een decennium van stijlvolle en speelse gastvrijheid
Tegen het einde van 2025 wil men in Europa 100 hotels bereiken.
Sinds de wereldwijde lancering in Milaan in 2014 heeft Moxy Hotels, een onderdeel van Marriott Bonvoy’s portfolio van meer dan 30 merken, de gastvrijheidservaring voor de volgende generatie reizigers opnieuw gedefinieerd met zijn industriële ontwerp, bruisende sociale ruimtes en gedurfde programmering. Tijdens de viering van het jubileum onthulde het merk plannen om tegen eind 2025 de grens van 100 hotels in de regio Europa te bereiken, met de verwachte toevoeging van 17 hotels, inclusief markttoetreding tot Spanje, Turkije en Luxemburg.
Moxy Hotels overtreedt sinds de oprichting tien jaar geleden stoutmoedig de regels van een conventioneel hotelverblijf in Europa. Vandaag de dag heeft het merk zich gevestigd als een leider in het hogere middensegment van lifestyle in de hele regio, met 89 hotels in gebruik op 18 bestemmingen – wat neerkomt op 60 procent van het wereldwijde portfolio van het merk. “Nu we het 10-jarig jubileum van Moxy Hotels vieren, is het opmerkelijk om te zien hoe de gedurfde visie van het merk weerklank heeft gevonden bij reizigers in heel Europa”, zegt Jerome Briet, Chief Development Officer, Europa, Midden-Oosten en Afrika, Marriott International. “We zien nog steeds een sterke vraag naar horeca-ervaringen in de regio die even stijlvol als betaalbaar zijn. Onze ambitieuze uitbreidingsplannen voor Moxy gaan minder over overal en in elke markt aanwezig zijn, maar meer over het vinden van de juiste bestemmingen die ons helpen de speelse geest waar het merk bekend om staat te eren.”
Al meer dan tien jaar daagt Moxy Hotels de status quo uit op het gebied van traditionele en transactionele hotelverblijven in Europa – van inchecken aan de bar met een gratis cocktail of mocktail tot het focussen op sociale ruimtes van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat. Met elk van zijn hotels streeft Moxy ernaar om in het sociale hart van de bestemming te zijn, door de betrokkenheid van de lokale gemeenschap en verbinding tussen zakenreizigers en vakantiegangers en de lokale bevolking te stimuleren.
Design is vanaf het begin een belangrijke onderscheidende factor geweest voor het merk, door slimme, flexibele kamers en levendige, eclectische ruimtes te creëren die gasten de kans bieden om tijdens hun verblijf te spelen. Het succes achter het ontwerp van Moxy is de focus geweest op het aanmoedigen van elk hotel om hun eigen unieke stylingcomponenten toe te voegen als authentieke knipogen naar hun omgeving en gemeenschap, terwijl ze trouw blijven aan de gemeenschappelijke merkverhalen van ontsnapping, styling en spel. De soundtrack van Moxy Hotels is ook een integraal onderdeel geweest van de programmering, met zorgvuldig uitgekozen muziek die de uitgesproken vibes en speelse geest van het merk en de bestemming weerspiegelt, van jazz tot chill tot undergroundgenres, waarbij nostalgie wordt gecombineerd met ontdekking.
Op maat gemaakt voor de moderne reiziger van vandaag die sociale wezens in hart en nieren zijn, introduceerde Moxy Hotels ook het Moxy Gastenboek, waarmee het een van de eerste merken werd die door gebruikers gegenereerde inhoud gebruikte in een digitaal interactief platform bij elke accommodatie over de hele wereld.
Sandra Schulze-Potgieter, Vice President, Premium & Select Brands, Europa, Midden-Oosten en Afrika, Marriott International : “De uitbreiding van Moxy naar bestaande en nieuwe bestemmingen in heel Europa weerspiegelt de ambities en verwachtingen van de volgende generatie reizigers. De verwachte openingen blijven trouw aan de oorsprong van het merk, op het brengen van een lokaal designverhaal in elke openbare ruimte, zodat elk hotel zich ingebakken voelt in de lokale cultuur.”
Moxy Hotels is van plan om tegen het einde van 2025 17 eigendommen aan zijn Europese portefeuille toe te voegen, inclusief een intrede in drie nieuwe markten. Moxy Barcelona zal naar verwachting in oktober worden geopend, wat de pittige entree van het merk in Spanje markeert. Het hotel ligt in de opkomende wijk Sants, op een steenworp afstand van het hogesnelheidstreinstation, het historische stadscentrum en het stadion van FC Barcelona. Bij de opening zal Moxy Barcelona beschikken over 414 stijlvolle kamers, bruisende sociale ruimtes en een zwembad op het dak met de ultieme ontspanningsruimte met cabana’s, een bar, pop-up eetkraampjes en uitzicht op de stad.
Het merk zal naar verwachting zijn debuut maken in Türkiye met de opening van Moxy Istanbul Beyoğlu tegen het einde van het jaar, gevolgd door de verwachte toevoeging van Moxy Izmir. Moxy Istanbul Beyoglu staat gepland om te openen na een volledige restauratie van het historische Afrikahan-gebouw dat in 1905 werd gebouwd. Het 168 kamers tellende Moxy zal worden gevestigd in het hart van Istanbul, op loopafstand van het Taksimplein – een van de meest gerenommeerde toeristische bestemmingen in de omgeving.
Het onlangs geopende Moxy Luxembourg Airport markeerde het debuut van Marriott in Luxemburg. Het hotel beschikt over 129 stijlvolle en comfortabele kamers en ligt in het Skypark Business Center op de luchthaven van Luxemburg en is via een overdekte loopbrug rechtstreeks verbonden met de luchthaventerminal. Het merk is ook van plan om zijn aanwezigheid in Frankrijk, Italië, Portugal, Ierland, België, Polen, Servië en Duitsland tegen eind 2025 uit te breiden. Aankomende hoogtepunten zijn onder meer:
In Frankrijk is het de bedoeling dat Moxy Annecy tegen het einde van dit jaar Moxy Annecy aan zijn portfolio toevoegt, gevolgd door Moxy Nice. De verwachte openingen van Moxy Pompeii en Moxy Verona zijn klaar om de voetafdruk van het merk in Italië te versterken. In Duitsland verwacht Moxy, Moxy Kupferzell in Hohenlohe te openen. Moxy is van plan om zijn vijfde hotel in Polen toe te voegen met de verwachte toevoeging van Moxy Warsaw City. Na de opening van Moxy Cork verwacht het merk Moxy Dublin Docklands in Ierland toe te voegen. Moxy plant om zijn derde hotel in Portugal te openen met Moxy Alfragide Lissabon.
Moxy Brussels Airport en Moxy Antwerp zullen naar verwachting de aanwezigheid van Moxy in België versterken. Het merk is van plan om zijn tweede hotel in Servië toe te voegen met de verwachte opening van Moxy Belgrado Skadarlija Downtown. In Zwitserland verwacht het merk Moxy Zurich, Letzigrund te openen.