Ruim 45.000 stacaravans met overname Vacansoleil accommodaties
European Camping Group (ECG), bekend van het merk Eurocamp, kondigt met trots de strategische overname van een groot deel van de accommodaties van Vacansoleil aan, waarmee het Europese portfolio flink wordt uitgebreid. De overname betreft in totaal meer dan 900 stacaravans en 200 safaritenten. Daarmee heeft ECG nu een indrukwekkend aanbod van ruim 45.000 stacaravans in meer dan 430 parken in heel Europa.
Achtergrond
De activiteiten van Vacansoleil zijn een paar maanden geleden stopgezet, waarna ECG instapte om deze bezittingen over te nemen. Voorheen waren deze verspreid over 100 campings. De strategische aankoop verrijkt het bestaande portfolio van ECG met vier nieuwe campings en een nieuw land als bestemming (Slovenië), een aanzienlijke uitbreiding van het aandeel op de Europese kampeermarkt.
Opluchting voor campingeigenaren
De overname is een opluchting voor campingeigenaren en een potentiële leegstand wordt hiermee voorkomen. ECG toont op deze manier toewijding aan het ondersteunen van de campinggemeenschap en -industrie.
Snelle en strategische expansie
De overname is onderdeel van de snelle en strategische uitbreiding van ECG. Dit werd vorig jaar nog eens benadrukt door de overname van Vacanceselect. Gesteund door de in Parijs gevestigde private equity-partner PAI boekt ECG op deze manier grote vooruitgang op de markt.
Verbeterde distributie
De nieuwe accommodaties zijn binnenkort beschikbaar via het uitgebreide distributienetwerk van ECG, gericht op de internationale klantenkring. Omdat 45% van de gasten niet uit Frankrijk komt, is de distributiestrategie van ECG afgestemd op de behoeften van een divers en mondiaal klantenbestand.
Citaat
Stijn Depraetere, Vice President Development and Contracting merkt op: “ECG sloot met succes overeenkomsten over de meeste locaties van Vacansoleil. Zo zorgen we dat we deze gewilde bestemmingen blijven aanbieden aan de markt, via onze distributiemerken zoals Eurocamp, Roan en Homair. Het zijn merken die bekendstaan om hun sterke reputatie, uitzonderlijke serviceniveaus en consumentenbescherming, in lijn met de erfenis van Vacansoleil. We bieden klanten zo toegang tot een ruime keuze aan bestemmingen voor luxe campingvakanties.”