Radisson hotel group viert 35 jaar HQ in Benelux

en versterkt strategische positie

 

Radisson Hotel Group (RHG), een van de grootste internationale hotelketens, viert het 35-jarig jubileum van haar hoofdkantoor in de Benelux. Al sinds 1989 vormt Brussel de uitvalsbasis voor de wereldwijde activiteiten van de groep. Sinds de lancering van het strategisch transformatieplan in 2018 is de portfolio van RHG wereldwijd met bijna 50% gegroeid, met een sterke focus op innovatie.

Dit jubileum markeert niet alleen 35 jaar aanwezigheid in de Benelux met 25 hotels, maar ook het begin van een nieuw hoofdstuk. RHG kondigt een strategische uitbreiding in de Benelux aan met drie nieuwe hotels: Radisson Collection The National Hotel, Brussels (opening gepland in 2025), Radisson Hotel Bouillon (opening gepland in 2027) en Radisson Hotel Amsterdam Airport Hoofddorp (opening gepland in 2025). Met deze nieuwe hotels richt RHG zich in de Benelux op zowel zakelijke markt als op toerisme.

Radisson Hotel Amsterdam Airport Hoofddorp ligt in een belangrijke zakelijke hub nabij Amsterdam, met uitstekende verbindingen naar het luchthaven en de stad. Het hotel zal na opening in 2025 over 283 comfortabele kamers beschikken, waaronder 9 ruime junior suites. Gasten zullen kunnen ontspannen in de lobby, genieten van een drankje in de bar of proeven van de gerechten in het all-day dining restaurant. Voor de sportievelingen is er een fitnessruimte en voor zakelijke bijeenkomsten zijn er diverse meeting en event spaces beschikbaar.

Radisson Hotel Bouillon is een nieuwbouw hotel en ligt tegenover het indrukwekkende Château de Bouillon, omgeven door bossen en de Semois-rivier, waardoor het een uitstekende uitvalsbasis is voor het verkennen van de regio. Met maar liefst 157 kamers, waaronder 44 suites, 3 extra ruime large suites, state-of-the-art fitness en wellness faciliteiten waaronder een overdekt zwembad, zal dit nieuwe hotel vanaf 2027 een ware oase van comfort zijn.

Radisson Collection The National Hotel, Brussels wordt een luxueuze en duurzame toevoeging aan het hotelaanbod in de Belgische hoofdstad. Het hotel zal uit 150 kamers bestaan, waaronder 30 suites en 12 junior suites, allemaal compleet met buitenterrassen en vele met een spectaculair uitzicht op de golfbaan van The National Golf. Het interieur van het hotel is ontworpen door de lokale en gerespecteerde interieurontwerper Olivier Dwek en zal het stijlvolle en elegante gevoel van het merk Radisson Collection belichamen. Toekomstige hotelgasten zullen kunnen genieten van de fitness- en spafaciliteiten, waaronder een fitnessruimte, binnen- en buitenzwembaden, behandelruimtes, zes tennisbanen en vier padelbanen in de aangrenzende David Lloyd-recreatieclub. Met een locatie gelegen op slechts 25 minuten van het stadscentrum en 10 minuten van Brussels Airport, zal het hotel een onvergetelijk verblijf bieden aan zowel zakenreizigers als vakantiegangers.

Brussel als strategische spil voor wereldwijde groei

“Brussel is niet alleen de thuisbasis van ons hoofdkantoor, maar ook het centrum van onze wereldwijde strategie en succes,” zegt Eric De Neef, Executive Vice President en Global Chief Branding & Commercial Officer bij Radisson Hotel Group. “Sinds de start van ons strategisch transformatieplan in 2018, hebben we meer dan 250 miljoen euro geïnvesteerd in het bedrijf en onze merken, met uitstekende resultaten. Naast een indrukwekkende groei van onze portfolio, een uitstekende brutowinst en een unieke portfolio van tien relevante merken, zijn we ook pioniers als het aankomt op digitale transformatie in de hotelsector. Onze virtual reality-toepassingen zijn intussen meerdere keren beloond met awards, iets waar we erg trots op zijn.”

Digitale klantbeleving is een belangrijke pijler van de bredere groeistrategie van de Groep en iets waar RHG sterk op inzet. Zo biedt RHG het grootste aantal talen (net geen 30) aan op de website en app, waaronder Frans, Engels, en Duits en is de app met jaarlijks meer dan 1,3 miljoen downloads een marktleider in directe boekingen binnen de hotelindustrie.

Als klantgericht bedrijf richt RHG zich daarnaast ook op het bieden van persoonlijke service aan gasten. Op de website en app wordt gepersonaliseerde content aangeboden in meer dan 60 markten, wat resulteerde in een stijging van de conversie en een hogere klikfrequentie vergeleken met generieke content. Daarnaast kunnen gasten op de website via hun laptop, mobiel of VR-bril een virtueel bezoek brengen aan hotels, kamers en vergaderruimtes in meer dan 185 hotels.

Strategische positionering in de Benelux

Met de recente aankondigingen van hotels in Bouillon, Hoofddorp, en Brussel, speelt Radisson Hotel Group in op de groeiende vraag naar premium en duurzame accommodaties, wat de regio als strategische markt verder verstevigt in de wereldwijde strategy van de groep.

Valerie Schuermans, Vice President Development West- en Zuid Europa: “Met deze nieuwe hotels versterken we onze aanwezigheid in twee belangrijke hoofdsteden in de Benelux en spelen we gericht in op de toenemende vraag naar bestemmingen die ‘business’ en ‘leisure’ naadloos combineren.  We zijn dankbaar voor het vertrouwen van onze investeringspartners Urbion, UniBricks en Edelstaal Groep in onze vooraanstaande hotelmerken en kijken uit naar een succesvolle samenwerking.”

De portfolio van Radisson Hotel Group bestaat wereldwijd uit meer dan 1.445 hotels in exploitatie en ontwikkeling. In de Benelux omvat de portfolio 25 operationele hotels met in totaal 4.401 kamers, verdeeld over de merken: Radisson, Radisson Collection, Radisson Blu, Park Inn by Radisson, Park Plaza, Prize by Radisson en Radisson RED. Daarbij komen de hier vermelde 3 hotels in ontwikkeling in de Benelux, goed voor een totaal van 585 kamers.