talrijke luchtvaartmaatschappijen aan de reisagent aanbiedt, werd bekroond als ‘Best Broker’ voor vliegtickets.
TUI is ook bijzonder trots op twee bijzonder prestigieuze awards die door een panel van experten aan ons bedrijf werden toegewezen: De award voor duurzaamheid (“Sustainablity”) ging naar de TUI Care Foundation die zich via diverse projecten al jaren inzet voor het milieu, de leefomstandigheden en de arbeidskansen op de bestemmingen. Meer info over de TUI Care Foundation vindt u op https://www.tuicarefoundation.com/nl. De award voor vernieuwing (“Innovation”) werd binnengehaald door TUI tours dat dit jaar als primeur binnen de TUI Group een reserveringssysteem operationeel maakte voor individuele rondreizen. Daarin staan flexibiliteit en aanpassingen door de klant zelf centraal. Net deze persoonlijke invulling van een rondreis, aangevuld met de bescherming van een pakketreis, is het criterium dat de consument van vandaag belangrijk vindt. Meer info vindt u op https://www.tuitours.com/be-nl
Naast de 5 awards sleepte TUI nog 9 nominaties in de wacht die een plaats in de top 3 opleverden: Best Website (www.tui.be); Best Brochure; Best Citytrip Tour Operator; Best Ski Product; Best Long Haul Tour Operator; Best Luxury Tour Operator (voor Vip Selection); Best Short Haul Airline of the Year (voor TUI fly); Best Leisure Travel Agency (voor TUI Shop Les Grand Prés – Mons) en Best Up & Cross Selling (voor TUI Experiences, de toegangspoort voor het boeken van excursies & tickets voor evenementen op de bestemmingen) www.tuiexperiences.com/nl
RIU Hotels & Resorts – één van de belangrijkste hotelmerken aangeboden door de TUI Groep – werd gelauwerd als ‘Beste Vakantiehotelketen’ en ook het Turkse Paloma Hotels, exclusief door TUI aangeboden op de Belgische markt, werd in diezelfde categorie genomineerd.