en werkt samen met Deligate voor het beheer van vervaldata
Met meer dan 40.000 kortingen op artikelen die dagelijks worden verwerkt in haar 83 grootste winkels, had Carrefour België nood aan een eenvoudige oplossing om de vervaldata efficiënt te beheren, kortingen te optimaliseren en voedselverspilling tegen te gaan.
De distributeur riep daarvoor de hulp in van Deligate, de Zweedse expert in voedseltechnologie en voedselverspilling. Na een succesvolle proefperiode lanceren Deligate en Carrefour nu op grote schaal een nieuwe trackingtool voor vervaldata, om zo het voorraadbeheer van de retailer ingrijpend te veranderen en verbeteren.
“De nieuwe tool zal ons helpen de operaties te stroomlijnen, kosten te verlagen en de winstgevendheid te verbeteren,” legt Benoît Moreau uit, New Technology & Winstore Manager bij Carrefour België. “Dankzij geïntegreerde intelligente kortingen en volledige controle over de voorraad in de rekken, zal het een sleutelrol spelen in onze strategie om afval te verminderen en de economische prestaties te verbeteren,”.
De nieuwe tool voor databeheer zou ook de dagelijkse routines van meer dan 300 medewerkers in de supermarktketen verbeteren. Door de dagelijkse workflows te vereenvoudigen, heeft de tool het potentieel om de dagelijkse taken gemakkelijker en aangenamer te maken en tot 60 minuten per dag per winkel te besparen. Deze gewonnen tijd kan vervolgens worden besteed aan taken die meer voldoening geven, zoals klanten helpen en zorgen dat de productpresentatie en de winkelomgeving optimaal zijn, zodat de winkelervaring van de klant zo aangenaam mogelijk is.
Carrefour strijdt actief tegen zowel voedsel- als tijdsverspilling. Dankzij het gebruik van geavanceerde voorraadbeheersystemen en innovatieve technologieën, kan het bedrijf realtime voorraadniveaus monitoren, vraagfluctuaties voorspellen en weloverwogen beslissingen nemen om risico’s op overstocking of out-of-stock situaties te verminderen.
Daarnaast bieden de geavanceerde analysemogelijkheden van de tool Carrefour waardevolle inzichten in consumentvoorkeuren, koopgedrag en voorraadtrends. Met deze data kan het bedrijf weloverwogen beslissingen nemen om zijn winkels beter te plannen, zijn commerciële prestaties te verbeteren en de algehele klanttevredenheid te verhogen.