IHG Hotels and Resorts heeft onlangs aangekondigd dat Holiday Inn Express meer dan 500 hotels in bedrijf heeft en in de pijplijn heeft in Groot-China, wat een belangrijke mijlpaal is voor het merk uit het hogere middensegment. Door gebruik te maken van het slimme, levendige aanbod van gasten en de opmerkelijke voordelen in ROI voor eigenaren, heeft Holiday Inn Express de aandacht getrokken van eigenaren en investeerders sinds het de Chinese markt betrad. Met een pioniersgeest is het merk uitgegroeid tot een steunpilaar in de regio, die reizigers begeleidt op kwalitatieve, plezierige reizen over diverse bestemmingen.
Holiday Inn Express heeft meer dan 500 hotels in gebruik en pijplijn in Groot-China. Jerome Qiu, Chief Operating Officer van IHG Greater China, zei: “In de fel concurrerende markt voor middelgrote hotels is Holiday Inn Express consequent trouw gebleven aan zijn principes van kwaliteit en betrouwbaarheid, waarmee het een maatstaf in de branche heeft gezet. Vanaf nu is het merk aanwezig in alle 34 administratieve regio’s op provinciaal niveau. In de toekomst zullen meer dan 27 steden vijf of meer Holiday Inn Express-hotels huisvesten. Met een totale voetafdruk van meer dan 500 panden is Holiday Inn Express klaar om verder potentieel in China te ontsluiten, wat de standvastige toewijding van IHG aan deze markt opnieuw bevestigt.”
Wereldwijd heeft Holiday Inn Express zijn leiderschap in de hotelsector in het hogere middensegment stevig gevestigd, met 3.131 operationele hotels en 643 hotels in de pijplijn vanaf Q3 2023. Hiervan levert de regio Groot-China een aanzienlijke bijdrage met 209 hotels in de pijplijn, wat neerkomt op een derde van het wereldwijde totaal in de pijplijn. Deze aanhoudende groei sluit aan bij de langetermijnvisie van het merk om de uitbreiding van de industrie te stimuleren.
Holiday Inn Express biedt consistente wrijvingsloze, persoonlijke, transparante en waardevolle diensten voor een verblijf in de bruisende stedelijke centra van China en verborgen juweeltjes. Terwijl het merk zijn internationaal geprezen normen handhaaft, luistert het consequent naar de vraag van de markt en past het gelokaliseerde strategieën aan om mee te groeien met de lokale markt. Door gebruik te maken van zijn voordelen heeft het proactief gereageerd op het nationale beleid van China en een rol gespeeld bij het stimuleren van de hoogwaardige ontwikkeling van de hotelindustrie. Holiday Inn Express is een disruptor in de industrie geworden, vertegenwoordigt de nieuwe generatie hoteltrends in het hogere middensegment en geeft vorm aan een nieuwe richting voor de industrie.
Vijf pijlers van strategische uitmuntendheid
Met deze mijlpaal van 500 hotels bevestigt IHG opnieuw zijn toewijding aan investeerders door middel van een filosofie met vijf pijlers. Samenwerking Oprechtheid: IHG handhaaft een niet-aflatende “In China, voor China”-toezegging. Door een tweeledig franchise- en beheermodel te exploiteren, bevordert de groep de gestage groei van Holiday Inn Express. Tevredenheid over investeringen: Door gebruik te maken van optimale bouwkosten voor één kamer en geavanceerde kosteneffectiviteit, bieden de internationale, professionele teams van IHG full-cycle ondersteuning, met als doel investeerders te helpen het rendement te optimaliseren. Merk vertrouwen: Als ‘s werelds grootste hotel met één merk biedt Holiday Inn Express een volwassen en stabiel bedrijfsgroeimodel, waarmee het vertrouwen wordt gewonnen van investeerders over de hele wereld. Geruststelling van het product: Holiday Inn Express is gericht op een langetermijnvisie en legt de nadruk op hoge kwaliteit, duurzaamheid en klassiek design. Het innoveert ook op het gebied van ontwerp, ontbijtaanbod, gedeelde ruimtes en kamers om de aantrekkingskracht van zijn gasten voortdurend op te frissen. Operationeel gemak: Door baanbrekend te pionieren met toonaangevende communicatiebijeenkomsten tussen eigenaren en lanceringen, een full-cycle trainingssysteem en andere platforms, biedt Holiday Inn Express uitgebreide training en ondersteuning voor eigenaren en operationele teams.
Deze vijf kernvoordelen versterken het concurrentievermogen van het merk op meerdere fronten en bieden eigenaren en investeerders uitgebreide, praktische ondersteuning en verfijnde professionele diensten in elke fase. Bovendien zorgen de franchiseondersteuningsteams van Holiday Inn Express ervoor dat eigenaren gedurende de gehele levenscyclus van het hotel langdurige en diepgaande systemische ondersteuning krijgen.
Holiday Inn Express, een merk geboren in de jaren 90, is aanwezig geweest gedurende een belangrijk tijdperk van de wereldwijde ontwikkeling van de hotelindustrie. Als energiek merk is het in de loop van de decennia geëvolueerd om een indrukwekkend uithoudingsvermogen en ontwikkelingspotentieel te demonstreren. Holiday Inn Express reageert flexibel op veranderingen in de markt en heeft zich diep geworteld in de eerste- en tweederangssteden van China, terwijl het zich uitbreidde naar kernhubs, zoals luchthavens en hogesnelheidstreinstations. Deze groeistrategie opent nieuwe wegen voor groei, verbetert de toegankelijkheid van het merk en de marktdekking. Het merk verkent ook bredere opkomende markten en genereert momentum in onaangeboorde markten en nichebestemmingen. De frisse, gefocuste en betrouwbare “Formula Blue” van het merk is bedoeld om slimme verblijven naar een breder publiek van slimme reizigers te brengen.
Aangedreven door zijn sterke punten op het gebied van gastervaring en ondersteuning van de eigenaar, is Holiday Inn Express een belangrijke speler op de Chinese horecamarkt en maakt het gebruik van een op maat gemaakt ‘Franchise+’-model. Om deze mijlpaal van 500 hotels nog meer kracht bij te zetten, heeft Holiday Inn Express onlangs verschillende historische hotels geopend in verschillende steden en bestemmingen. Vandaag de dag benadrukken de opmerkelijke prestaties van Holiday Inn Express niet alleen de wederzijds voordelige samenwerking met eigenaren, maar belichamen ze ook de standvastige toewijding van IHG aan het bevorderen van de duurzame welvaart en ontwikkeling van de Chinese hotelindustrie. In de toekomst zal IHG blijven samenwerken met partners uit alle sectoren en de erfenis van Holiday Inn Express in China blijven schrijven.